پیروزی پرگل لیورپول در لیگ اروپا/ یک پیروزی و یک شکست لژیونرهای ایران در لیگ کنفرانس

لیورپول هفته پنجم لیگ اروپا را با پیروزی خانگی مقابل لاسک پشت سرگذاشت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، دیدارهای هفته پنجم مرحله گروهی لیگ اروپا، شب گذشته (پنجشنبه) برگزار شد که در پایان آنها چهره برخی از تیم‌های صعودکننده به مرحله بعدی مشخص شد.

در گروه A، وستهام انگلیس با نتیجه یک بر صفر مقابل تیم باکاتوپولای صربستان به برتری رسید. در بازی دیگر این گروه فرایبورگ آلمان با نتیجه 5 بر صفر میهمانش المپیاکوس یونان را در هم کوبید. با این نتایج وستهام و فرایبورگ هر دو 12 امتیازی شدند و رقابت‌شان برای کسب سهمیه صعود مستقیم به هفته پایانی کشیده شد.

در گروه B، مصاف جذاب مارسی فرانسه و آژاکس هلند در ورزشگاه ولودروم مارسی با برتری 4 بر 3 تیم میزبان خاتمه یافت. اوبامیانگ سه بار در دقایق 9 (پنالتی)، 47 و 3+90 و شانسل امبما در دقیقه 26 برای مارسی گلزنی کردند و برایان برابی در دقایق 10 و 30 و آپکوم در دقیقه 79 گل‌های آژاکسی که در دقیقه 63 با اخراج استیون برگوئیس 10 نفره شده بود را زدند.

 پیش از این بازی برایتون انگلیس موفق شده بود آا‌ِک آتن یونان را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد. احسان حاج‌صفی مدافع آاِک در این مسابقه 90 دقیقه در ترکیب این تیم حضور داشت.

در گروه C، ابتدا تیم اسپارتا پراگ جمهوری چک با یک گل از سد میهمانش رئال بتیس اسپانیا گذشت. در بازی دیگر این گروه نبرد خانگی رنجرز با آریس لیماسول قبرس با نتیجه یک - یک مساوی به پایان رسید.

از گروه D، نبرد مهم آتالانتای ایتالیا و اسپورتینگ لیسبون پرتغال در برگامو با تساوی یک - یک به پایان رسید، اما آتالانتای صدرنشین با توجه به اختلاف سه امتیازی‌اش و برتری در خانه حریف در بازی دور رفت، از صعود به‌عنوان تیم اول گروه مطمئن شد. اسپورتینگ هم به پلی‌آف رفت، جایی که باید با یکی از تیم‌‌های سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا مصاف داشته باشد. در بازی دیگر این گروه اشتروم گراتس اتریش در خانه با نتیجه یک بر صفر به راکوف لهستان باخت.

در گروه E، لیورپول انگلیس، میهمان خود لاسک اتریش را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد. لوئیز دیاز در دقیقه 12، کودی خاکپو در دقیقه 15 و محمد صلاح در دقیقه 51 (پنالتی) گل‌های این بازی را برای لیورپول به ثمر رساندند. در بازی دیگر این گروه نبرد خانگی تولوز فرانسه با یونیون سن‌ژیلوای بلژیک بدون گل به پایان رسید.

در گروه F رن فرانسه با نتیجه 3 بر صفر میزبان خود مکابی (نماینده رژیم اشغالگر قدس) را شکست داد. دیگر بازی این گروه میان ویارئال و پاناتینایکوس یونان با برتری 3 بر 2 میزبان اسپانیایی خاتمه یافت.

در گروه G تیم رم ایتالیا در خانه حریف گمنام خود، سروت سوئیس به تساوی یک - یک بسنده کرد. روملو لوکاکو در دقیقه 21 گل نخست را برای رمی‌ها زد و بدیا در دقیقه 50 کار را برای میزبان به تساوی کشید. در بازی همزمان این گروه، شریف مولداوی برابر اسلاویا پراگ جمهوری با نتیجه 3 بر 2 تن به شکست داد.

در گروه H، مولده نروژ مقابل میهمان خود قره‌باغ آذربایجان به تساوی 2-2  بسنده کرد. بایرلورکوزن آلمان اما با نتیجه 2 بر صفر میهمان سوئدی خود تیم هاکن را شکست داد. ویکتور بونیفاسه (14) و پاتریک شیک (74) گل‌های این بازی را به ثمر رساندند.

 

در چارچوب هفته پنجم لیگ کنفرانس اروپا، دیناموزاگرب در حضور کامل صادق محرمی مقابل آستانه قزاقستان به برتری 2 بر صفر رسید. آ.اک آتن در یونان با نتیجه یک بر صفر مغلوب برایتون شد. صادق محرمی در بازی دینامو، نمایش مثبتی داشت تا از سوی رسانه فوت موب نمره بالای 8.6 را دریافت کند و به دومین بازیکن برتر تیمش نام گیرد. از طرف دیگر حاج صفی نیز نمره 7.4 را دریافت کرد.

 

 

photo_2023-12-01_01-36-41

دیدگاه تان را بنویسید