عباسعلی فاریابی در گفت و با جی پلاس؛

رییس فدراسیون شمشیربازی قصد حذف من را دارد/ خود را عقل کل می‌دانند اما بدون من نمی‌توانند کاری کنند!

رئیس کمیته فنی کنفدراسیون شمشیربازی آسیا گفت: فدراسیون شمشیربازی برای حذف کامل من از این رشته هر کاری می‌کنند در حالی که حتی بدون حضور من نمی‌توانند در کنفدراسیون آسیا کاری انجام بدهند اما خود را عقل کل می‌دانند.

لینک کوتاه کپی شد

عباسعلی فاریابی رئیس کمیته فنی کنفدراسیون شمشیربازی آسیا در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جِی پلاس، گفت: از قبل با ریاست جدید فدراسیون شمشیربازی مشکل داشتیم چون برخوردش برخورد درستی نبود تا جایی که همکاری‌ام با فدراسیون قطع شد در حالی که هر کاری داشتند را من انجام می‌دادم. همین طور به جلو حرکت کردیم تا دیدیم رئیس فدراسیون کلا تصمیم به حذف من را دارد؛ سه مسابقه قهرمانی آسیا، یونیورسیاد و بازی‌های آسیایی را داشتیم که برای آسیا فردی که مسئولیت انجام کارهای روادید را به عهده داشت تماس گرفت که برای روز چهارشنبه وقت سفارت گرفتیم که من خودم از قبل کارهای خودم را انجام داده بودم؛ سه شنبه با من تماس گرفتند که به سفارت نروم بعد متوجه شدم علیرضا پورسلمان به کارمند فدراسیون گفته فاریابی نباید حضور داشته باشد وگرنه اخراجت می‌کنم من هم که نیازی به فدراسیون نداشتم و خودم روادید گرفتم.

او افزود: قبل از بازی های یونیورسیاد یک کنفرانس مربوط به بازی‌های آسیایی بود که من به عنوان مدیر فنی مسابقات دعوت شدم و تنها ایرانی بودم که در تمام رشته‌های ورزشی این پست مهم را داشتم. به کمیته ملی المپیک رفتم و با آقای فتاحیان صحبت کردم که آیا اسم من در لیست کاوران ایران برای بازی‌های آسیایی ثبت شده که گفت "نه" و من گفتم چرا نباید ثبت شده باشد؟ گفت "چون فدراسیون معرفی نکرده". من سوال کردم شما نباید نگاه کنید در کمیته فنی چه کسانی هستند اما او در جواب گفت "باید فدراسیون مشخص کند." با فدراسیون تماس گرفتند اما آقای پورسلمان ناراحت شد که چرا رفتم شکایت کردم در صورتی که فقط دنبال کار خودم رفته بودم که بعد نامه زدند معرفی‌ام کردند.

فاریابی در ادامه تصریح کرد: در زمان بازی‌های آسیایی دیدم که داوران وسایلی از جمله چمدان گرفتند زمانی که به ایران برگشتیم به کمیته ملی المپیک رفتم و از صحبت های آقای فتاحیان متوجه شدم که  به  اعضای کاروان وسیله داده شده است اما نه کمیته و نه فدراسیون هیچ اقدامی برای من انجام ندادند و  حتی خبر اعزام من هم منتشر نشد. برای گرفتن وسایل هم به انبار رفتم اما گفتند از طرف فدراسیون اعلام شده  فقط وسایل آقای فتحی را بدهید. این همه اقدام منفی علیه من انجام دادند.

او با اشاره به اتفاقات جام جهانی جوانان گفت: قبل از جام جهانی جوانان که مردان، ایران میزبان بود و بخش زنان در بحرین برگزار می‌شد از این کشور با من تماس گرفتند برای مسائل کار فنی به بحرین بروم و خیلی هم اصرار داشتند. بنابراین من با پورسلمان تماس گرفتم و گفتم که "آیا به من نیاز دارید؟ فدراسیون بحرین از من خواسته مسابقاتشان را برگزار کنم" که رئیس فدراسیون گفت "ایران باشی بهتر است." بنابراین من هم با یکی از همکاران کمیته فنی آسیا تماس گرفتم که جای من برود. بعد از سه روز تماس گرفتند که به بحرین برو شخص دیگری در ایران برای مسابقات کمک می‌کند! منتظر شدم فدراسیون برای جام جهانی تماس بگیرد که دیدم خبری نشد! روز مسابقه ساعت 9 صبح حسین جعفری با من تماس گرفت که چرا به مسابقات نمی روم؟ من گفتم کسی بدون دعوت شرکت نمی‌کند و پورسلمان گفته شخص دیگری جای من است.

مربی مستعفی استان البرز همچنین در خصوص شرایط نامناسب هیأت شمشیربازی در این استان تصریح کرد: هیأت استان تقریبا نیمه تعطیل است و پورسلمان یک نفر از آشنایان خود را آورده و قصد دارد او را به عنوان رئیس هیأت به اداره کل استان تحمیل کند که اول پذیرفته شد اما وقتی دیدند بعد از چهار پنج ماه نمی‌تواند کاری انجام دهد مخالفت کردند  اما رئیس فدراسیون گفت یا باید این شخص باشد یا هیأت را تعطیل می‌کنیم!

رئیس کمیته فنی کنفدراسیون شمشیربازی آسیا با بیان این که پورسلمان قصد حذف او از شمشیربازی را دارد گفت: در کنگره فدراسیون جهانی 17 پروپوزال برای رای گیری داشتم بنابراین حضورم در این کنگره خیلی اهمیت داشت خصوصا این که عضو کمیته قوانین فدراسیون بین‌المللی هستم اما کسی به من اعلام نکرد و نرفتم.

عباسعلی فاریابی با اشاره به تاثیر حضور خود در شمشیربازی گفت: با دکتر سجادی که صحبت کردم گفتم در انتخابات کنفدراسیون آسیا دکتر باقرزاده برای سمت نایب رئیسی کاندیدا شده بود که یک رای کم آورد و انتخاب نشد اما من با توجه به ارتباطاتی که داشتم با رئیس کنفدراسیون صحبت کردم و قرار شد پست جدیدی که وجود نداشت ایجاد کنیم که تایید هم شد و دقیقا در همان جلسه اعلام و دکتر باقرزاده را عضو هیات رئیسه کردند. کسی که می‌تواند آنقدر پرقدرت کار کند چرا از فعالیتش جلوگیری می‌کنند؟ دکتر سجادی گفت حاشیه ایجاد نکنید اما من را می‌خواهند حذف کنند و نمی‌دانم با این شرایط چه کار باید انجام بدهم. بدون حضور من در کنفدراسیون نمی‌توانند کاری انجان بدهند یعنی بلد نیستند اما خودشان را عقل کل می‌دانند.

او همچنین با بیان تاثیر پیشنهادات خود که منجر به اتفاقات خوبی برای علی پاکدامن شد تصریح کرد: یکی از پروپوزال‌های من در رابطه با مسابقات ستلایت بود که در این رقابت فقط 8 نفر اول امتیاز می‌گیرند اما من پیشنهاد کردم این تعداد به 32 نفر برسد و قبل از کنگره تصویب شد.  کار به این بزرگی انجام شد؛ اگر فدراسیون‌های دیگر بودند این موضوع را پررنگ می‌کردند اما فدراسیون شمشیربازی اصلا مطرح نکرد.  قبلا هم پیشنهادی دادم که فقط علی پاکدامن می‌داند چه کاری انجام شد؛ ما یک قانونی در فدراسیون جهانی داشتیم که ضریب مسابقات قاره‌ها 5/1 بود که به ضرر اروپایی‌ها تمام می‌شد و این قانون را حذف کردند و ضریب 1 کردند و سال بعد من گفتم اصلا درست نیست. بعد از وبینار چند ایمیل به کشورهای غیر اروپایی زدم و با دلایل محکم و منطقی گفتم باید از این قانون حمایت کنید چون اروپایی‌ها به نفع شان شده و می‌خواهند ضریب 1 بماند و زمانی که  قانون پیشنهادی من در کنگره آمد  پور سلمان باعث شد در جلسه شرکت نکنم و تنهایی رفت اما با 97 رای تصویب شد که الان می‌بینیم علی پاکدامن به جای 32 امتیاز 48 امتیاز دارد و این 16 امتیاز چقدر تاثیر دارد.

 

رئیس کمیته فنی کنفدراسیون شمشیربازی آسیا در پایان صحبت‌های خود  گفت: موضوع مهم دیگر این است که ما هر سال باید لیسانس جهانی خود را بروز کنیم  که هزینه آن 25 یورو است. معمولا در سال‌های گذشته فدراسیون پرداخت می‌کرد و بروز می‌شد. شرط حضور در مسابقات جهانی این است که لیسانس داشته باشیم  و هر سال هم باید تمدید شود اما فدراسیون امسال تمدید نکرد و من از مسابقات محروم شدم.  چندین بار من اعلام کردم برای شرکت در کمیته‌ها و ... به لیسانس نیاز دارم که دو سه هفته پیش گفتند انجام دادیم و وقتی به سایت رفتم دیدم فایل من باز نمی‌شود ؛ به فدراسیون جهانی ایمیل زدم و پرسیدم که مگر رجیستر نشدم؟ که خانم ناتالیا گفت من را به عنوان شمشیر باز رجیستر کردند و حذف شدم یعنی حتی این کار را هم بلد نبودند به درستی انجام بدهند! نامه‌ای برای کلاس‌های مربیگری مجارستان به من رسید که این نامه برای فدراسیون رفته بود اما کسی خبر نداشت و  در گروه شمشیربازی این موضوع را اعلام کردم و بعد با من تماس گرفته شد که چرا این کار را کردم. بعد از مدتی رئیس فدراسیون از من سوال کرد شماره لیسانسم چند است که گفتم لیسانس با اسم است و از طریق نام باید بروزرسانی شود و اگر نمی‌دانید نزد خانم ناتالیا بروید که اکنون پورسلمان به ایران بازگشته اما لیسانس من هنوز بروز نشده و هر کاری انجام دادند برای دور کردن من از شرایط بین‌المللی است.

دیدگاه تان را بنویسید