خلیل زاده: به خاطر هواداران فحش خوردیم/ بازوبند یک تکه پارچه است!

مدافع تیم فوتبال تراکتور از هواداران این تیم گلایه کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ شجاع خلیل‌زاده پس از برتری 2 بر صفر تراکتور مقابل فولاد اظهار داشت: خدا را شکر پس از اینکه چند هفته خوب نداشتیم توانستیم با یک بازی خیلی خوب به جدول بازگردیم. امیدوارم در دیدارهای بعدی هم بتوانیم نتایج خوبی کسب کرده و دل هواداران واقعی تراکتور را شاد کنیم. 

وی در مورد ناراضی بودن هواداران از وضعیت تراکتور و اینکه در تمرین چند روز گذشته این تیم که در غیاب خودش برگزار شد شعارهایی علیه بازیکنان سر دادند، گفت: پس از بازی با استقلال صحبت کرده و از تمام هواداران عذرخواهی کردم زیرا این نتایج در فوتبال پیش می‌آید. تراکتور تیمی جوان است که نیاز به زمان دارد. گفتم رفته رفته وضعیت تیم بهتر می‌شود. تاکنون هم امتیازات خوبی جمع کرده‌ایم و در بالای جدول هستیم. نمی‌خواهم در مورد هواداران صحبت کنم اما دلم خیلی پر است. سعی می‌کنم چیزی نگویم زیرا می‌ترسم اگر حرفی بزنم برخی ناراحت شوند.

کاپیتان تیم فوتبال تراکتور در پاسخ به این سؤال که آیا از هواداران دل پری دارد، عنوان کرد: اجازه بدهید صحبت نکنم در مورد این مسئله حرف نزنم بهتر است زیرا اگر بخواهم چیزی بگویم حاشیه می‌شود.

خلیل‌زاده در خصوص اینکه با وجود انجام دو بازی در ترکیب اصلی تیم ملی امروز عملکرد خوبی داشت، خاطرنشان کرد: کادر فنی تیم ملی و پاکو خمس در جریان بودند که نباید مقابل فولاد بازی می‌کردم زیرا سه روز قبل بازی کرده بودیم و مسیرمان هم طولانی بود. فقط یک جلسه تمرین داشتم. اگر دقت کنید نفرات ملی‌پوش سپاهان و بازیکنان دیگر بازی نکردند و تنها بازیکنی که در این هفته بازی کرد من هستم. بدن من ریکاوری نشده بود اما با  این وجود بازی کردم. اواخر بازی مقداری فشارم افتاده بود و سرگیجه داشتم به همین دلیل به خمز گفتم من را تعویض کن. مهم کسب سه امتیاز بازی بود که توانستیم آن را به دست آوریم و با این برد توانستیم دلیل هواداران واقعی تراکتور را شاد کنیم. 

مدافع تراکتور در واکنش به اظهارات گوستاوو واگنین نسبت به اینکه بستن بازوبند کاپیتانی تراکتور مهم نیست و برد تیم اهمیت دارد، تصریح کرد: کاپیتان دوم تراکتور محمد قنبری است. زمانش نبود گوستاوو به آن طرف زمین برود و بازوبند را به این بازیکن بدهد. به همین دلیل خودش بازوبند را بست مهم این مسائل نیست بلکه یکدلی و خوب بودن تراکتور اهمیت دارد. اهمیتی ندارد چه کسی بازوبند می‌بندد یا نمی‌بندد. یک تکه پارچه است. 11 بازیکن تراکتور با هم همدل هستند و هیچ حاشیه‌ای نداریم. از اهالی رسانه می‌خواهم دنبال این حواشی نباشند که چه چیزی در رختکن گفته می‌شود و به حاشیه بپردازند. فقط می‌خواهم خبرنگاران تبریزی مثل تیم‌های دیگر در پایتخت، اصفهان و جاهای دیگر فقط تیم خود را حمایت کنند.

خلیل‌زاده گفت: اگر دقت کنید در شهرهای دیگر خبرنگاران برای تیم‌های خودشان حاشیه درست نمی‌کنند. از من به دل نگیرید و شاید منظورم افراد دیگری باشد نباید با پچ پچ کردن برای تراکتور حاشیه درست کنند. اجازه دهید تیم در آرامش کارش را انجام بدهد. من می‌خواهم گلایه کنم. واقعاً نمی‌فهمم و برخی چیزها را برای اولین‌بار در زندگی فوتبالی‌ام تجربه می‌کنم. 15 سال بازی می‌کنم اما تاکنون چنین چیزی را ندیده‌ام. هواداران عزیز دل تراکتور قربان‌تان بروم این چه تشویق کردنی است؟

وی در مورد اینکه امروز فقط پاکو خمس تشویق شد و هواداران بازیکنان را تشویق نکردند، عنوان کرد: خیر، این موضوع اهمیتی ندارد اما من خیلی ناراحت هستم به من می‌گویند صحبت نکن، دلم پر است و نمی‌توانم حرف نزنم. وقتی بازیکن به رختکن می‌آید واقعاً ناراحت می‌شوم. آنها بازیکنان تیم‌تان هستند اگر به تراکتور عشق دارید و می‌گویید عاشق این تیم هستید، باید عاشقانه پای این تیم بایستید نباید با یک یا دو باخت زیرپایش را خالی کنید. نباید جوی در استادیوم باشد که بازیکن من دلش بلرزد، تا دقیقه 10 بازی استرس گل نزدن داشته با شد که مبادا در استادیوم خانگی خودش فحش بخورد. هواداران عزیز شما را دوست داریم و با جان و دل بازی می‌کنیم فکر نکنید در تیم تراکتور کم‌کاری می‌شود. کدام بازیکن نمی‌خواهد این تیم نتیجه بگیرد؟  به شخصه محمدرضا زنوزی را می‌بوسم نیازی به او و کس دیگری ندارم در فوتبال نیز به همه چیز رسیده‌ام اما چنین آدمی را در زندگی‌ام ندیده‌ام. به این دلیل به تراکتور آمده‌ام که افتخاری با سایر بازیکنان کسب کنیم. آمدیم کنار هم باشیم. می‌خواهم مدیرعامل باشگاه را حمایت کنید. 

کاپیتان تیم فوتبال تراکتور ادامه داد: از محمدرضا زنوزی عذرخواهی می‌کنم. می‌گویند او دلال است. این تیم خصوصی است و او از جیبش پول می‌دهد آیا مالک باشگاه دلالی می‌کند؟ واقعاً از  شنیدن این حرف خنده‌ام می‌گیرد. شاید برخی ضد او باشند اما کدام آدم 400-500 میلیارد از جیب خودش هزینه می‌کند اما در تیم خودش دنبال دلالی باشد؟ آیا واقعاً چنین چیزی را باور می‌کنید؟ من واقعاً از این مسائل خنده‌ام می‌گیرد. خواهش می‌کنم رسانه‌ها پشت مالک باشگاه باشند و هر چیزی را ننویسند. آمده‌ایم به تراکتور کمک کنیم و یک یا دو سال دیگر می‌رویم. عاشقانه برای تراکتور بازی می‌کنیم. امروز من نباید بازی می‌کردم اما خمز نیاز داشت و با من صحبت کرد. به همین دلیل با جان و دل بازی کردم. شاید مصدوم می‌شدم اما به خاطر هواداری که در سرما به ورزشگاه می‌آید بازی کردم. از زیاد صحبت کردن خودم عذرخواهی می‌کنم اما واقعاً دلم پر است. برخی چیزها را در تمرینات دیده‌ام که باید بگویم. هواداری که سر تمرین می‌آیی و به بازیکن بی‌احترامی و فحاشی می‌کنی، این بازیکن برای تیم خودت است. اگر تیمت را دوست داری باید پای بازیکنش بایستی. مگر می‌شود بازیکنی برای تراکتور کم کاری کند؟

خلیل‌زاده در پاسخ به این سؤال که آیا در دوره قبلی حضورش در تراکتور چنین جوی را دیده بود، عنوان کرد:‌ چنین مسائلی در دوران سرمربیگری تونی اولیویرا، امیر قلعه‌نویی و رسول خطیبی ندیده‌ام. چنین جوی که اکنون در تراکتور وجود دارد هیچ وقت به چشم خودم ندیده‌ام. 11 بازیکن در زمین می‌دوند، اما اصلاً دیده نمی‌شوند اصلاً چنین چیزی را باور نمی‌کنم.

وی در واکنش به این موضوع که مهدی حسینی پس از گل زدن واکنشی به تشویق هواداران نشان نداد و آیا بازیکنان این تیم با طرفداران قهر کرده‌اند، تصریح کرد: من از هواداران گلایه دارم. دیده‌اید که فضای مجازی چگونه است. دو بچه جمع می‌شوند و فحش می‌دهند. مهم نیست برای خود من تراکتور مهم است مثل هواداران واقعی که در سرما به ورزشگاه می‌آیند ما هم تلاش می‌کنیم شاید می‌گویند پول‌تان را می‌گیرید اما اینگونه نیست. خیلی‌ها پول می‌گیرند و بازی نمی‌کنند اما ما با جان و دل بازی می‌کنیم هرچه در توانم باشد برای تراکتور می‌گذارم. مهدی عبدی بازیکن تیم‌تان است اگر اشتباه کرد تشویقش کنید تا بازگردد. او بچه محل من است و قلباً دوستش دارم. آیا همین عبدی امروز پاس گل نداد؟ پس از گل تشویق شد اما قبل از گل او را هو کردند؛ این چه جور تشویق کردن است. یا او را تشویق نکنید یا اگر تشویق می‌کنید درست این کار را انجام بدهید. این حرف‌ها را هیچ بازیکنی نمی‌زند تا خراب نشود. اما من به خاطر بازیکنان تراکتور حرف می‌زنم.

کاپیتان تیم فوتبال تراکتور اضافه کرد:‌ همین الان دست‌هایم می‌لرزد و استرس هزاران موضوع را دارم. امروز پس از پیروزی یک بازیکن در رختکن خوشحال نبود زیرا هواداران ما از برد تراکتور خوشحال نبودند. در استادیوم خوشحالی ندیدم. تا دقیقه 20 منتظر بودند تا اگر بازی مساوی بود بازیکنان ما را هو کنند. ما به خاطر همین مسائل استرس داریم تا بگویند فلانی کاپیتان نیست یا هست. بازوبند چیست که مدام دنبال کاپیتان هستید. 

خلیل‌زاده در مورد اینکه تراکتور مقابل حریفان قدرتمند مثل پرسپولیس، سپاهان و استقلال نتیجه نگرفت، توضیح داد: برد و باخت در فوتبال  وجود دارد. ما نمی‌خواستیم ببازیم و می‌خواستیم ببریم. خمس را خیلی دوست دارم از نظر من فنی‌ترین مربی ایران است همیشه هم از او حمایت کرده‌ایم. همیشه هم تمام بازیکنان تراکتور از او حمایت کرده‌اند. از خمس بپرسید نزدیک‌ترین فرد به او چه کسی است قطعاً جواب می‌دهد من هستم. این موضوع را از سایر بازیکنان هم بپرسید. می‌گویم یکی از بهترین مربیانی است که در ایران دیدم اما هوادار می‌گوید فلان بازیکن می‌خواهد مربی نباشد. مگر چنین چیزی داریم. حاشیه درست نکنید تا ما هم کارمان را انجام بدهیم. الان می‌آیندو می‌گویند تراکتور یک بازی را برد و خلیل‌زاده مصاحبه کرد شاید بازی بعدی نتیجه نگیریم اما بازیکن تلاش خود را می‌کند.

وی اضافه کرد:‌ مگر بازیکن دوست دارد ببازد؟ یک روز، روز شما است و یک روز هم نیست. شاید در نیم فصل دوم هر سه بازی حساس را بردیم آن وقت چه چیزی به بازیکن می‌گویید، آیا می‌خواهید بگویید عذرخواهی می‌کنیم. می‌گویم اگر تراکتور را دوست دارید عاشقانه پای آن بمانید. در شرایط بد هم پایش بمانید. نمی‌خواهم در برد پشت ما باشید بلکه در باخت پشت تراکتور باشید. در زمان برد همه پشت من هستند و تعریف می‌کنند. در صفحات مجازی می‌گویند بهترین هستید اما وقتی باختیم پشت ما باشید. به خاطر هواداران و رسانه‌های تراکتور از دقیقه یک بازی با  استقلال فحش ناموسی خوردم. در بازی مقابل سپاهان و در ورزشگاه نقش جهان نیز فحش خوردم اما هیچ کدام از هواداران تراکتور پشت ما نایستادند.

دیدگاه تان را بنویسید