مربی با سابقه فوتبال پایه در گفت و گو با جِی پلاس؛

دوستی مهر: نوجوانان فوتبال ایران می‌توانند به تیم‌های معتبر بروند/ نباید نگران برد و باخت باشیم

کارشناس و مربی باسابقه فوتبال پایه ایران گفت: خیلی خوشبین هستم که بازیکنان تیم ملی فوتبال نوجوانان بتوانند به فوتبال آینده ما کمک کنند و حتی می‌توانند به تیم‌های معتبر دنیا ملحق شوند.

لینک کوتاه کپی شد

علی دوستی مهر در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جِی پلاس، در خصوص پیروزی تاریخی تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران مقابل برزیل در جام جهانی زیر 17 سال گفت: هیچ کسی انتظار معجزه تیم نوجوانان مقابل برزیل را نداشت و همه دنبال یک بازی قابل قبول و در شأن و غیرت بچه‌های ایران بودند چون این بازیکنان آینده فوتبال هستند بنابراین کسانی که دستی بر آتش این رشته دارند انتظار داشتند یک بازی آبرومندانه انجام بدهیم. زیبایی فوتبال دقیقا به همین دلیل است که قابل پیش بینی نیست؛ می‌بینیم که نیمه اول دو گل می‌خوریم و در نیمه دوم بازیکنان و کادر فنی غیرت به خرج می‌دهند و تیم پرقدرت برزیل را پشت سر می‌‌گذارند که این اتفاق به دلیل جنگندگی، خواستن و غیرت کل عوامل تیم از بازیکن تا کادر فنی بود که رخ داد.

او در مورد باخت مقابل انگلیس تصریح کرد: باید بدانیم در فوتبال نوجوانان و جوانان همه تیم‌های بزرگ دنیا برای کسب تجربه می‌آیند و تلاششان برای تیم ملی بزرگسالان‌شان است بنابراین به نظرم ایران جانانه و خوب بازی کرد؛ در این دوبازی چیزی که دیدیم و حائز اهمیت است این است که تیم ما 90 دقیقه می‌دوید و کار بدنسازی و تاکتیکی خوبی داشتیم. به هر حال انگلیس تیم بزرگی است و بچه‌های ما توانستند زیر فشار حریف به خوبی تمرکزشان را حفظ کنند تنها در دقایق پایانی بود که بازیکنان یک لحظه تمرکزشان را از دست دادند و نتوانستند نتیجه را حفظ کنند اما چیزی از ارزش‌های تیم ما کم نمی‌شود چون همین که توانستند 90 دقیقه پا به پای انگلیس کار تاکتیکی انجام دهند اهمیت بالایی دارد. این بازیکنان آینده فوتبال ما را می‌سازند و اصلا نباید نگران برد و باخت باشیم.

 کارشناس فوتبال پایه ایران همچنین با اشاره به دیدار بعدی تیم ملی ایران برابر نیوکالدونیا گفت: با توجه به این که این تیم را اصلا نمی‌شناسیم نمی‌توانیم درموردش صحبت کنیم؛ چیزی که به ما گفتند این است که 10 تا گل از انگلیس خورده اما باز هم نمی‌توان گفت چون این اتفاق افتاده حتما 10 گل هم از ایران می‌خورد.

علی دوستی مهر در پایان صحبت‌های خود با بیان این که تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران با برنامه ریزی دقیق وارد جام جهانی شده تصریح کرد: مگر می‌شود تیمی 90 دقیقه مقابل برزیل و انگلیس بازی کند و بدون برنامه باشد؟ تیمی بدون برنامه است که 15 تا گل خورده بنابراین تیمی که 180 دقیقه مقابل برزیل و انگلیس بازی می‌کند مشخص است که برنامه داشته و همه دست به دست هم دادند که چنین تیم منسجمی را تشکیل بدهیم. من خیلی خوشبین هستم که این بچه‌ها بتوانند به فوتبال آینده ما کمک کنند و حتی می‌توانند به تیم‌های معتبر دنیا ملحق شوند.

دیدگاه تان را بنویسید