ایران-قطر به یاد دو گل تاریخی و دعوایی مفصل+ویدیو

تقابل های فوتبالی ایران و قطر همواره پر از جذابیت و البته تنش برای هر دو طرف بوده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ تیم های ایران و قطر سه شنبه شب در فینال تورنمنت چهارجانبه اردن به مصاف هم خواهند رفت. دیداری که روی کاغذ دوستانه تلقی می شود اما به سبب حساسیت های مختلف از جمله حضور امیر قلعه نویی و کارلوس کی روش روی نیمکت دو تیم، چندان هم بی اهمیت نیست. 

این دو تیم همیشه به بهانه های مختلف و در رقابت های گوناگون مقابل یک دیگر صف آرایی کرده اند اما یکی از تاریخی ترین و جنجالی ترین تقابل های دو تیم، به 11 شهریور 1395 بر می گردد. جایی که در اولین بازی دور نهایی مرحله مقدماتی رقابت های جام جهانی 2018، ایران و قطر در ورزشگاه آزادی و در حضور 100 هزار تماشاگر پرشور و مشتاق با هم دیدار کردند.

بازی برای ایران به شدت گره خورده بود و راهی به دروازه قطر پیدا نمی شد. تا این که در آخرین لحظات مسابقه با اشتباه دروازه بان قطر، رضا قوچان نژاد برای ایران گل زد. این گل اما تازه آغاز حواشی و اتفاقات داغ این مسابقه بود. درگیری شدید نیمکت نشینان دو تیم و در ادامه ورود بازیکنان داخل زمین به این دعوا، یکی از خشن ترین لحظات تاریخ فوتبال آسیا را در استادیوم آزادی رقم زد. بازیکنان و مربیان دو تیم برای دقایق زیادی با هم درگیر بودند و به هیچ عنوان هم قصد کوتاه آمدن نداشتند. اوضاع از دست داور سریلانکایی هم دررفته بود تا این که پس از دقایقی طولانی بازی از سر گرفته شد و بلافاصله ایران توسط جهانبخش به گلی دیدنی رسید و این بازی پر آب و تاب را با دو گل به سود خود خاتمه داد.

شاید نکته جالب آن دیدار، شخص کارلوس کی روش بود. کسی که در آن بازی روی نیمکت ایران نشسته بود همه کار کرد تا ایران مقابل قطر به پیروزی برسد. او حالا سرمربی تیم ملی قطر است و قطعا امشب تمام توان خود را به کار خواهد گرفت تا این بار قطر، پیروز جدال با ایران باشد.

دیدگاه تان را بنویسید