جی پلاس؛

نظم در تیم ملی خوب است اما نه در حد و اندازه مو!

کوتاه کردن موی سر بازیکنان تیم ملی فوتبال به سوژه قابل توجهی برای رسانه ها تبدیل شده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ هیچکس نمی توان منکر اهمیت و لزوم برقراری نظم و انضباط در یک مجموعه باشد. حال این مجموعه اگر شان و جایگاهی در حد تیم ملی فوتبال یک کشور داشته باشد، چنین امری تشدید هم می شود. با این حال، باید تفکیک مهمی میان این مورد و دخالت در امور فردی افراد قائل شد.

در اردوی اخیر تیم ملی، محمدجواد حسین نژاد بازیکن سپاهان وقتی در اولین جلسه تمرینی حضور پیدا کرد، ظاهری متفاوت با ظاهر همیشگی اش داشت. او که در سپاهان با موهای بلند به فوتبال بازی کردن مشغول بود، حالا در تیم ملی موهای خود را کوتاه کرده است. اتفاقی که پیش تر و در اردوی فروردین ماه برای رضا اسدی و امین حزباوی هم رخ داده بود.

این که منضبط بودن بازیکنان تیم ملی صرفا به مسئله ای همچون یکسان بودن یا خاص نبودن مدل موهای آن ها خلاصه شود، مخصوصا با توجه به شرایط امروز جامعه بنظر امری منطقی نمی آید. البته طبیعی است که بازیکنان مورد نظر، به این مسئله اعتراضی نداشته باشند و اوامر کادر فنی و کادر مدیریتی تیم ملی را در این خصوص بپذیرند چون طبعا در صورت عدم پذیرش، جایگاه خود در تیم ملی را از دست می دهند اما تصمیم گیران در این حوزه باید توجه داشته باشند که ورود به حریم شخصی افراد و تعیین تکلیف برای ویژگی های ظاهری آنان به صرف این که مورد علاقه و سلیقه یک یا چند نفر نباشد، کار پسندیده ای نیست و جامعه ایران هم نشان داده که میانه خوشی با این سنخ از دخالت ها ندارد.

ضمن این که این فوتبالیست ها، با همین ظاهر همیشگی خود در تیم های باشگاهی شان درخشیده اند و ثابت کرده اند که این مسائل، خللی در کیفیت فنی آن ها وارد نمی کند پس لزومی هم ندارد که با چنین سختگیری هایی، ذهن بازیکنان بهم ریخته شود و آن ها از حالت عادی و طبیعی خود دور شوند.

دیدگاه تان را بنویسید