مصدومیت دلخراش و شدید بازیکن آژاکس در لیگ هلند؛ نقطه اوج انسانیت در فوتبال+عکس و ویدیو

بازی تیم های آژاکس و والویک هلند به دلیل مصدومیت تلخ و نگران کننده یک‌بازیکن لغو شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی‌پلاس؛ در جریان هفته هفتم لیگ برتر فوتبال هلند و بازی بین آرکی‌سی والویک و آژاکس به علت مصدومیت دلخراش یک بازیکن، بازی نیمه تمام ماند؛ این تصمیم توسط داور بازی پس از یک وضعیت اضطراری جدی که برای دروازه بان تیم میزبان یعنی تین واسن رخ داد، اعلام شد.

اتین واسن، دروازه بان RKC Waalwijk، در جریان بازی بیهوش شد و مجبور شد تحت مداوای فوری قرار گیرد و به بیمارستان منتقل شود.

به دلیل شدت مصدومیت و وضعیت خطرناک و اورژانسی  در دقیقه 89 بازی به حالت تعلیق درآمد. وضعیت بازیکنان و کادر پزشکی RKC Waalwijk در حالی که اتین واسن احیا می شود او را احاطه کرده اند در تصاویر مشخص است.

IMG_20231001_065811_009

نقطه اوج انسانیت در لیگ هلند

این دروازه‌بان پس از دریافت ضربه مهاجم آژاکس در دقیقه 85 بیهوش روی چمن دراز کشیده بود و مجبور شد دوباره روی چمن احیا و با برانکارد از زمین خارج شود.

هم‌تیمی‌های Vaessen فریاد زدند و درخواست کمک پزشکی کردند، به محض اینکه یک دستیار برای گرفتن دفیبریلاتور خارجی خودکار به کنار زمین دوید، همه متوجه جدی بودن وضعیت شدند.

بازیکنان هر دو تیم از روی خط عبور کردند و برخی از هم تیمی های Vaessen در حالی که اشک می‌ریختند به کنار زمین هدایت شدند.

گوینده ورزشگاه گزارش داد که بازی به طور موقت متوقف شده است و در حال بررسی است که آیا بازیکنان می‌توانند به بازی ادامه دهند یا خیر.

با توجه به امتناع آنها، مسابقه(2-3 برای آژاکس) به طور قطعی در میان تشویق‌های بلند و شعارهای "تو هرگز تنها راه نخواهی رفت" که به Vaessen اختصاص داشت، به حالت تعلیق درآمد.

2hqxf13r

واکنش باشگاه‌های هلند به صحنه دلخراش لیگ؛ ما با تو هستیم

بعد از مصدومیت تین‌واسن، باشگاه‌های مختلف فوتبال هلند با این بازیکن همدلی و از او حمایت کردند.

باشگاه والویک که رقیب آژاکس در این بازی بود نوشت: اعضای محترم RKC، ما از اتفاقی که در زمین با دروازه بان مان اتین واسن رخ داد بسیار شوکه شده ایم. می توان اعلام کرد که پس از معاینات پزشکی گسترده، وی به هوش است و برای معاینه بیشتر به بیمارستان منتقل شده است. ما برای اتین آرزوی قدرت و قدرت زیادی داریم و امیدواریم به زودی دوباره او را در کنار خود داشته باشیم.

همچنین باشگاه آژاکس برای بازیکن خود نوشت: ما با تو هستیم اتین؛ باشگاه آژاکس که در آستانه پیروزی در مسابقه بود ولی بعد از تعویق مسابقه به خاطر شرایط روحی سخت بازیکنان نوشته است:

این چیزی فراتر از فوتبال است. دعا می کنیم حالت خوب باشد اتین .

IMG_20231001_070553_171

IMG_20231001_070234_755

فاینورد؛ تو تنها قدم نخواهی زد

باشگاه فاینورد که علیرضا جهانبخش، لژیونر ایرانی را در اختیار دارد، با انتشار متنی با جمله «ما با شما هستیم، تو هرگز تنها قدم نخواهی زد»، به این اتفاق واکنش نشان داد.

IMG_20231001_070543_613

اردیویسه هلند: مسابقه تعلیق شد

بدیهی است که فوتبال در جایگاه دوم قرار می گیرد. با وجود این خبر خوب این که او هنگام انتقال به بیمارستان هوشیار بود. حمایت و دعای ما برای اتین واسن.