اعتراض بی مورد ووشوکاران به داوری!

مدال آوران کاروان ورزشی ایران در رشته ووشو اصلا از عملکرد داوران در فینال های بازی های آسیایی رضایت ندارند در حالی که سرمربی تیم ملی اعلام کرد داوری ها مشکلی نداشته است!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ صبح امروز پنج ووشوکار تیم ایران در پنج وزن مختلف برای برگزاری مسابقات فینال خود به مبارزه پرداختند که حاصل آن 2 طلا و 3 نقره بود.

الهه منصوریان که یکی از مدال های نقره را به نام خود ثبت کرده است در خصوص بازی فینال گفت: در فینال با تمام وجود جنگیدم اما داوران کم‌لطفی کردند. به نظرم من بازی را بردم. اما میزبان چین است و این رشته متعلق به چینی‌هاست و امتیازات مرا ندادند. چاره‌ای نیست. جهانی ۲ ماه دیگر است و ان‌شاءالله آن‌جا جبران می‌کنم.شرایط در جهانی بهتر است چون میزبان آمریکاست نه چین. ان‌شاءالله آن‌جا طلا بگیریم.

وی در پاسخ به این‌که آیا در دوره بعدی بازی‌های آسیایی هم حضور خواهد داشت، گفت: اگر آماده باشم و فدراسیون و تیم ملی به حضورم نیاز داشته باشند، برای ایران مبارزه خواهم کرد.

شجاع پناهی یکی دیگر از ووشوکارانی بود که در دیدار فینال بازی را واگذار کرد و نقره گرفت. او در این خصوص گفت: رقابت فینال با حریفی از کشور میزبان حساسیت خاص خودش را دارد. در این چند وقت خیلی سختی کشیدیم و برای مدال طلا آماده بودیم ولی متاسفانه این اتفاق رخ نداد و شرمنده شدیم. قطعا داوری‌ها به سمت میزبان می‌چربید ولی به شخصه معتقدم بابد بیشتر تلاش می‌کردیم.

پناهی عملکرد تیم ایران را هم این‌طور ارزیابی کرد: تمام بچه‌ها هر چه داشتند، گذاشتند. من و همه ملی‌پوشان تلاش زیادی کردیم و من با چشم خودم شاهد تلاش همه بودم. متاسفانه ووشو ورزش لحظه‌هاست. ممکن است یک جا ضریه‌ای را بزنی و جای دیگر نه. انشاا… در قهرمانی جهان و رقابت‌های بعدی اتفاقات بهتری رخ دهد.

محسن محمدسیفی که از امیدهای اصلی طلای ایران در ووشو به حساب می آید هم پس از کسب نشان نقره بازی های آسیایی 2022 بیان داشت: بازی خوبی بود و توانستم همه برنامه‌هایی که می‌خواستم را پیاده کنم. در راند دوم مقداری اشتباه داشتم ولی در راند اول و سوم عالی بودم. تمام تلاش خود را به کار گرفتم اما متأسفانه نشد که بشود. نمی‌خواهم توجیه کنم. بازی را باخته‌ام، تمام شده است و مدال نقره‌ام را گرفته‌ام اما داوران واقعا اذیت کردند، به‌ویژه داور وسط خیلی اذیتم کرد. او به سرعت استپ می‌داد و نمی‌گذاشت کارم را انجام دهم. از نظر امتیازی نیز فکر می‌کنم امتیازاتم را نمی‌دادند. در کل خدا را شکر می‌کنم.

ملی‌پوش ووشو ایران در خصوص ضربات حریف چینی که به نظر خطا می‌رسید، تصریح کرد: او راند اول ضربه بدی زد که داور نیز اخطار داد. راند دوم همان ضربه را تکرار کرد که ضربه خطا بود ولی دیگر به او اخطار ندادند؛ آنجا نیز می‌توانست دو امتیاز داشته باشد.

محمدسیفی در پایان، درباره اینکه آیا در دوره بعدی بازی‌های آسیایی نیز شرکت می‌کند یا خیر تاکید کرد: فعلا می‌خواهم از این مدال لذت ببرم تا ببینم چه می‌شود. دو ماه دیگر مسابقات قهرمانی جهان در آمریکا برگزار می‌شود. من هم عضو تیم ملی هستم و امیدوارم ششمین مدال طلای جهانی خود را کسب کنم.

افشین سلیمی که یکی از مدال های طلای صبح امروز ووشو را برای ایران به ارمغان آورد در خصوص این مدال ارزشمند خود گفت: خوشحالم که با با کسب طلا توانستم جواب زحماتی که برایم کشیده شده بود را بدهم. همه حریفان قوی بودند و بازیکن ضعیفی وجود نداشت. بازی اول با ویتنام بعد کره جنوبی و در فینال هم با حریف اندونزیایی مبارزه کردم‌ و برنده شدن. طبق برنامه ریزی که با مربیان کرده بودیم، خوشبختانه توانستم در اولین حضورم در بازی های آسیایی طلا بگیرم.

یوسف صبری هم که با نمایشی مقتدرانه در فینال توانست مدال طلا را از آن خود کند در گفت و گو با خبرنگاران گفت: خدا را شکر توانستم مدال طلای این دوره از بازی های آسیایی را کسب کنم. زحمت و سختی زیادی کشیدم. به نوعی می‌توان گفت کمترین سختی‌ام این بود که برای این رقابت‌ها ۲۰ کیلو وزن کم کردم.  دو سال زحمت کشیدم و خدا را شکر توانستم این مدال را به دست بیاورم. خدا خیلی به من لطف داشت و مردم عزیزمان به ویژه همشهریانم در شهر «آبی بیگلو» و استان اردبیل نیز پشتیبان من بودند.

قهرمان بازی‌های آسیایی خاطرنشان کرد: از فدراسیون ووشو و همچنین خانواده‌ام به خصوص همسر عزیزم هم تشکر می‌کنم. آنها نیز همیشه پشتیبان من بودند، سختی‌ها را تحمل کردند و به من روحیه دادند.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید