اقرار پوگبا علیه خود؛ من مکمل ممنوعه را مصرف کردم

تست دوپینگ هافبک سرشناس تیم فوتبال یوونتوس مثبت از آب درآمده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ آن طور که ESPN خبر داده، پل پوگبا هافبک فرانسوی تیم فوتبال یوونتوس به مسئولان این باشگاه اعلام کرده که مکملی غذایی مصرف کرده اما نمی دانسته که آن مکمل حاوی تستوسترون است. تستوسترونی که باعث شده تا آزمایش دوپینگ او مثبت از آب دربیاید و او فعلا با محرومیتی موقت مواجه شود. محرومیتی که در صورت قطعی شدن، می تواند او را تا 4 سال از فوتبال دور کند.

هافبک فرانسوی یوونتوس در حال حاضر منتظر جواب تست دوم دوپینگ است که انتظار می رود تا آخر هفته پاسخ آن اعلام شود. البته که انتظار می رود پاسخ آن هم مثبت باشد و دوپینگ پوگبا محرز شود.

گفته می شود که این مکمل غذایی، توسط یکی از دوستان پوگبا که در میامی آمریکا پزشک است به او معرفی شده. این مکمل نه در ایتالیا بلکه در ایالات متحده آمریکا قابل دستیابی بوده است. پوگبا به باشگاه گفته که نمی دانسته در این مکمل تستوسترون وجود دارد. او ضمن تایید مصرف این مکمل، گفته که از این عمل خود پشیمان است و اشتباه خود را می پذیرد چرا که می بایستی قبل از مصرف این محصول از پزشکان باشگاه یوونتوس اجازه می گرفته است. 

پوگبا پس از بازی هفته نخست تیمش مقابل اودینزه تست دوپینگ داد. او در این مسابقه اصلا در زمین حاضر نبود اما روی نیمکت ذخیره ها حضور داشت. همانطور که پیش تر اشاره شد، در صورت مثبت شدن جواب دومین آزمایش این بازیکن، او ممکن است با محرومیتی چهار ساله مواجه گردد.

در پی محرومیت موقت پوگبا، باشگاه یوونتوس هم پرداخت دستمزد سالانه 8 میلیون یوروی او را متوقف کرده و به او اطلاع داده که در صورت قطعی شدن محرومیت این بازیکن، این امکان وجود دارد که قرارداد به صورت یک طرفه از سوی باشگاه یوونتوس فسخ شود. قراردادی که در حال حاضر تا تابستان 2026 اعتبار دارد.

پوگبا بر این استدلال پافشاری می کند که او این مکمل را بدون آگاهی از وجود تستوسترون در آن مصرف کرده است. با این حال او ممکن است با اتهامات کیفری هم مواجه شود چرا که مصرف مواد نیروزا در ایتالیا جرم محسوب می شود.

رافائلا پیمنتا، مدیر برنامه های پل پوگبا در خصوص آخرین وضعیت این بازیکن می گوید: ما منتظر جواب تجزیه و تحلیل ها هستیم و تا پایان آن، چیزی نمی توانیم بگوییم. تنها چیزی که قطعی است این است که پل پوگبا هیچ قصدی برای شکستن قانون نداشته است.

دیدگاه تان را بنویسید