مورد عجیب رئیس غیرقانونی هیئت فوتبال فارس

طبق حکم صادره از سوی دادگاه تجدید نظر استان فارس، ادامه مدیریت حسین قنبری در هیئت فوتبال فارس غیرقانونی است و او باید از سمت خود استعفا دهد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس و به نقل از ورزش دات آنلاین؛ شرایط حاکم بر فوتبال فارس به شدت عجیب شده! آن از ماجرای عجیب VAR در لار و حالا هم یک مورد عجیب دیگر در شهرستان نی ریز!

در جریان بازی تیم فوتبال آقایان شهرستان نی ریز، خانم ها داوری بازی را برعهده داشتند و حتی چندین خانم هم روی نیمکت ذخیره نشسته بودند. اتفاقی که شبیه آن چندماه پیش در دوومیدانی رخ داده بود و سبب ورود دادستانی به این پرونده شد. 

هیئت فوتبال فارس 1

جالب اینجاست که هیئت فوتبال فارس در حاضر رییس ندارد! چندروز گذشته طبق حکم دادگاه انتخابات هیئت فوتبال استان فارس ابطال شد و آقای حسین قنبری، رییس‌ فعلی هیئت فوتبال فارس، تا این لحظه به این حکم اعتنا نکرده است! حتی بازرسی اداره کل هم به این نتیجه رسیده که حسین قنبری فاقد ۵ سال سابقه مدیریتی بوده و کاملا غیرقانونی در انتخابات شرکت کرده بوده است. 

در حالیکه این روزها همه اهالی فوتبال فارس منتظر هستند که رییس هیئت فوتبال استعفا دهد، متاسفانه خیلی راحت به احکام قطعی قوه قضاییه استنکاف می‌کند و حالا هم جوری شده که پا را فراتر گذاشته و در اقدامی غیرقانونی و بر خلاف قوانین داخلی فوتبال، اقدام به استفاده از داور خانم در بازی آقایان کرده است!

فدراسیون فوتبال باید به سرعت در این مساله ورود کند و اجازه ندهد حسین قنبری بیش از این به ریاست غیرقانونی خود ادامه دهد.

پس از جنجال‌های به وجود آمده در انتخابات هیئت فوتبال فارس و ابطال این انتخابات توسط دادگاه تجدید نظر استان فارس، در راس هیئت فوتبال خبری از استعفا نیست و قنبری همچنان به کار خود ادامه می دهد.

دادگاه تجدید نظر در تاریخ یکم شهریورماه ۱۴۰۲ حکم ابطال انتخابات هیئت فوتبال فارس را به صورت قطعی صادر کرد تا نقطه پایانی بر جنجال‌های این چندماه گذاشته باشد. 

هیئت فوتبال فارس 2

برای پیگیری این مساله، ابتدا با مسوول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان فارس تماس گرفتیم. محمدرضا اوجی این حکم را به قطع تکذیب کرده و مدعی شد چنین حکمی اصلا ابلاغ نشده و حسین قنبری مانند قبل به ریاستش ادامه خواهد داد.  

پس از آن با طهمورث حیدری، عضو هیئت رییسه فدراسیون و رییس کمیته امور استان‌ها تماس گرفتیم و ایشان نیز از ابطال این انتخابات اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت:«من چنین حکمی را ندیده‌ام.» سپس از خبرنگار ما خواست تا تصویر حکم را برایش ارسال کند و پس از ارسال حکم، دیگر پاسخگوی تلفن ما نبود.  

حال با توجه به این که در صحت این حکم شکی نیست، حسین قنبری در حال استنکاف از حکم قطعی دادگاه است. در همین ماهی که گذشت هم اتفاقات عجیبی از جمله مورد عجیب VAR در لار و استفاده از داوران زن برای قضاوت بازی آقایان در فارس رخ داد و اگر انتخابات هم باطل نشده بود، قنبری برای همین دو مورد باید استعفای خود را امضا می‌کرد. او حتی فاقد ۵ سال سابقه مدیریتی بوده  و از همان ابتدا هم نشستنش روی صندلی ریاست هیئت فوتبال، پر از ابهام بود.  

چندی پیش، نهاد ریاست جمهوری هم به این مساله ورود کرده و این نهاد با همکاری حمید سجادی، وزیر سابق ورزش و جوانان و مهدی تاج در حال بررسی تخلفات انجام شده در این انتخابات بود. حالا پس از استعفای سجادی، انتظار می‌رود کیومرث هاشمی مکاتبات با فدراسیون را آغاز کند و این قانون شکنی را پیگیری کند. همچنین دادستان استان فارس نیز باید با ورود به این پرونده، اجرای حکم قطعی دادگاه تجدید نظر را پیگیری کند. یک روز بیشتر نشستن حسین قنبری روی صندلی ریاست هیئت فوتبال فارس، یک روز قانون شکنی بیشتر است! 

دیدگاه تان را بنویسید