جی پلاس؛

عجیب ترین بندهای قرارداد در فوتبال| نیل رادک؛ جریمه برای چاقی

ستاره های دنیای فوتبال و باشگاه ها ممکن است بندهای عجیب و غیرمنتظره ای را در قراردادهایشان ثبت کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ نیل رادک فوتبالیستی است که احتمالا نام او را هرگز نشنیده اید. او هیچوقت بازیکن مطرح و بزرگ و ستاره پرزرق و برقی نبود اما توانست یکی از عجیب ترین بندهای قرارداد فوتبال جهان را به نام خود ثبت کند. 

نیل رادک انگلیسی متولد سال 1968 است و در سال های ابتدایی فوتبالش سابقه بازی برای تیم هایی نظیر میلوال، تاتنهام و ساوتهمپتون را در کارنامه دارد. مهم ترین باشگاهی که رادک در آن توپ زده بی شک لیورپول است. این بازیکن که در پست دفاع وسط فوتبال بازی می کرد، از سال 1993 تا 1998 را در آنفیلد گذراند و 115 بار پیراهن قرمزها را بر تن کرد. در همین دوران حضورش در لیورپول است که رادک توانست تنها بازی ملی خود با پیراهن انگلیس را تجربه کند. پس از لیورپول، او دو سال برای وستهم بازی کرد و پس از پایان دوران حضورش در وستهم، او با پیشنهادی از سوی کریستال پالاس مواجه شد. پیشنهادی که درنهایت با درج یک بند باورنکردنی و خنده دار در قرارداد، به نتیجه رسید.

نیل رادک

جریمه برای چاق شدن

مدیران باشگاه کریستال پالاس در عین این که مایل بودند این بازیکن را به خدمت بگیرند، نسبت به یک مورد تردید داشتند. آن ها می خواستند مطمئن شوند که رادک در زمان عضویت در پالاس، وزن متناسب را حفظ می کند و به اضافه وزن دچار نمی شود. اتفاقی که پیش تر بارها برای رادک افتاده بود. بر این اساس، آن ها بندی را در قرارداد درج کردند که طبق آن اگر وزن رادک از 99.8 کیلوگرم عبور می کرد، او به اندازه 10 درصد از دستمزد خود جریمه می شد. با این حال این جریمه هم ظاهرا چندان در وضعیت رداک اثر نکرد و او در مدت زمان یک ساله حضورش در کریستال پالاس، بارها این بند قراردادش را نقض کرد و جریمه اش را هم پرداخت!

دیدگاه تان را بنویسید