جی پلاس؛

بحران یکسان تراکتور و النصر در آستانه پلی‌آف‌هایی سرنوشت‌ساز

وضعیت دو تیم تراکتور و النصر در فصل جدید مسابقات باشگاهی وضعیت جالبی نیست.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ تراکتور و النصر، دو تیم سرشناس و شناخته شده در کشورهای ایران و عربستان در رده باشگاهی هستند؛ دو باشگاهی که حالا شرایطی نابه‌سامان و البته مشابه هم پیدا کرده اند.

تراکتور تبریز در فصل نقل و انتقالات تابستانی، ریخت و پاش زیادی انجام داد و بازیکنان بسیاری را به خدمت گرفت به نوعی که بسیاری، آن ها را یکی از مدعیان قهرمانی رقابت های لیگ ایران به حساب می آوردند. شروع تراکتور در لیگ اما ناامید کننده بود. آن ها در دو جدال سخت مقابل دو تن از مدعیان قهرمانی لیگ یعنی سپاهان و پرسپولیس شکست خوردند تا از همین ابتدای فصل کار خود را بسیار سخت ببینند. تراکتوری ها حالا در چنین شرایط بحرانی ای باید سه شنبه عصر در استادیوم یادگار امام، میزبان شارجه امارات باشند. دیداری سرنوشت ساز که در صورت شکست و ناکامی در راهیابی به مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، می تواند تیم پاکو خمس را وارد یک بحران واقعی بکند.

حکایت النصر عربستان هم بی شباهت به داستان تراکتور نیست. آن ها هم فصل نقل و انتقالاتی جذابی را پشت سر گذاشته اند. البته که ستاره هایی که راهی النصر شدند و ارقامی که چنین نقل و انتقالات هایی را رقم زد، قابل مقایسه با آن چه در فوتبال ایران می گذرد نیست. با این حال النصر هم شروعی ناامیدکننده در لیگ عربستان داشت. تیمی که دو روز قبل از آغاز فصل جدید لیگ، قهرمان مسابقات جام قهرمانان باشگاه های عربی شد، حالا فصل جدید را با دو شکست مقابل الاتفاق و التعاون آغاز کرده است تا بازی پلی آف حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، برای آن ها مهم تر از همیشه باشد. بی تردید یکی از اصلی ترین انگیزه ها برای ستاره های خارجی و اسم و رسم دار النصر، بازی در بالاترین تورنمنت باشگاهی قاره آسیا است و النصر اگر این شانس را از دست بدهد، بی تردید می تواند ناکام بزرگ فوتبال عربستان در این فصل لقب بگیرد. النصر برای صعود به دور گروهی، سه شنبه شب در خانه خود پذیرای تیم شباب الاهلی امارات است.

دیدگاه تان را بنویسید