یوونتوس تسلیم شد؛ اعتراضی نداریم

یوونتوس در بیانیه ای اعلام کرد که اعتراضی نسبت به حذف این تیم از رقابت های اروپایی ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، یوونتوس بیانیه‌ای منتشر و تأیید کرد که علیه تصمیم یوفا مبنی بر حذف آن‌ها از لیگ کنفرانس اروپا اعتراض نخواهد کرد.

بیانکونری‌ها در فصل گذشته به دلیل افزایش غیرواقعی هزینه‌های نقل و انتقالات 10 امتیاز از دست دادند. این باعث شد آن‌ها از رتبه سوم سری A به رتبه هفتم سقوط کنند و به لیگ کنفرانس برسند اما با محرومیت جدید یوفا، فیورنتینا به جای آن‌ها راهی این مسابقات می‌شود.

یوونتوس در بیانیه‌ای رسمی نوشت: "باشگاه یوونتوس به اطلاع می‌رساند که امروز اتاق کنترل مالی باشگاه‌های یوفا تصمیم گرفته روند شروع شده در 1 دسامبر 2022 را به طور قطعی پایان بدهد."

یووه، در حالی که همچنان تخلفات اعلام شده را بی‌اهمیت تلقی می‌کند و اقداماتش را صحیح می‌داند، با چشم پوشی از درخواست تجدیدنظر، اعلام کرده که این تصمیم را می‌پذیرد.

در ادامه بیانیه آمده است: "تصمیم یوفا مستلزم فسخ توافقنامه تسویه حساب بین یوفا و یوونتوس در تاریخ 31 آگوست 2022 و حذف یوونتوس از لیگ کنفرانس یوفا در فصل ورزشی 24-2023 است. در نتیجه این تصمیم، یوونتوس ملزم به پرداخت 10 میلیون یورو خواهد بود که بخشی از درآمد حاصل از فصول بعدی رقابت‌های اروپایی را کسر می‌کند."

باشگاه در طول این پروسه - حداقل از زمانی که آندره آ آنیلی رئیس و هیئت مدیره قبلی برکنار شدند - اظهار داشت که در نحوه محاسبه هزینه نقل و انتقالات و سود سرمایه هیچ مشکلی وجود ندارد، اما در عین حال نتوانستند در دادگاه تجدیدنظر دفاع مناسبی داشته باشند.

یوونتوس اکنون توسط جان الکان، پسر عموی آنیلی، اداره می‌شود و جانلوکا فررو، به عنوان رئیس هیئت مدیره، فعالیت دارد.

فررو در بیانیه‌‌ای رسمی گفت: "ما از تصمیم هیئت کنترل مالی یوفا متأسفیم. ما با تفسیری که از دفاع خود ارائه شده، موافق نیستیم و قاطعانه در مورد مشروعیت اقدامات خود و اعتبار استدلال‌های‌مان متقاعد هستیم. با این حال، تصمیم گرفته‌ایم که به این حکم اعتراض نکنیم. در عوض،  می‌خواهیم تیم، هواداران، حامیان مالی و شرکای مالی ما بتوانند فصل 24-2023 را با نهایت آرامش و اطمینان با توجه به نتایج قابل دستیابی در زمین، به خصوص پس از فصل پرتلاطم گذشته، تجربه کنند. علی‌رغم این تصمیم دردناک، اکنون می‌توانیم با تمرکز داخل زمین و نه خارج در زمین، فصل جدید را پیش ببریم. اکنون توجه خود را روی قهرمانی و جام حذفی ایتالیا متمرکز کرده‌ایم. نهایت تلاش خود را می‌کنیم تا بیشترین رضایت ممکن را در این رقابت‌ها به طرفداران خود بدهیم."

 

دیدگاه تان را بنویسید