رسمی؛ یوونتوس از لیگ کنفرانس اروپا حذف شد

یوفا به صورت رسمی یوونتوس را از فصل آینده لیگ کنفرانس اروپا حذف کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، یوونتوس رسما از فصل 24-2023 لیگ کنفرانس کنار گذاشته شد و به دلیل تخلفات مالی باید 10 میلیون یورو جریمه به یوفا بپردازد.

در صورت عدم موفقیت در اجرای فرپلی مالی طی سه سال آینده، این مبلغ می‌تواند به 20 میلیون یورو افزایش یابد.

پس از این جریمه، فیورنتینا که فصل گذشته در رده هشتم سری A قرار داشت، جایگاه یوونتوس در مرحله مقدماتی لیگ کنفرانس را به دست آورد.

در بیانیه یوفا آمده است: "کمیته کنترل مالی باشگاه‌های یوفا (CFCB) به این نتیجه رسید که یوونتوس چارچوب قانونی یوفا را نقض کرده و توافق‌نامه امضا شده در آگوست 2022 را نقض کرده است. در نتیجه، CFCB توافق‌نامه منعقد شده با باشگاه را فسخ کرد و تصمیم گرفت: یوونتوس از مسابقات باشگاهی یوفا در فصل 2023/24 حذف شود و جریمه 20 میلیون یورویی پرداخت شود. از این مبلغ، 10 میلیون یورو مشروط است و تنها در صورتی اجرا می‌شود که صورت‌های مالی سالانه باشگاه برای سال‌های مالی 2023، 2024 و 2025 با الزامات حسابداری تعریف شده مقررات مجوز باشگاه‌ها و پایداری مالی یوفا مطابقت نداشته باشد."

این باشگاه در ماه می 10 امتیاز در سری A به دلیل افزایش غیرواقعی هزینه‌های نقل و انتقالات برای افزایش سود سرمایه، از دست داد.

این باعث شد که آن‌ها در نهایت از رتبه سوم به رتبه هفتم سقوط کنند و نه برای لیگ قهرمانان یا حتی لیگ اروپا، بلکه برای لیگ کنفرانس اروپا مدعی شوند.

 

دیدگاه تان را بنویسید