در گفت وگو با جی پلاس؛

صحبت های ملی پوش وزنه برداری بعد از مثبت شدن تست دوپینگش

ملی پوش وزنه برداری ایران گفت: دوپینگ از مسائلی بود که من در طول زندگی درموردش فکر و برنامه ریزی را هم نمی‌کردم.

لینک کوتاه کپی شد

علی هاشمی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی جِی پلاس، در خصوص مثبت شدن تست دوپینگ و سه سال محرومیت خود گفت: این آزمایش برای 15 فروردین است و اختیاری بود یعنی اجباری نبود که آزمایش بدهم اما چون از خودم اطمینان داشتم گفتم آزمایش می‌دهم. هرچه فکر می‌کنم و به عقب برمی‌گردم به هیچ چیز و هیچ کس مشکوک نیستم  که اگر بودم همه من را می‌شناسند قطعا خودم ورود می‌کردم و از هر تریبونی برای اعلام آن استفاده می‌کردم.

او در خصوص قبول انجام دوپینگ بعد از مشخص شدن تست گفت: وقتی با نادو و بزرگان این رشته صحبت کردم به این نتیجه رسیدیم اگر قبول کنیم بهتر است تا حداقل برای بازی‌های آسیایی دور بعد برسم. اگر در المپیک توکیو مقام سوم را می‌گرفتم قطعا خداحافظی می‌کردم اما این اتفاق رخ نداد من هم دوست دارم در صحنه مسابقات خداحافظی کنم. تمام تلاشم را می‌کنم بعد از این سه سال پرقدرت برگردم.

هاشمی در ادامه گفت: خدا را شکر یک تست داخلی و اختیاری بود و پرچم ما در خارج از کشور پایین نیامد تا مدالی بازگردانده شود. می‌توانستم آزمایش ندهم اما آنقدر به خودم اطمینان داشتم که تست دادم.

ملی پوش وزنه برداری در پایان با بیان مراحل آزمایش دوپینگ تصریح کرد: این آزمایش پروسه خاصی دارد؛ تست من آزمایش مجدد خورده بود به خاطر همین طول کشید وقتی یک تست برای تکرار می‌رود 95 درصد منفی می‌شود اما برای من مثبت شد. من می‌خواستم نمونه دوم را آزمایش بدهم که گفتند چون یک بار ریانالیز داشته این بار حدود 200 میلیون تومان هزینه دارد. دوپینگ از مسائلی بود که من در طول زندگی  درموردش فکر و برنامه ریزی را هم نمی‌کردم؛ هرکس دراین شرایط قرار می‌گیرد انکار می‌کند اما من اگر یک درصد اطلاع داشتم خودم خداحافظی می‌کردم.

 

  • علی ارسالی در

    مگه میشه خودت نفهمی دوپینگ کردی آخه.

دیدگاه تان را بنویسید