حمید درخشان در گفت و گو با جی پلاس:

بسیاری آمدند و رفتند اما پرسپولیس همیشه پرسپولیس است

پیشکسوت پرسپولیس معتقد است بازیکنان باید بر اساس ارزش خود از باشگاه طلب کنند و در چارچوب باشگاه قدم بردارند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ در روزهای اخیر همه حواشی فوتبال ایران پیرامون فسخ قرارداد بیرانوند با پرسپولیس، و رقم عجیب مطرح شده از سوی استقلال برای جذب این بازیکن است.

در همین راستا حمید درخشان، بازیکن و سرمربی اسبق پرسپولیس در گفت و گو با سرویس ورزشی جی پلاس، گفت:  اینکه بگویند بیرانوند باشگاه را در موضع ضعف گذاشته اشتباه است؛ باشگاه در موضع ضعف نیست بلکه خیلی پر قدرت فکر می کند و تصمیم می گیرد. خیلی از این بازیکنان بزرگ آمده و رفته اند اما پرسپولیس همیشه پرسپولیس بوده و قابل احترام است. اگر کسی بخواهد بماند باید با احترام بماند و با عشق بازی کند. پرسپولیس هیچ کس را به زور نگه نمی دارد و هرکس می خواهد بماند باید با عشق بماند و با عشق بازی کند. به همین دلیل هم حتما در سیاست گذاری باشگاه تصمیم گیرنده ها تصمیم درستی می گیرند و به نظرم حتما در روزهای آینده تصمیم درستی خواهند گرفت.

درخشان درباره شرایط پیش آمده بعد از فسخ قرارداد بیرانوند و مطرح شدن نام استقلال به عنوان مقصد بعدی او، گفت: من به عنوان پیشکسوت و دوست، یک نصیحت برادرانه می کنم و به بیرانوند می گویم پرسپولیس بهترین تیمی است که می توانی در آن بازی کنی و عزت و احترامت هم در کنار این تیم حفظ خواهد شد. حق انتخاب با خودت است و کسی را به زور نگه نمی داریم، شما می توانی برای ماندن و رفتن تصمیم بگیری اما به عنوان یک پیشکسوت پرسپولیس می گویم در این تیم بمان و با همان عشقی که لوگو را بوسیدی بازی کن و حقوقت را هم بگیر. اما حق و حقوق منطقی بخواه که باشگاه بتواند آن را پرداخت کرده و بقیه بازیکنان را هم اداره کند. رقم متعارفی که قابل پرداخت باشد. چون اگر بخواهی به تیم رقیب بروی، مطمئن باش شرایط خوبی را برایت به وجود نخواهند آورد؛ چون همان افرادی هسنند که چند هفته پیش الفاظ بدی را به تو می گفتند، پس تصمیم درستی بگیر.

بازیکن اسبق پرسپولیس درباره رقم های مطرح شده درباره قرارداد بازیکنان و مبلغ های پیشنهادی آن ها، گفت: هر کسی قیمتی دارد و آن باشگاه و کادرفنی که می خواهد با بازیکن کار کند باید قیمت بگذارد و ببیند بازیکن با این قیمت به درد باشگاه می خورد یا نه. پس خواست بازیکنان باید معقول و به اندازه ارزش شان باشد. شما نمی توانی برای خودت هر قیمتی بگذاری و نمی توانی خارج از چارچوب عمل کنی چون باشگاه به شما اجازه نمی دهد و بهتر است مشورت کنی و عاقلانه عمل کنی.

سرمربی اسبق پرسپولیس در پایان درباره زیان ده بودن فوتبال و هزینه گزاف باشگاه ها از بیت المال، گفت: ما که نمی توانیم خود را با فوتبال دنیا مقایسه کنیم، مگر ما درآمدی داریم؟ اگر باشگاه درآمد آنچنانی داشت که پرداخت این پول ها رقمی نبود. باشگاه از کجا باید بیاورد؟ یا باید از اسپانسر بگیرد، یا از یک شرکت این مبلغ را تامین کند و نهایتا هم زیان ده شده و این پول هم روی خسارت باشگاه انباشته می شود. پس باید خواسته معقول باشد که هم باشگاه پول را پرداخت کند و هم بازیکن بتواند بازی کند. یک جاهایی هم باید به خاطر عشقت کوتاه بیایی، وقتی می گویی عشق من تماشاچی است و لوگوی باشگاه را می بوسی، پس باید شرایطی را طلب کنی که باشگاه بتواند آن را فراهم کند.

دیدگاه تان را بنویسید