گزارش جی پلاس

شازده کوچولو، بهترین بازیکن فصل لالیگا

آنتوان گریزمان پس از جام جهانی ۲۰۲۲ عملکرد فوق العاده ای در اتلتیکومادرید داشت و بهترین بازیکن فصل لالیگا بود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: "تمام تلاشم را کردم تا بتوانم به اتلتیکو برگردم و بازگشتم را بپذیرند." آنتوان گریزمان پس از یک فصل فوق العاده در روخی بلانکو به تنها هدفش در تابستان سال گذشته اشاره کرد. مهاجم فرانسوی برای رسیدن به خواسته اش تمام تلاش خود را کرد و پس از ۱۰ ماه به ستاره تیمش تبدیل شد. زمانی که "شازده کوچولو" دوباره در واندا متروپولیتانو پا به توپ شد هواداران خشمگین قرمز و سفیدپوشان او را هو کردند. آن ها هنوز گریزمان را به خاطر ترک اتلتیکو و امضای قرارداد با بارسلونا نبخشیده بودند اما در آخرین بازی خانگی فصل مهاجم فرانسوی به میان تماشاگران رفت و میکروفن را به دست گرفت تا در کنار آن ها آواز بخواند. هواداران نه تنها گریزمان را بخشیده بودند بلکه می دانستند او به مرد اول تیمشان تبدیل شده است. 

آنتوان گریزمان

شازده کوچولو شروع سختی در بازگشت به اتلتیکو داشت. باشگاه مادریدی برای اینکه ۴۰ میلیون یورو به بارسلونا پرداخت نکند در همه دیدارها کمتر از ۳۰ دقیقه به مهاجم فرانسوی فرصت بازی می داد. به همین خاطر او نمی توانست بازی مورد نظرش را به نمایش بگذارد.  گریزمان این روزهای دشوار را به کمک همسر و فرزندانش توانست تحمل کند. جام جهانی فرا رسید و او در تیم ملی فرانسه درخشید. بازیکن اتلتیکو مهره کلیدی دیدیه دشان بود و توانست دوباره به فینال جام جهانی صعود کند. هر چند که آبی ها در کسب جام ناکام ماندند اما گریزمان و اغلب هم تیمی هایش با روحیه ای خیلی خوب رقابت های باشگاهی را از سر گرفتند. این زمان شروع دوران موفق روخی بلانکو در فصل ۲۳-۲۰۲۲ بود که به لطف بازی های فوق العاده گریزمان رقم خورد. قرمز و سفیدپوشان در پایان فصل با کسب نایب قهرمانی فاصله ای نداشتند. 

اتلتیکو از ۲۴ بازی خود در لالیگا ۱۶ پیروزی و پنج مساوی به دست آورد و تنها سه شکست یک بر صفر را برابر بارسلونا قهرمان (دو بار) و الچه تجربه کرد. در آن زمان مشکل گریزمان در رابطه با دقایق حضورش در زمین حل شده بود (بارسلونا پذیرفت که به جای ۴۰ میلیون یورو ۲۰ میلیون دریافت کند) و او در همه بازی ها در ترکیب اصلی قرار داشت. ۲۲ دیدار را به طور کامل انجام داد. در این مدت مهاجم فرانسوی ۱۰ گل به ثمر رساند و ۱۳ پاس گل داد یعنی در ۴۶ درصد گل های تیم پس از جام جهانی تاثیر داشت. بازیکن شماره هشت اتلتیکو در ۱۰ هفته پایانی بیش از همه تعیین کننده بود و در هشت بازی حداقل در یک گل نقش داشت. گریزمان که بیش از گلزنی دوست دارد پاس گل بدهد چون با این کار می تواند یک نفر دیگر را خوشحال کند در مجموع در این فصل ۱۶ پاس گل داد. او ۱۵ بار دروازه حریفان اتلتیکو را باز کرد. هیچ بازیکنی در لالیگا در ۳۱ گل نقش مستقیم نداشت.

آنتوان گریزمان

گریزمان همانطور که در تیم ملی فرانسه در تمام نقاط زمین حضور دارد در اتلتیکو هم سیمئونه این اجازه را داد به عنوان مهاجم و هافبک بازی کند. بازیکن فرانسوی در صورت نیاز مانند یک مدافع ظاهر می شد و در کارهای دفاعی هم به تیم کمک می کرد. او بارها به عنوان بهترین بازیکن زمین معرفی شد و چند بار جایزه بهترین بازیکن ماه را دریافت کرد. گریزمان چهار گل بیرون از محوطه جریمه به ثمر رساند و تنها بازیکن در پنج لیگ برتر اروپایی لقب گرفت که موفق به ثبت چنین آماری شد. بازیکن اتلتیکو ۸۵ پاس کلیدی داد و ۲۴ موقعیت گل ایجاد کرد. او در میان بازیکنان لالیگا بیشترین امتیاز را از سوفااسکور (۷.۷۴) و هواسکور (۷.۶۹) دریافت کرد و بهترین بازیکن فصل این رقابت ها انتخاب شد. شازده کوچولو که لذت بخش ترین دوران حضورش را در اتلتیکو تجربه می کند پس از یک فصل عالی می خواهد به دنبال فتح عناوین باشد و نامش را در تاریخ باشگاه ثبت کند‌.

دیدگاه تان را بنویسید