جی پلاس

نبرد حذفی استقلال-پرسپولیس؛ دربی پنالتی‌زن‌ها+ ویدیو

تا به حال، سه تقابل استقلال و پرسپولیس در جام حذفی به ضربات پنالتی کشیده شده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ پر تکرار ترین اتفاق در دربی های جام حذفی در تمام این سال ها، به پنالتی کشیدن شدن این مسابقه است. استقلال و پرسپولیس تاکنون پنج بار در جام حذفی همدیگر را ملاقات کرده اند که از این پنج دیدار، سه دیدار آن به ضربات پنالتی کشیده شده و دو بار هم تکلیف کار، دو بار قبل از دقیقه 120 مشخص شده است. آماری که احتمالا مربیان و بازیکنان دو تیم را مجاب می کند تا یک چشمشان به تمرینات پنالتی و آمادگی برای این اتفاق باشد حتی اگر سرمربی پرسپولیس آرزو کند که کار به پنالتی نکشد.

به بهانه ششمین تقابل دو تیم در جام حذفی که در قالب فینال فصل 1401-1402، از ساعت 19:45 امروز در ورزشگاه آزادی برگزار می شود، مروری کوتاه داشته ایم بر سه دربی ای که برنده آن با پنالتی مشخص شده است. پنالتی هایی که ویدیوی آن را در ادامه خواهید دید.

 

*یک چهارم نهایی جام حذفی-1367

 نخستین بار این دو تیم در تاریخ 19 اسفند 1367 در جام حذفی به مصاف هم رفتند که 120 دقیقه تلاش دو تیم در نهایت با تساوی بدون گل همراه شد و این پرسپولیس بود که با برتری  4-2 در ضربات پنالتی موفق به حذف استقلال در یک چهارم نهایی جام حذفی شد. در ضربات پنالتی، جعفر مختاری فر و رضا حسن زاده برای استقلال گلزنی کردند و امیر قلعه نویی و محمدرضا شکورزاده هم پنالتی های خود را از دست دادند.همچنین چهار ضربه پرسپولیسی ها هم توسط مجتبی محرمی، رحیم یوسفی، محسن عاشوری و مرتضی کرمانی وارد دروازه استقلال شد.

 

*نیمه نهایی جام حذفی-1399

دومین جدال دو تیم در ضربات پنالتی، در سال 1399 اتفاق افتاد. جایی که دو تیم برای رسیدن به فینال جام حذفی، در مرحله نیمه نهایی به هم برخورد کردند و پس از 120 جذابی که با تساوی 2-2 به پایان رسید، در ضربات پنالتی این بار استقلال موفق شد با نتیجه 4-1 از سد رقیب سنتی خود بگذرد و راهی دیدار نهایی جام حذفی شود. برای استقلال در ضربات پنالتی، وریا غفوری، هروویه میلیچ، شیخ دیاباته و ارسلان مطهری گلزنی کردند و برای پرسپولیس امید عالیشاه پنالتی خود را تبدیل به گل کرد اما اوساگونا و احمد نوراللهی نتوانستند ضربه پنالتی خود را تبدیل به گل کنند.

 

*یک چهارم نهایی جام حذفی-1400

درست یک سال بعد از تقابل دوم در پنالتی ها، دو تیم یک بار دیگر در جام حذفی به هم برخورد کردند و یک بار دیگر، تعیین برنده به ماراتن جان فرسای پنالتی کشیده شد. این بار پس از یک تساوی بدون گل خسته کننده در طول 120 دقیقه، بازیکنان دو تیم شانس خود را در پنالتی ها امتحان کردند تا یک بار دیگر استقلال به لطف درخشش سیدحسین حسینی با نتیجه 4-3 فاتح این میدان شود به مرحله بعدی مسابقات راه یابد.

 

بنابراین از سه دربی که به پنالتی کشیده شده، استقلال به 2 برد رسیده و یک بار هم پرسپولیس برنده ضیافت پنالتی ها شده. در دو دیدار دیگری که در تاریخ دو تیم در جام حذفی برگزار شده، یک بار پرسپولیس در فینال سال 1378 با نتیجه 2-1 برنده شده و بار دیگر هم در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی سال 1390، استقلال با نتیجه 3-0 به برتری رسید.

دیدگاه تان را بنویسید