در گفت وگوی جی پلاس با حمید درخشان مطرح شد؛

پرسپولیس چگونه از سپاهان و استقلال عبور کرد؟

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: دور برگشت لیگ برتر آنقدر جذاب و نزدیک به هم بود که نمی‌توانستیم بگوییم چه تیمی قهرمان می‌شود چون هر سه تیم شانس قهرمانی داشتند.

لینک کوتاه کپی شد

حمید درخشان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص قهرمانی پرسپولیس، نایب قهرمانی سپاهان و سومی استقلال در پایان لیگ برتر اظهار کرد: به نظر من رقابت خوبی میان سه تیم نخست بود و نزدیک به هم بودند.  شرایط جوری بود که اصلا مشخص نمی‌شد چه تیمی قهرمان می‌شود که به نظرم همین موضوع لیگ را جذاب کرده بود و همه دوست داشتند ببینند تا آخرین دقایق چه تیمی قهرمان می‌شود.

او افزود: در دور برگشت تغییر و تحولاتی ایجاد شد و سپاهان بالای جدول قرار گرفت، استقلال بالای جدول رفت، پرسپولیس پایین آمد و دوباره در جایگاه بالا قرار گرفت و این اتفاقات به جذابیت بازی‌ها افزود. هر سه تیم می‌توانستند شانس قهرمانی داشته باشند و بستگی داشت چگونه تیمشان را هدایت کنند. فکر می‌کنم بازیکنان پرسپولیس و همچنین کادر فنی تیم تمرکز بیشتری برای این کار انجام دادند و توانستند  قهرمانی را کسب کنند.

درخشان با اشاره به شرایط کلی لیگ تصریح کرد:  تعطیلات و وقفه‌ای که به وجود آمد به نظر من کمی روی شرایط برگزاری لیگ تاثیر گذاشت. شاید می‌توانست تعطیلات کمتر و تیم‌ها تا روز آخر آماده تر باشند البته دست کسی هم نبود اما دور برگشت روند بهتری را شاهد بودیم.

کارشناس فوتبال ایران در پایان صحبت‌های خود همچنین با اشاره به سقوط تیم‌های نفت مسجد سلیمان و مس کرمانم گفت: وقتی تیم‌ها با بضاعت کم نمی‌توانند از نظر مالی تیم را تغذیه و ساپورت کنند گرفتار این معضلات می‌شوند. نمی‌شود که پنج تیم بالای جدول با اقتدار و امکانات خوب باشند بعد برخی تیم‌ها با امکانات زیر 50 در لیگ حضور پیدا می‌کنند که این موجب کیفیت پایین رقابت‌ها می‌شود.  هرچه قدر تیم‌ها فاصله کمتری نسبت به هم داشته باشند بازی‌های بهتری مشاهده می‌کنیم اما متاسفانه همیشه این اتفاقات رخ می‌دهد. به نظرم این تیم‌ها هم باید از نظر مالی تامین شوند تا رقبای خوبی باشند.  

 

دیدگاه تان را بنویسید