در گفت و گو با جی پلاس؛

حسین توکلی خطاب به کیانوش رستمی: اگر مصدوم هستی همان وزنه‌ای که بالای سر بردی، دیگر بی خیال شو!

سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری گفت: کیانوش رستمی با توجه به فضا و شرایطی که دارد باید حرفه‌ای تر برخورد کند . وضعیت کنونی برای من و طرفداران اصلا قابل درک نیست.

لینک کوتاه کپی شد

الهام کهزادی: حسین توکلی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص عملکرد کیانوش رستمی در رقابت‌های قهرمانی آسیا که گزینشی المپیک نیز است گفت: کیانوش رستمی آنقدر بحث افتخارات ورزشی اش برای ما مطرح است که اصلا نمی‌پذیریم در مسابقات آسیایی شرکت کند و حتی در بدترین وضعیت به همچین شکلی جلو برود. برای من که قابل هضم نیست یعنی خودش توقعات را بالا برده و اکنون در بدترین شرایط هم فکر نمی‌کنم حتی این نتیجه دلخواه خود رستمی هم باشد. ما راضی نیستیم؛ البته بحث مصدومیت هم بود و اینکه باید تمرکزش را  بالا نگه می‌داشت. همان 207 کیلوگرم آخر را اگر بالای سر می‌برد می‌توانست حداقل عنوان سوم داشته باشد. من احساس می‌کنم باید کمی روی رویه  و شکل تمرین خود تجدید نظر کند چون به هرحال سن و سالی از او گذشته و فضای حرفه‌ای خیلی خیلی بهتر از قبل باید اجرا شود. نمی‌توان هم زندگی شخصی و هم فضای ورزشی را داشت؛ امیدوارم تجدید نظر کند و یکی را نگه دارد.

توکلی با اشاره به مصدومیت کیانوش رستمی تصریح کرد: رستمی در ایران مشکلی نداشت و در مسابقه مصدوم شد. اگر بحث مصدومیت است باید تصمیم می‌گرفت که رکورد را کمی پایین بیاورد و فقط امتیاز برای تیم جمع می‌کرد؛ من نگرانم که مصدوم است و فشار هم می‌آورد.

کارشناس وزنه برداری در پاسخ به این سوال که یعنی به نظر شما سرمربی تیم در انتخاب وزنه اشتباه کرده یا نه گفت:  از فضای تیم ملی و اتفاقات کیانوش همه اطلاع دارند ؛ در هرصورت سرمربی تیم هم باتجربه و پخته است و یک تعاملی بین این دو قطعا ایجاد می‌شود چون اگر تعامل نبود شاید همان حرکت اول 207 کیلو را انتخاب می‌کرد. من کاری به کادر تیم ندارم خود کیانوش باید با توجه به فضا و شرایطی که دارد حرفه‌ای تر برخورد کند. در هرصورت اگر مصدوم هستی همان یک وزنه که بالای سر بردی دیگر بی خیال شو اگر هم می‌خواهی وزنه بزنی باید با تمام توان روی تخته بیایی نه اینکه ما این همه حرص بخوریم.  به خاطر تعصبی که نسبت به کیانوش داریم واقعا برای او ناراحت شدیم؛ به هر حال رستمی ورزشکار بزرگ ما است و  پا به پای او ناراحت می‌شویم. این شرایط برای من و طرفداران قابل درک نیست؛ رستمی نهایت تلاش خود را کرد اما باید یک تصمیم درست می‌گرفت. 

حسین توکلی همچنین در پاسخ به این سوال که به نظرشما آیا باز هم می‌توانیم شاهد درخشش کیانوش رستمی در المپیک باشیم گفت: وزنه برداری این گونه نیست که در لحظه همه چیز را پیش بینی کرد؛ نگاه کنید وزنه بردار چینی وزنه خوبی زد و از آن طرف  آشیل پای وزنه بردار بلغارستانی  که رکورد دار جهان هم بود با افتادن در حمام به شدت آسیب دید و معلوم نیست به المپیک برسد. من مطمئنم کیانوش با همین وزنه‌ها که می‌زند اگر بخواهد با انگیزه تر کار کند می‌تواند جزو شانس‌ها باشد نه اینکه یکی دوهفته مانده به مسابقه تمرین را جدی بگیرد. رستمی آمادگی روحی را دارد بنابراین اگر یک مقدار شرایط بدنی بهتر شود می‌تواند جزو گزینه‌ها باشد چون اختلاف رکوردی زیادی ندارد؛ به هر حال باید یک تصمیم عاقلانه و قوی بگیرد.

سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری در پایان صحبت‌های خود با بیان تغییرات ایجاد شده در فدراسیون وزنه برداری گفت: فدراسیون ما پر از تغییر و تحولات شده و سرمربی و رئیس فدراسیون و... همه تازه آمده‌اند؛ مطمئن باشید با سن جوانی که دارند از تمام آزمون و خطاهای گذشته استفاده می‌کنند. یک سری نوآوری‌ها و جابه‌جایی‌ها هزینه دارد بنابراین نباید دنبال این باشیم که چه نتیجه‌ای می‌گیرند یا چه نتیجه‌ای نمی‌گیرند. در حال حاضر نه می‌توان با دو مدال به به و چه چه راه انداخت و نه می‌توان با یک شکست بگوییم چقدر انتقاد به این فدراسیون وارد است. به نظر من در هر دو مورد نباید زیاده روی کرد و باید فرصت داد تیم جدید برنامه‌های خود را عملی کند و با توجه به شلوغی  مسابقات زمان تعیین کننده نقد و تمجید است.    

  • ح ارسالی در

    جناب کیانوش رستمی اینو واقعا درست گفته شما با سالنهای فدراسیون کار نمیکنی خودت مجزا تمرین میکنی اونم کوتاه مدت بخاطر کارهای شخصی از طرفی اینجور زیر سوال میروی در مجموع ارزوی موفقیت برایش داریم قهرمان المپیک بوده

دیدگاه تان را بنویسید