جی پلاس

بهترین تیم نیم فصل دوم در ۵ لیگ برتر اروپا

اتلتیکومادرید بهترین عملکرد را در نیم فصل دوم در پنج لیگ برتر اروپایی داشته است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: اتلتیکومادرید خیلی وقت است در بهترین روزهای خود به سر می برد و برای خیلی ها روی فرم ترین تیم است. تغییر تیم پس از جام جهانی کاملا آشکار است و آمار نیز آن را نشان می دهد. روخی بلانکو بهترین عملکرد را در نیم فصل دوم داشته است و از ۲۷ امتیاز ممکن ۲۳ امتیاز کسب کرده است. هیچ تیمی در اروپا چنین میانگین امتیازی نداشته و همچنین نباخته است. اتلتیکو خیلی دیر به خود آمد اما اکنون در اوج است. 

تیم دیگو سیمئونه در این مدت تنها دو بار مساوی کرد. نخستین بار برابر ختافه در خانه با پنالتی دقایق آخر برد را با تساوی عوض کرد. در سانتیاگو برنابئو در حالی که ۳۰ دقیقه پایانی را ۱۰ نفره بازی کرد در دقیقه ۸۵ گل مساوی را دریافت کرد. به نوشته آس، روخی بلانکو بقیه بازی های خود را برابر سلتاویگو، اتلتیک بیلبائو، سویا، جیرونا، والنسیا، رئال بتیس و رایووایکانو با پیروزی به پایان رساند. تیم مادریدی پنج بازی آخر خود را برده است. بارسلونا پس از تساوی برابر خیرونا ۲۲ امتیازی ماند. پس از این دو تیم با فاصله زیاد سلتاویگو و ویارئال قرار دارند که ۱۶ امتیاز کسب کردند. رئال مادرید ۱۴ امتیاز به دست آورد یعنی نیمی از امتیازهای ممکن را. اتلتیکو با به ثمر رساندن ۱۷ گل و چهار گل خورده بهترین تفاضل گل را به خود اختصاص داد. 

زمانی که لالیگا به خاطر جام جهانی ۲۰۲۲ متوقف شد ۱۴ هفته گذشته بود و روخی بلانکو ۲۴ امتیاز کسب کرده بود، یک امتیاز بیشتر از نیم فصل دوم اما با پنج بازی بیشتر. در نخستین بخش فصل ۵۷.۱ درصد امتیاز ها را به دست آورد و در نیم فصل دوم ۸۵.۲ درصد. اگر روخی بلانکو پیش از جام جهانی آن نتایج فاجعه بار را کسب نمی کرد اکنون شرایط بهتری در جدول داشت. این تیم در خانه برابر رایووایکانو و اسپانیول مساوی کرد و مقابل کادیس و مایورکا مغلوب شد. تیم سیمئونه در پنج بازی آخر خود پیش از جام جهانی ۱۰ امتیاز از دست داد. 

اتلتیکو در دفاع و حمله قوی شده است و احساس می شود می تواند هر تیمی را شکست دهد. در اروپا تیم های زیادی روی فرم هستند اما هیچ کدام عملکردی مانند اتلتیکو نداشتند. در انگلیس که رقابت نزدیکی وجود دارد آرسنال از ۳۳ امتیاز ۲۶ امتیاز (۷۸.۸ درصد) را به دست آورده است. در ایتالیا ناپولی که با فتح اسکودتو فاصله ای ندارد دو بازی را در ورزشگاه مارادونا با شکست به پایان رساند (لاتزیو و میلان) و از ۳۰ امتیاز ممکن ۲۴ امتیاز به دست آورد (۸۰ درصد). در آلمان دورتموند صدرنشینی بایرن مونیخ را با کسب ۲۵ امتیاز از ۳۰ امتیاز ممکن (۸۳.۳ درصد) تهدید کرد. در لیگ یک هیچ تیمی روی فرم نیست و بهترین عملکرد را تیم های رنس، لیون و پاری‌سن ژرمن با ۲۲ امتیاز در یازده هفته (۶۶.۷ درصد) به ثبت رساندند. 

دیدگاه تان را بنویسید