گزارش جی پلاس

10 جایزه بگیر برتر دنیای تنیس

تنیسورها با شرکت در تورنمنت ها و کسب عناوین درآمدزایی می کنند و برخی از آن ها از این طریق بیش از ۱۰۰ میلیون دلار به دست آورده اند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: تنیسورهای حرفه ای به شکل های مختلفی درآمدزایی می کنند که بخش قابل توجهی از آن به کسب  جوایز مربوط می شود. در فهرست تنیسورهایی که بیشترین درآمدزایی را از فتح عناوین داشتند نام نواک جوکوویچ بالاتر از همه دیده می شود. تنیسور صربستانی از ۹۳ جامی که بالای سر برده ۱۶۷ میلیون دلار کسب کرده است. یکی از دلایل قرار گرفتن نوله در صدر این لیست فتح ۲۲ گرند اسلم است. ارزش عناوین گرند اسلم ها بیش از دیگر مسابقات است. به عنوان مثال جوکوویچ با فتح اپن استرالیا ۲۰۲۳ نزدیک به ۳ میلیون دلار کسب کرد. 

 رافائل نادال و راجر فدرر، دو تنیسور دیگری که بیش از ۱۰۰ میلیون دلار از کسب جام به دست آوردند نیز حداقل ۲۰ گرند اسلم را فتح کردند. ارزش جوایز تنیسور اسپانیایی ۱۳۴ میلیون دلار بوده است. نادال از سال ۲۰۰۱ تا به امروز ۹۲ عنوان را بالای سر برده است. در رتبه سوم فدرر با اختلاف تنها ۴ میلیون دلار (۱۳۰ میلیون دلار) دیده می شود. با توجه به خداحافظی تنیسور سوییسی در سال گذشته این رقم دیگر افزایش نخواهد یافت. نکته قابل توجه این است که فدرر بیش از دو تنیسور دیگر جام فتح کرده (۱۰۳) اما پول کمتری به دست آورده است.

در جایگاه چهارم نام نخستین زن این فهرست دیده می شود. سرنا ویلیامز، تنیسور برجسته آمریکایی که مانند فدرر در سال ۲۰۲۲ بازنشسته شد از کسب جوایز ۹۴ میلیون دلار به دست آورد. ویلیامز در طول دوران ورزشی خود ۷۳ جام فتح کرد که ۲۳ عنوان گرند اسلم بود. اندی ماری با کسب ۶۳ میلیون دلار در رتبه پنجم قرار دارد. تنیسور بریتانیایی که آسیب دیدگی از کمر دوران حرفه ای اش را تحت تاثیر قرار داد ۴۶ عنوان به دست آورده است. او تنها سه بار فاتح گرند اسلم شد.

پیت سمپراس با وجود فتح یازده گرند اسلم بیشتر نسبت به ماری ۴۳ میلیون یورو از کسب عناوین به دست آورد. با توجه به این که هر سال به ارزش جوایز افزوده می شود این اتفاق افتاده است. دو سال پس از خداحافظی سمپراس از دنیای تنیس، دوران حرفه ای ماری آغاز شد (سال ۲۰۰۵). تنیسور آمریکایی که در سال های ۱۹۸۸ تا ۲۰۰۳ رقابت کرد ۶۴ جام به دست آورد. در ادامه این فهرست ۱۰ نفره تنها نام تنیسورهای زن دیده می شود. ونوس ویلیامز خواهر بزرگتر سرنا با ۴۲ میلیون دلار در رتبه هفتم قرار دارد‌. هفت عنوان از ۴۹ جام تنیسور آمریکایی گرند اسلم بوده است. 

سیمونا هالپ در جایگاه هشتم قرار دارد. تنیسور اهل رومانی با کسب ۲۴ عنوان (دو گرند اسلم) ۴۰ میلیون دلار به دست آورده است. ماریا شاراپووا تنیسور مطرح روس که در سال ۲۰۲۰ از دنیای تنیس خداحافظی کرد ۳۸ میلیون دلار از کسب جوایز به دست آورد. او هر چهار گرند اسلم را فتح کرد (دو رولان گاروس) و در مجموع ۵۲ عنوان قهرمانی را بالای سر برد. رتبه دهم به پترا ویتووا اختصاص دارد که در شروع هفته با فتح مسترز میامی نامش در این فهرست قرار گرفت. تنیسور ۳۳ ساله اهل چک از ۳۰ عنوانی که به دست آورد ۳۶ میلیون دلار کسب کرد. 

دیدگاه تان را بنویسید