جی پلاس

دنیا در انتظار نمایش ساحلی بازان دختر ایران

بالاخره فدراسیون فوتبال تصمیم خود برای تشکیل تیم ملی فوتبال ساحلی زنان را گرفت و به زودی ساحلی بازان زن ایران در مسابقات بین المللی به میدان خواهند رفت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، از میان تمام رشته های موجود از جمله فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی که زیر نظر فدراسیون فوتبال اداره می شوند، فقط تیم ملی فوتبال ساحلی زنان طی سال های گذشته تشکیل نشده بود که این موضوع ناشی از برگزار نشدن هیچ رویدادی در عرصه بین الملی از جمله آسیا بود. در نتیجه در هنگام برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال نیز، از میان شش تیم ملی موجود زنان و مردان، فوتبال ساحلی زنان هیچ نماینده ای در بخش سرمربی و کاپیتان نداشت. 

با این حال در جلسه اخیر کمیته فوتبال ساحلی ایران قرار شد به زودی مقدمات لازم برای تشکیل تیم ملی فوتبال ساحلی زنان انجام شد و با انتخاب سرمربی، این تیم به طور مرتب اردوهای خود را به منظور برگزاری و حضور در رویدادهای مختلف برگزار کند. 

در حالی طی سالیان گذشته تیم ملی فوتبال ساحلی زنان تشکیل نشده بود که مسابقات باشگاهی این رشته به طور مرتب دنبال می شود و زنان عمدتا در شهرهای جنوبی، شمالی و ساحلی ایران روی ماسه در حال بازی هستند. 

در چند دوره گذشته معرفی برترین های فوتبال ایران، بهترین بازیکن و گلزن زن فوتبال ساحلی هم معرفی شده و از این پس باید در انتظار تشکیل تیم ملی فوتبال ساحلی زنان و اعزام این تیم به مسابقات بین المللی باشیم. 

نبود تیم ملی فوتبال ساحلی زنان در ایران در شرایطی است که کشورهای نه چندان مطرح در این رشته اعم از آمریکاٰ، ژاپن و چندین کشور دیگر در بخش زنان هم فعالیت می کنند.

فوتبال ساحلی زنان

اگر چه مسابقات فوتبال ساحلی در بخش زنان دارای مسابقات قاره ای و جهانی مانند آنچه در بخش مردان شاهد هستیم، نیست اما برخی از کشورها سعی می کنند با برگزاری تورنمنت های دوستانه بخش زنان را هم به سمت جهانی شدن هدایت کنند. 

لیگ برتر فوتبال ساحلی بانوان در دو منطقه شمال و جنوب برگزار می شود و در نهایت تیم های صدرنشین در مسابقات حذفی به مصاف هم می روند و تیم قهرمان مشخص می شود. 

پیکان تهران، عقاب زاگرس کرمانشاه، ملوان بندرگز، پردیس فردوس، نماینده مازندران در منطقه شمال و شهرداری بندرعباس، ذوالفقار جم بوشهر، ستارگان مکران، گلساپوش یزد و خاتون بم در منطقه جنوب به میدان می روند. 

فوتبال ساحلی زنان

دیدگاه تان را بنویسید