حضور سه دروازه بان سابق در راس کادرفنی تیم ملی!

به جز کارلوس کی روش که در دوران بازی دروازه بان بوده، دو دستیار اصلی او هم دروازه بان بوده اند و شاید همین موضوع رمز تاکتیک های تدافعی سرمربی پرتغالی تیم ملی است!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، کارلوس کی روش در بازگشت به ایران و هدایت تیم ملی برای حضور در جام جهانی قطر، چهار دستیار خارجی را که هموطنان پرتغالی و موزامبیکی او هستند، در کنار خود دارد.

نکته جالب توجه این است که به جز کارلوس کی روش که در دوران بازیگری خود یک دروازه بان بوده است، دستیار اول او هم فوتبال را به عنوان دروازه بان شروع کرده است. 

معمولا دروازه بان های کمتری توانسته اند پا را فراتر گذاشته و از مربیگری دروازه بانی پیش بروند و به سمت سرمربی گری برسند اما کی روش و راجر ده سا دستیار اولش بارها در تیم های مختلف سرمربی گری کرده اند و از این حیث در شرایط متفاوتی با سایر دروازه بان ها قرار دارند. 

راجر ده سا

به جز این دو نفر، السکاندر لوپز، مربی دروازه‌بان های تیم ملی هم طبیعتا یک دروازه بان بوده و به این ترتیب سه دروازه بان در راس کادرفنی تیم ملی ایران قرار دارند. 

الکساندر لوپز

تفکرات فوتبالی کی روش با گل نخوردن و بسته نگه داشتن دروازه شکل گرفته و این مساله در دوران مربیگری او در تیم های منچستر یونایتد، رئال مادرید و ایران هم مشهود بوده و حالا همه در انتظار تیمی با خط دفاعی مستحکم در جام جهانی هستند. 

با حضور کی روش و راجر ده‌سا که دروازه‌بان بوده‌اند، انتظار می رود تیم ملی را به تاکتیک هایی که می تواند جلودار حملات انگلیس، آمریکا و ولز خواهد شد، تیم ملی را مهیای حضور در جام جهانی کند. 

دیدگاه تان را بنویسید