باران سنگ و بمب آتش‌زا در ورزشگاه مارسی + عکس

دیدار تیم های مارسی و آینتراخت فرانکفورت به علت پرتاب سنگ و بمب آتش زا با حواشی بسیاری همراه شده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مارسی و آینتراخت فرانکفورت دیشب در گروه D لیگ قهرمانان اروپا در شهر مارسی فرانسه به مصاف هم رفتند. فرانکفورت موفق شد در خانه حریف با نتیجه 1-0 پیروز شود اما درگیری‌های شدید هواداران دو تیم در داخل و بیرون از ورزشگاه، یوفا و مقامات فرانسوی را به شدت نگران کرده است.

پیش از شروع بازی هواداران مارسی و آینتراخت در بیرون از ورزشگاه در چند نقطه از شهر مارسی با هم درگیر شدند. این درگیری‌ها به داخل استادیوم هم کشیده شد و هواداران مارسی و آینتراخت وسایل آتش‌زایی که در دست داشتند؛ به جایگاه‌های هواداران رقیب پرتاب کردند. پلیس برای جلوگیری از وخامت اوضاع در جایگاه اختصاص داده شده به هواداران آینتراخت حضور پیدا کرد تا مانع آسیب دیدن هواداران آلمانی بشود.

vlufioyc

در داخل استادیوم جایگاه هواداران دو تیم به شکلی اختصاص داد شده بود که جایگاه‌ها فاصله کمی داشتند. هواداران آینتراخت در طبقه بالا قرار داشتند و این باعث شد اشیای مختلف و از جمله وسایل آتش‌زا را از بالا به جایگاه هواداران مارسی پرتاب کنند. هواداران تیم فرانسوی هم در مقابل واکنش نشان داده و سکوها شاهد پرتاب انواع و اقسام اشیا بین دو جایگاه بود.

نشریه آلمانی کیکر می‌گوید یک هوادار آلمانی در این درگیری‌ها به شدت مجروح شده و در بیمارستان بستری است.

گروه اصلی هواداران فرانکفورت با صدور بیانیه‌ای از حرکت برخی هواداران در استادیوم مارسی انتقاد کرد و گفت:" ما شرمنده‌ایم. شما متعلق به جامعه هواداران فرانکفورت نیستید".

کیکر می‌گوید یوفا احتمالا مجازات سنگینی علیه دو باشگاه و به خصوص علیه آینتراخت که هوادارانش شروع کننده درگیری در استادیوم بودند وضع خواهد کرد. گفته می‌شود این احتمال وجود دارد که آینتراخت بازی بعدی خود در لیگ قهرمانان را بدون تماشاچی برگزار کند. فصل گذشته بعد از درگیری‌های دیدار نیمه‌نهایی لیگ اروپا بین آینتراخت و وستهم، یوفا باشگاه آلمانی را به بازی بدون تماشاچی محکوم کرد ولی این حکم به مدت دو سال تعلیق شد. احتمال دارد بعد از اتفاقات بازی دیشب تعلیق حکم فیفا برداشته شده و فرانکفورتی‌ها دیدار خانگی بعدی‌شان در اروپا را بدون تماشاچی برگزار کنند.

دیدگاه تان را بنویسید