با حضور مسئولین وزارت ورزش،کمیته ملی المپیک و سفیر چین؛

مراسم بدرقه کاروان اعزامی به بازی های المپیک زمستانی 2022 پکن؛ رونمایی از لباس ورزشکاران

مراسم بدرقه کاروان اعزامی به بازیهای المپیک زمستانی چین برگزار شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مراسم بدرقه کاروان اعزامی به بازیهای المپیک زمستانی چین بعد از ظهر امروز با حضور دکتر حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان ،دکتر سعیدی دبیر کل کمیته ملی المپیک، چانگ هوا سفیر چین،عبدی افتخاری عضو هیات اجرایی،دکتر نصراله سجادی مشاور عالی رئیس کمیته ملی المپیک، پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی، عباس نظریان رئیس فدراسیون و جمعی از پیشکسوتان این رشته در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

در ابتدای مراسم عباس نظریان  به قرائت بیانیه‌ای پرداخت و سپس دکترکیکاوس سعیدی اظهار داشت: به ۳ ورزشکار راه‌یافته به بازی‌های المپیک پکن تبریک می‌گویم. ۴ مرحله انتخابی صورت گرفته و این اسکی‌بازان از این مراحل با موفقیت عبور کرده‌اند. این دوره از بازی‌ها برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد؛ چرا که کشور دوست و هم‌پیمان چین میزبان آن شده و البته از سرمایه‌های عظیمی هم برخوردار است. وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک در مراسم افتتاحیه این بازی‌ها به علت اهمیت بالای المپیک زمستانی حضور خواهند یافت. برای این کاروان صرف‌نظر از نتیجه، آرزوی موفقیت داریم.

سپس مطالبی را مریم کاظمی‌پور عنوان داشت و در ادامه چانگ هوا سفیر چین تصریح داشت: یک هفته دیگر سال نوی سنتی ماست و ۱۱ روز دیگر بازی‌های المپیک زمستانی هیجان‌انگیز افتتاح خواهد شد. مشتاقانه منتظر این بازی‌ها هستم و به ورزشکارانی که به زادگاهم می‌روند، غبطه می‌خورم. میزبانی موفقیت‌آمیز المپیک ۲۰۲۲، تعهد جدی ما به جامعه جهانی ا‌ست. نشان دادیم که چین اهمیت زیادی برای برگزاری المپیک قائل بوده و ریاست‌جمهوری هم به این موضوع توجه و تاکید ویژه‌ای داشته و خواسته تا خدمات ویژه را برای ایمنی و راحتی ورزشکاران فراهم کنیم. شاید برای ورزشکاران کشورها مهم‌ترین چیز این باشد که در فضایی سالم و ایمن در مسابقات شرکت کنند.

چانگ هوا خاطر نشان کرد: مطابق با پروتکل‌های ارائه شده، در حال توسعه پیوسته مدیریت هستیم و به شکل علمی و عملی با کووید۱۹ مقابله می‌کنیم. سعی بر این داریم که المپیک پکن  ایمن برگزار شود. من از تمرینات ورزشکاران ایرانی دیدن کردم؛ آن‌ها سطح بالایی از رقابت و روحیه سخت‌کوشی را نشان داده‌اند و امیدوارم که بتوانند بهترین نمایش خود را در پکن برجای بگذارند.

در ادامه سیدحمید سجادی در مراسم حضور یافت و بیان داشت: سفیر چین این روزها به دلیل تعاملات موجود ورزشی و هم‌زمانی با آغاز برنامه راهبردی ۲۵ ساله با این کشور دوست، هم‌کاری بسیاری با ما داشت. این یکی از قواره‌های کار بین‌المللی است که کشور میزبان پای کار باشد و سفیرش در برنامه‌های مختلف حضور یابد. باید برای میزبانی‌ها و اعزام‌ها، از تمام ظرفیت‌های دستگاه دیپلماسی بهره برد.

وی در ادامه تاکید داشت: امروز درست است که ۳ سهمیه المپیکی در اسکی داریم اما خانواده‌ای دور هم جمع شده که به آن باید احترام گذاشت. حتما این ۳ دسته گل نماینده‌های شایسته‌ای برای‌مان خواهند بود. با توجه به این‌که خودم در المپیک ۱۹۹٦ آتلانتا در کیلومتر پنجم بریده بودم و دعای خیر مراسم بدرقه‌ام باعث شد ادامه دهم، ورزشکاران بدانند این دعای خیر و بدرقه امیدوارم باعث موفقیت‌شان شود.امیدوارم یک یا دو روز در چین همراه کاروان باشم، این اولین حضور من در المپیک زمستانی خواهد بود که امیدوارم با مقامات کمیته بین‌المللی المپیک هم جلساتی داشته باشیم.

در خاتمه این مراسم از سوی کمیته ملی المپیک و فدراسیون از ورزشکاران اعزامی به این بازیها و جمعی از پیشکسوتان آن تقدیر بعمل آمد. سیدستار صید و عاطفه احمدی هم به عنوان پرچم‌داران کاروان ورزشی ایران در بازیهای المپیک زمستانی 2022 چین معرفی شدند.همچنین از لباس اسکی‌بازان رونمایی شد و سفیر چین هم شال‌های قرمزی را بر گردن اسکی‌بازان و مقامات ورزشی کشورمان انداخت،وی همچنین یادبودی را به فدراسیون اسکی هدیه داد. 

 سیدستار صید ، عاطفه احمدی و حسین ساوه شمشکی ورزشکاران اعزامی کشورمان به این بازیها هستند.

رونمایی از لباس کاروان اعزامی ایران به المپیک زمستانی چین

دیدگاه تان را بنویسید