گزارش جی پلاس

صعود ایران به جام جهانی 2022 در چه صورت قطعی می شود؟+جدول

صعود تیم ملی فوتبال ایران به مرحله نهایی جام جهانی تحت هیچ شرایطی سه شنبه شب و در پایان دیدار مقابل سوریه قطعی نمی شود، اما کسب پیروزی و 3 امتیاز می تواند، ورزشگاه آزادی را در بازی هفته ششم به محلی برای جشن صعود تبدیل کند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ ملی پوشان فوتبال ایران در آغاز دور برگشت مرحله آخر مقدماتی جام جهانی سه شنبه در حالی به مصاف سوریه می روند که با کسب 13 بازی از 5 امتیاز عقلا و منطقا راهی قطر شده اند اما روی کاغذ هنوز چند امتیاز دیگر لازم است تا کار را قطعی و تمام شده بدانیم.

با در نظر گرفتن این که دو تیم مستقیم از هر گروه به مرحله نهایی راه پیدا می کنند، تکلیف صعود ایران زمانی قطعی می شود که تیم سوم با احتساب پیروزی در تمام دیدارها نتواند امتیازاتی بیشتر از این ایران کسب کند. این تیم در حال حاضر لبنان است که 5 امتیاز دارد.

 

سکوت غیرمنطقی فدراسیون فوتبال در واکنش به کار زشت اردنی ها علیه زنان؛ تیم ملی در انتظار بیانیه مسئولان

 

اگر ایران سوریه را شکست دهد و لبنان به امارات ببازد، ایران 16 امتیازی می شود و اختلافش با تیم سوم به عدد 11 می رسد. با توجه به این که چهار هفته تا پایان مانده، لبنان اگر هر 4 بازی را پیروز شود 12 امتیاز می گیرد و اگر ایران هیچ امتیازی کسب نکند لبنان و کره جنوبی صعود خواهند کرد. پس سه شنبه و پس از پایان بازی های هفته ششم تحت هیچ شرایطی صعود ایران به جام جهانی قطعی نخواهد شد.

 

کار انسان دوستانه فوتبالیست سوری قبل از بازی با ایران+ عکس

 

در بازی های سه شنبه چند حالت ممکن است رخ دهد:

حالت اول: اختلاف امتیازی ایران با لبنان 2 یا 3 امتیاز افزایش پیدا کند. یعنی ایران سوریه را شکست دهد و لبنان نتواند امارات را ببرد. در این صورت پیروزی ایران در بازی بعدی با عراق در ورزشگاه آزادی تضمین کننده صعود خواهد بود و سه بازی بعدی را تشریفاتی می کند.

حالت دوم: اختلاف امتیاز ایران با لبنان 1 امتیاز بیشتر شود. یعنی ایران با سوریه مساوی کند و لبنان به امارات ببازد. در این صورت برد مقابل عراق ایران را 17 امتیازی می کند و لبنان هم می تواند با پیروزی در هر چهار بازی بعدی 17 امتیازی شود. پس تکلیف صعود به بازی هفته هفتم کشیده می شود.

حالت سوم: اختلاف امتیاز ایران با لبنان حفظ یا کمتر شود. در این صورت بازی با عراق تعیین کننده صعود نخواهد بود و نیاز به امتیازهای یک یا دو دیدار بعدی خواهد بود تا ایران سهمیه حضور در جام جهانی را کسب کند.

 

تیم نتیجه نتیجه تیم تاریخ ساعت
لبنان

 

 

امارات سه شنبه 25 آبان

15:30

عمان

 

 

ژاپن سه شنبه 25 آبان

19:30

سوریه

 

 

ایران سه شنبه 25 آبان

19:30

چین

 

 

استرالیا سه شنبه 25 آبان

18:30

ویتنام

 

 

عربستان سه شنبه 25 آبان

15:30

عراق

 

 

کره جنوبی سه شنبه 25 آبان

18:30

 

گروه A

رده تیم بازی برد مساوی باخت امتیاز
1 ایران ۵ ۴ 1 0 ۱۳
2 کره جنوبی ۵ ۳ 2 0 ۱۱
3 لبنان ۵ 1 2 ۲ 5
4 عراق ۵ 0 ۴ 1 ۴
5 امارات ۵ 0 3 ۲ 3
6 سوریه ۵ 0 ۲ 3 ۲

 

دیدگاه تان را بنویسید