بهناز طاهرخانی در گفت وگو با جی پلاس؛

کاپیتان تیم ملی زنان: پول کفش مردان فوتبالیست از کل قرارداد ما بیشتر است/ در ایران می مانم چون اهل رفتن نیستم

کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان ایران می‌گوید میان فوتبال آقایان و بانوان تفاوت‌های زیادی وجود دارد تا حدی که پول کفش آن ها از قرارداد ما بیشتر است.

لینک کوتاه کپی شد

بهناز طاهرخانی کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان ایران در گفت و گو با خبرنگار ورزش جی پلاس، در خصوص صعود تیم ملی به جام ملت‌های آسیا گفت: همانطور که می‌دانید تیم ملی قبل از مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا تعطیل بود و بعد از دوسال شروع کردیم. چهار ماه تمرین پرفشار انجام دادیم و بچه‌ها خیلی تلاش و اراده قوی داشتند و آماده مسابقات شدیم. در این مدت دو تورنمنت دوستانه در کشورهای بلاروس و ازبکستان داشتیم که خیلی کمک کرد از طرفی حمایت فدراسیون که این بار نگاه ویژه‌ای نسبت به  بانوان داشتند و کادر فنی خیلی خوب ما که تمام این‌ها دست به دست هم داد که به جام ملت‌ها راه پیدا کنیم.

مرضیه نیکخواه بهناز طاهرخانی شادی تیم ملی فوتبال زنان ایران

او با اشاره به تاثیرات راه یابی به جام ملت‌های آسیا در پیشرفت فوتبال زنان تصریح کرد: این یک اتفاق تاریخ ساز بود؛ با تمام امکانات و محدودیت‌هایی که داشتیم بچه‌ها کار بزرگی کردند. قطعا نگاه به بانوان خیلی بهتر می‌شود و جدی تر گرفته می‌شوند. هرچقدر به زنان اهمیت بیشتری بدهند انگیزه و اراده جوان‌ها و ورزشکاران در هر رشته‌ای بیشتر خواهد شد که در نهایت منجر به افتخار آفرینی برای کشورمان می‌شود.

بهناز طاهرخانی تیم ملی فوتبال زنان

طاهرخانی همچنین با اشاره به انتظارات ملی پوشان فوتبال بانوان از مسئولان ورزش گفت: خدا را شکر این بار نسبت به سال‌های گذشته امکانات بیشتری در اختیارمان گذاشتند؛ از مسائل اقتصادی گرفته تا برگزاری تورنمنت‌ها و انتخاب کادرفنی خوب. در هر حال هرچه این امکانات بیشتر و ادامه دار باشد تاثیرگذار خواهد بود و ما هم نتایج بهتری کسب خواهیم کرد بنابراین این توجه ها باید ادامه دار باشد و قطع نشود.

ملی پوش فوتبال بانوان ایران در پاسخ به این سوال که هدف و یا پیشنهادی برای لژیونر شدن دارد یا نه تصریح کرد: در این چند سال اخیر پیشنهادات زیادی داشتم اما اهل رفتن نیستم و دوست دارم در شهر و کشور خودم بازی کنم. خدا را شکر در حال پیشرفت هستیم و باید ببینیم آینده چه می‌شود فعلا که  هستم و امیدوارم همچنان بمانم.

تیم ملی فوتبال زنان بهناز طاهرخانی

بهناز طاهرخانی در پایان صحبت‌های خود با بیان تبعیض هایی که میان ورزش زنان و آقایان وجود دارد گفت: تفاوت‌ها که هنوز هم وجود دارد اما شرایط کمی بهتر شده است. میان فوتبال آقایان و بانوان خیلی تفاوت است برای نمونه میزان قراردادها قابل مقایسه با یکدیگر نیست یعنی حتی پول کفش پسران فوتبالیست خیلی بیشتر از قرارداد ما است. اگر یک سری اتفاقات در فوتبال بانوان رخ دهد مثلا پخش زنده داشته باشیم و عکاس‌های مرد هم بتوانند به استادیوم بیایند خیلی تاثیر دارد و باعث می‌شود بانوان بیشتر دیده شوند و اسپانسرها برای حمایت ترغیب شوند بلکه قراردادهای ما هم افزایش پیدا کند.

  • علی ارسالی در

    درود به بانوان فوتسالیست.

دیدگاه تان را بنویسید