جی پلاس

شوک شناگر شیلیایی به پارالمپیک: من با تومور مسابقه دادم

ویسنته آلموناسید با وجود داشتن تومور در پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ رقابت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، فرشته مقدم: ویسنته آلموناسید، شناگر پارالمپیکی با اعتراف خود در شبکه های اجتماعی همه را تحت تاثیر قرار داد. ورزشکار ۱۹ ساله اهل شیلی که به ژاپن سفر کرد تا در بازی های توکیو رقابت کند در اینستاگرامش اعلام کرد تومور دارد. او این موضوع را کمی پیش از شروع پارالمپیک توکیو متوجه شده بود. 

پزشکان توصیه کردند که بهتر است به ژاپن نرود اما آلموناسید از شرکت در این بازی ها انصراف نداد تا به رویایش برسد. او توانست راهی مرحله نهایی شود اما در فینال هشتم شد و از کسب مدال بازماند. شناگر شیلیایی پس از بازگشت از توکیو زیر تیغ جراحی خواهد رفت تا دوران درمانش شروع شود. 

 آلموناسید در این رابطه نوشت: شاید همه ندانند اما دیروز ضربه خیلی سختی خوردم. شرکت در پارالمپیک برای من بهای زیادی داشت که بعید می دانم کسی چنین کاری کرده باشد. یک ماه پیش از سفر به توکیو متوجه شدم در قفسه سینه ام تومور ۶ سانتی متری دارم. باید تصمیم می گرفتم زندگی ام را به خطر بیندازم تا به رویایم برسم. روزهای خیلی سختی بود که تنها افراد کمی متوجه شدند که چه بر من گذشت. بعضی از روزها نمی خواستم تمرین کنم... احساس بدی داشتم.‌ همچنین خشمگین بودم. یک بار دیگر برای رویایم بازی کردم اما همیشه همه چیز خوب پیش نمی رود. 

او ادامه داد: پارالمپیک رویداد خیلی بزرگی است. من برای رسیدن به آن پنج سال زیبا را تجربه کردم که روی زندگی ام تاثیر گذاشت. شانس این را داشتم که در این بازی ها رقابت کنم و از خدا سپاسگذارم که این فرصت را به من داد. احساس غرور می کنم. هیچکس نتوانست مانع از رسیدن به رویایم شود. من همیشه تا آخرین لحظه تلاش می کنم چون برای شاد بودن زندگی می کنم و آخرین بار بیش از هر زمان دیگر شاد بودم. 

شناگر ۱۹ ساله در پایان نوشت: اکنون زمان بازگشت به شیلی است تا عمل شوم و پس از گذراندن دوران نقاهت دوباره به تمرینات بازگردم. از همه کسانی که در این دوران برایم نوشتن قددرانی می کنم. تنها باید از این اتفاق تلخ گذر کنم و به زندگی ام ادامه دهم چون همانطور که یک بار گفتم زندگی عادلانه نیست و همیشه آن چیزی که شایسته تو است را نمی دهد.

دیدگاه تان را بنویسید