جی پلاس

اخبار مهم و تصاویر منتخب روز چهارم بازی های پارالمپیک 2020 توکیو

اخبار مهم و تصاویر منتخب روز چهارم پارالمپیک 2020 توکیو را در ادامه گزارش بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، در چهارمین روز بازی های پارالمپیک 2020 توکیو ایران در چهار رشته پاراوزنه برداری، پارادوومیدانی، پاراتیروکمان، والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر نماینده دارد.

در ادامه این گزارش علاوه بر اخبار مهم بازی ها و کاروان ایران، تصاویر منتخب از رقابت ورزشکاران کشورمان و دیگر پارالمپیکی ها را مشاهده می کنید.

اخبار منتخب کاروان ایران در روز چهارم پارالمپیک

فکر نمی کردم حامد این گونه عمل کند

 امان‌الله پاپی پس از دستیابی به مدال نقره مسابقات پرتاپ نیزه کلاس ادغامی F56 وF57  بازی‌های پارالمپیک توکیو اظهار داشت: فکر نمی‌کردم رقیبم (حامد حیدری) اینطور عمل کند. در مسابقات اخیر اصلاً‌ چنین رکوردی را ثبت نکرده بود. من فکر می‌کردم حریف برزیلی رقیب اصلی‌ام باشد، اما در نهایت حیدری بهتر کار کرد و به مدال طلا رسید.

وی در ادامه افزود: امروز خیلی خوب کار کردم و از عملکردم راضی هستم. می‌توانستم رکوردی بالاتر را به ثبت برسانم، اما اینطور نشد. اگر تمرکز بالاتری داشتم شاید می‌توانستم به مدال طلا برسم، اما همانطور که دیدید بارها رکورد جهان و پارالمپیک در مسابقه امروز جابجا شد.

این پرتابگر پارالمپیکی کشورمان با اشاره به تغییر برخی از قوانین برگزاری مسابقات یادآور شد: من از تمام رقبایم جوانتر هستم و این اولین پارالمپیک من بود. اطمینان داشته باشید که در آینده نتایج بهتری خواهم گرفت. شک نکنید که رکوردهای امروز هم به زودی شکسته خواهند شد.

پاپی در خاتمه گفت: واقعاً حیف شد که به مدال طلا نرسیدم. شرمنده مربیانم و خانواده‌ام شدم، البته این حضور و این مدال باعث می‌شود تا شرایط زندگی ورزشی‌ام حرفه‌ای‌تر و بهتر شود تا به موفقیت‌های موردنظرم دست پیدا کنم.

چرا رستمی رکورد المپیک را نشکست؟

روح‌الله رستمی بعد از کسب مدال وزنه‌برداری دسته منهای 80 کیلوگرم  پارالمپیک توکیو اظهار داشت: خوشحالم از اینکه نخستین مدال طلا کاروان ایران به نام من ضرب شد. برای کسب این مدال در چند سال گذشته زحمات زیادی کشیدم و حتی در شرایط سخت کرونایی تمرینات را رها نکردم. بالاخره جواب این زحمات را گرفتم. بابت این اتفاق خدا را شاکر هستم.

وی با بیان اینکه کمیته ملی پارالمپیک و کارشناسان برای من شانس مدال طلا قائل شده بودند گفت: همه توقع طلا داشتند و خوشحالم که جواب اعتماد آنان را دادم.

رستمی که در شکست رکورد این دسته در پارالمپیک ناموفق بود در این زمینه گفت: بعد از حرکت سوم در حالی که مدال طلای من قطعی بود تصمیم گرفتم به رکورد پارالمپیک حمله کنم اما فاصله بین حرکت آخر و رکوردم کم بود و نفس‌گیری به‌درستی انجام نشد. یکی دیگر از دلایل عدم موفقیت در ثبت رکورد آسیب‌دیدگی کتفم بود.

دارنده مدال طلای پارالمپیک توکیو در زمینه برنامه خود برای آینده گفت: فعلاً به استراحت می‌پردازم و به آینده فکر نکردم.

قهرمان جهان در دسته منهای 80 کیلوگرم در پایان گفت: مدالم را به مردم ایران و مقام معظم رهبری تقدیم می‌کنم. همچنین این مدال را باید به شهید مدافع حرم  «حسن عبدالله زاده» و خانواده‌ام تقدیم می‌کنم.

نظر آقای سرمربی عوض شد؛ شانس صعود داریم

عباس آقاکوچکی سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر بعد از برد برابر الجزایر اظهار داشت: از ابتدا می دانستیم گروه سختی داریم. پیش بینی برد الجزایر را داشتیم ولی نه با این قدرت و زیبایی. 

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر ادامه داد: بعد از مسابقه با استرالیا و آمریکا، امروز هم خوب بازی کردیم. در نیمه دوم دیدار برابر آمریکا، تنها با سه امتیاز شکست خوردیم.

آقاکوچکی خاطرنشان کرد: روند رو به رشد تیم در بازی با الجزایر خودش را کامل نشان داد و با قدرت پیروز شدیم. پیش بینی ما هم همین بود که الجزایر را شکست بدهیم. 

وی با بیان اینکه پیش بینی صعود از گروه دوم سخت است، یادآور شد: آلمان یکی از گزینه هایی است که در پیش بینی اولیه می توانیم شکست بدهیم ولی آنها بریتانیا را شکست داده و با اختلاف کم به آمریکا باخته اند. این نتایج یک مقدار کار را سخت می کند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر تصریح کرد: نتیجه رقابت بریتانیا با الجزایر شبیه به نتیجه بازی با ما بود. اگر بتوانیم بریتانیا را شکست بدهیم، به صعود امیدوار می شویم. البته همه می دانند بریتانیا تیم بسیار خوبی است. به هر حال، اگر بریتانیا امروز به آمریکا ببازد، شرایط برای ما بهتر است.

پارالمپیکی ایران از تقابل با مرد 60 ساله می گوید!

رمضان بیابانی بعد از برتری مقابل حریف استرالیایی ‌گفت: مسابقه جذابی بود و نتیجه خیلی نزدیک بود. خدا را شکر که برنده شدم و به مرحله بعد رسیدم اما از عملکردم راضی نیستم.

او با اشاره به حریفش که ۶۰ ساله بود، ادامه‌ داد: در تیر و کمان سن و سال خیلی تعیین کننده نیست. بلکه مهم برنامه‌ریزی صحیح، امکانات و مربی خوب است و این ورزشکار استرالیا هم همه دیدند که با قدرت کار خود را انجام داد.

عضو تیم ملی پارا تیر و کمان ایران در پاسخ به این سئوال که چه نتیجه‌ای او را راضی می‌کند، گفت: فقط مدال و بالا رفتن پرچم ایران مرا راضی می‌کند و امیدوارم که در نهایت به آن برسم. اینجا همه شرایط برای این مهم فراهم است.

او در پاسخ به این‌که خیلی‌ها از گرمای هوا ناراضی بودند، اظهار داشت: گرمای هوای شرایطی است که همه با آن روبرو هستند و برای همه یکسان است. باید به وضعیت عادت کرد و برای رسیدن به موفقیت تلاش کرد.

کماندار ایران: سعی می کنم شرمنده مردم نباشم

علی منشازاده کماندار ایران بعد از برتری مقابل حریفش از آفریقای جنوبی اظهار داشت: با توجه به رنکینگی که داشتم، در این مرحله رقیبم خیلی سخت نبود. به نظرم کارم برای پیروزی سخت نبود. تمرینات خوبی را داشتیم و حاشیه امنیت خوبی هم از سوی کادر فنی ایجاد شد تا تیم در آرامش کار کند. الان شاید بزرگترین مشکل وضعیت گرمای هوا باشد. خودم اهل کرمان هستم که آنجا هم هوا گرم هست اما تا این اندازه شرجی نیست. فکر کنم به وضعیت هوا هم عادت می‌کنیم و حتما در مسابقات بعدی کمتر دردسرساز می‌شود. 

او درباره شانس کسب مدال در این مسابقات گفت: زحمت زیادی کشیدیم که در این بازی‌ها حضور داشته باشیم و الان هم فقط می‌خواهیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. تمام توانم را می گذارم. اگر به مدال ختم شد که بهتر و اگر هم نشد، سعی می‌کنم شرمنده مردم نباشم.

رضایی: به بوسنی فکر نمی کنیم

هادی رضایی سرمربی تیم ملی والیبال نشسته در خصوص دیدار ایران و آلمان گفت: بازی با آلمان نشان داد که چقدر تیم های والیبال نشسته جهان بر اساس تاکتیک رشد کرده اند. این نشان می دهد که هشت تیم قدرتمند در بازی ها حضور پیدا کرده اند. ما نخستین فینال را با پیروزی پشت سر گذاشتیم و چهار فینال دیگر پیش رو داریم. امیدوارم روند موفقیت هایمان تداوم داشته باشد چون همانطور که دیدید ست نخست بازی با آلمان پایاپای بود. تیم های دنیا به لحاظ تاکتیکی قوی شده اند.ما برای هر بازی شیوه متفاوتی داریم و تغییر تاکتیک خواهیم داشت.  ما در بازی آینده مقابل برزیل بازی خواهیم کرد و از همین لحظه تمام تمرکزمان بر روی بازی با این تیم است.

سرمربی والیبال نشسته در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا بوسنی رقیب اصلی ایران در کسب عنوان قهرمانی است، گفت: ما در این لحظه به هیچ وجه به بوسنی فکر نمی کنیم و بر روی بازی با برزیل متمرکز هستیم. ما بازی به بازی پیش می رویم.

مرتضی مهرزاد: اینجا هستیم تا مردم را شاد کنیم

مرتضی مهرزاد ملی پوش والیبال نشسته ایران بعد از پیروزی مقابل آلمان گفت: بازی خیلی دشواری بود چون انتظار چنین عملکردی را از آلمان نداشتیم. آنها در ست نخست واقعا یک بازی پایاپای را ارائه کردند.

وی در خصوص بازی با برزیل گفت:قطعا بازی با برزیل هم دشوار خواهد بود اما مربیان تیم شناخت خوبی از این تیم دارند. ان شاءالله آن بازی را هم با پیروزی پشت سر می گذاریم. تیم ایران بازی به بازی بهتر می شود.

مهرزاد در پایان گفت: اینجا هستیم تا مردم کشورمان را شاد کنیم. از مردم می خواهم برای موفقیت کاروان دعا کنند.

سامان پاکباز: شرمنده مردم شدم

سامان پاکباز پس از دستیابی به رتبه پنجم مسابقات پرتاب وزنه کلاس F12 بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در مسابقه امروز نتیجه خوبی کسب نکردم و پنجم شدم. نمی‌دانم می‌توانستم رکورد و عملکرد بهتری داشته باشم یا نه، اما همه سعی و تلاش خود را کردم. برای من پیش‌بینی مدال نمی‌شد و به‌عنوان رتبه چهارم دنیا به اینجا آمده بودم و در نهایت هم پنجم شدم. من یک آسیب‌دیدگی از گذشته داشتم که یک سال و نیم با آن درگیر بودم. متأسفانه در اینجا دوباره آن مصدومیت برگشت. البته همه اینها عذر و بهانه است و باید بیشتر مراقب بودم. واقعاً شرمنده دوستان و مربیانم شدم. به ایران که برگردیم تلاش می‌کنم تا در پاراآسیایی بهترین مدال را بگیرم. گرما و شرجی هوا همیشه هست، چرا که مسابقات ما در شهرهای ساحلی برگزار می‌شود. شرایط برای همه یکسان است و گرما همه را اذیت می‌کرد، اما در کل مسابقه خوبی بود. در شش سال گذشته این اولین مسابقه‌ای که از آن دست خالی به کشورمان برمی‌گردم. واقعاً شرمنده مردم شدم و قطعاً در مسابقات آتی جبران می‌کنم.

 

تصاویر رقابت امروز ورزشکاران ایران

 

امان الله پاپی پارادوومیدانی پارالمپیک توکیو

وزنه برداری پارالمپیک 2020 توکیو- روح الله رستمی

والیبال نشسته پارالمپیک 2020 - ایران - آلمان

پاراتیروکمان ایران در پارالمپیک توکیو - علی سینا منشازاده

پارادوومیدانی ایران در پارالمپیک توکیو - سامان پاکباز پرتاب وزنه

 

 

 

اخبار منتخب چهارمین روز پارالمپیک 2020 توکیو

 

اسراف عجیب در پارا صدای مردم ژاپن را درآورد

هم اکنون موجی از انتقادات به حیف و میل غذا در جریان برگزاری المپیک توکیو ایجاد شده است. این موضوع وقتی جدی تر شد که مقامات رسمی اعلام داشتند که حدود 20 درصد غذاهای داده شده به عوامل اجرایی و داوطلبان در سطل های زباله پیدا شده است. ماسا تاکایا سخنگوی بازیهای 2020 در این باره عنوان کرد: "ما در حال بررسی واقعیت ماجرا هستیم تا بدانیم چه اتفاقی افتاده است و چرا این حجم از غذاها با وجود تاکید بر عدم ایجاد زباله و دور ریز، از بین رفته است." براساس آخرین یافته های این گروه تحقیق، فقط حدود 100 بسته غذایی در مراسم افتتاحیه در سطل های زباله پیدا شده است. همین اتفاق باعث شده تا برگزارکنندگان نظارت بیشتر و جدی تری درباره پارالمپیک داشته باشند تا مانع از تکرار این اتفاقی شوند که موجب ناراحتی و عصبانیت افکار عمومی در ژاپن شده است.

سکوی چینی

سه ورزشکار چینی موفق شدند مدال های طلا ، نقره  و برنز یک ماده مسابقات شنا را کسب کنند

154

 

عکس فوری با ربات

در زمان ورود به برخی از ورزشگاه‌های بازی‌های پارالمپیک ربات‌هایی به سمت میهمان‌ها می‌آیند و والنتیرها با پیشنهاد گرفتن عکس، افراد را به سمت این ربات‌ها هدایت می‌کنند. این ربات‌های تقریباً یک متری که توسط یک کاربر هدایت می‌شوند، به فلاش و مانیتوری که عکس آن کاربر در آن دیده می‌شود، مجهز هستند. شخص کاربر به هر نفر توصیه‌های مربوط به عکس را می‌کند و بعد از لحظاتی عکس شما حاضر است.

1400060607021815123485834

 

عکاس نابینا در پارالمپیک

در جریان مسابقات دوومیدانی بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو حضور یک عکاس نابینا بسیار جالب توجه بود. ژائو مایا که 46 ساله و اهل برزیل است با همراهی یک خانم عکاس در کنار پیست دوومیدانی حاضر شده بود و عکاسی می‌کرد. این عکاس برزیلی نابیناست و تنها در فاصله یک متری آن هم برخی از رنگ‌ها مانند قرمز و مشکی را تشخیص می‌دهد. مایا که دومین پارالمپیک خود را به‌عنوان عکاس تجربه می‌کند گفت که با  گوش‌هایش می‌شنود، موقعیت را حدس می‌زند و با قلبش آن را احساس می‌کند. عکاسی با این ویژگی‌ها خود آموزشی است برای اینکه حتی نداشتن چشم هم نمی‌تواند محدودیتی برای خلق هنر عکاسی باشد که یکی از ارکان آن شاید خوب دیدن باشد.

14000606082851210234859510

اولین دوپینگی بازی ها معرفی شد

 «مارسین پولاک» رکابزن تیم لهستان که در جریان بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو صاحب مدال برنز نیز شد، پس از مثبت شدن آزمایش دوپینگش و اعلام اینکه از ماده ممنوعه اریتروپویتین یا همان EPO استفاده کرده است، با محرومیت مواجه شد.رقابتی که پولاک در آن برنز گرفت، روز چهارشنبه گذشته برگزار شد، اما حالا ممکن است که او این مدال را از دست بدهد. در صورت تایید دوپینگ این رکابزن و قطعی شدن محرومیتش، مدال برنز به الکساندر لیووراس رکابزن 21 ساله اهل فرانسه خواهد رسید. پولاک قرار بود امروز در تایم تریل 1000 متر نیز شرکت کند، اما به دلیل دوپینگش شانس حضور در این رقابت را از دست داد. اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری در بیانیه خود در این باره گفت: این رکابزن منتظر رای نهایی است. بنابراین نمی‌تواند در مسابقه امروز (28 آگوست) شرکت کند. عواقب مربوط به مدال برنز او نیز توسط کمیته انضباطی مشخص خواهد شد.

برخورد یک اتوبوس الکتریکی بدون راننده با ورزشکار نابینای ژاپنی

رسانه‌های محلی نام این ورزشکار را آرامیتسو کیتازونو، جودکار ژاپنی عنوان کردند. با اینکه او قرار است مسابقه دهد اما پزشکان می‌گویند او به هفته‌ها درمان برای بهبودی نیاز دارد.

 

 

تصاویر رقابت ورزشکاران در پارالمپیک توکیو

 

عکس های منتخب روز چهارم پارالمپیک

عکس های منتخب روز چهارم پارالمپیک

عکس های منتخب روز چهارم پارالمپیک

عکس های منتخب روز چهارم پارالمپیک

عکس های منتخب روز چهارم پارالمپیک

عکس های منتخب روز چهارم پارالمپیک

عکس های منتخب روز چهارم پارالمپیک

عکس های منتخب روز چهارم پارالمپیک

عکس های منتخب روز چهارم پارالمپیک

عکس های منتخب روز چهارم پارالمپیک

عکس های منتخب روز چهارم پارالمپیک توکیو

عکس های منتخب روز چهارم پارالمپیک توکیو

عکس های منتخب روز چهارم پارالمپیک توکیو

عکس های منتخب روز چهارم پارالمپیک توکیو

عکس های منتخب روز چهارم پارالمپیک توکیو

عکس های منتخب روز چهارم پارالمپیک توکیو

عکس های منتخب روز چهارم پارالمپیک توکیو

عکس های منتخب روز چهارم پارالمپیک توکیو

عکس های منتخب روز چهارم پارالمپیک توکیو

عکس های منتخب روز چهارم پارالمپیک توکیو

عکس های منتخب روز چهارم پارالمپیک توکیو

عکس های منتخب روز چهارم پارالمپیک توکیو

عکس های منتخب روز چهارم پارالمپیک توکیو

عکس های منتخب روز چهارم پارالمپیک توکیو

عکس های منتخب روز چهارم پارالمپیک توکیو

 

 

دیدگاه تان را بنویسید