جی پلاس،

اخبار مهم روز شانزدهم المپیک ۲۰۲۰ توکیو| ادامه سلطنت آمریکا بر بسکتبال /شاهکار آرژانتین در والیبال

مهم ترین اخبار و حواشی روز بازی های المپیک 2020 توکیو را می توانید در ادامه این گزارش بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، نمایندگان کشورهای مختلف در سی و دومین دوره بازی های المپیک 2020 توکیو به رقابت با یکدیگر پرداختند.

اتفاقات مهم امروز (16 مرداد) المپیک را در ادامه بخوانید

ورزشکار محجبه مصری قهرمان کاراته المپیک شد

 فریال عبدالعزیز مصری روز شنبه با شکست ایرینا زارتسکا از آذربایجان به مدال طلای المپیک در کاراته "کومیته" +۶۱ کیلوگرم کاراته زنان دست یافت. حمیده عباسعلی ورزشکار ایرانی توانسته بود این ورزشکار را در المپیک شکست دهد ولی باخت به کاراته کار چینی باعث شد تا عباسعلی حذف شود و در نهایت این کاراته کار مصری محجبه عنوان قهرمانی این دست را به خود اختصاص دهد. یک طلا، یک نقره و ۴ برنز سهم مصر در بازی‌های المپیک توکیو بوده است.

اولین طلای تاریخ هند در دوومیدانی

نیراج چوپرا از هند با پرتابی ۸۷.۵۸ متری، به مقام قهرمانی پرتاب نیزه توکیو رسید تا کشورش برای اولین بار در تاریخ در دو و میدانی صاحب مدال طلا شده باشد. رسانه های هندی از این ورزشکار به عنوان یک تاریخ ساز یاد کردند که توانست کاری بزرگ در توکیو انجام دهد. او بعد از این طلا گفت: فکر نمی کردم با این پرتاب طلا بگیرم. باور نکردنی است. فوق العاده بود. خیلی خوشحالم. این ورزشکار همچنین دومین ورزشکار از هند است که مدال طلای المپیک را به دست می آورد. رئیس جمهور هند بلافاصله این موفقیت را به ورزشکار کشورش تبریک گفت. در این دسته دو ورزشکار از جمهوری چک در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

فرانسه فاتح والیبال المپیک توکیو شد

در دیدار نهایی والیبال المپیک توکیو دو تیم کمیته المپیک روسیه و فرانسه برابر هم به میدان رفتند که فرانسه ۳ بر ۲ به برتری رسید و قهرمان شد. فرانسه ابتدا در دو ست نخست با نتایج ۲۵-۱۷ و ۲۵ - ۲۳ پیروز شود و در آستانه قهرمانی قرار گیرد.در ادامه روس ها دست از تلاش نکشیدند و با برتری در دو ست بعدی به بازی برگشتند. روسیه در ست های سوم و چهارم با نتایج مشابه ۲۵ - ۲۱ از سد فرانسه گذشت تا همه چیز به ست تعیین کننده پنجم کشیده شود. با وجود اینکه روسیه در شروع ست پنجم با ۳ امتیاز اختلاف از حریف خود پیش افتاد ولی در ادامه فرانسه توانست اختلاف را جبران کند و بازی در امتیاز ۶ برابر شود. در نهایت فرانسه ۱۵- ۱۲ این ست را به صود خود به پایان برد و عنوان قهرمانی والیبال المپیک را به خود اختصاص داد. در دیدار رده بندی نیز قبل از این دیدار آرژانتین با برتری برابر برزیل سوم شد.

برزیل با غلبه بر اسپانیا از عنوان قهرمانی‌اش در فوتبال دفاع کرد

 پرونده مسابقات فوتبال المپیک 2020 توکیو امروز (شنبه) با برگزاری فینال میان تیم‌های برزیل و اسپانیا بسته شد که این بازی را برزیلی‌ها در وقت‌های اضافه با نتیجه 2 بر یک به سود خود به پایان رساندند و عنوان قهرمانی را از آن خود کردند.

در این بازی که برزیلی‌ها در دقیقه 38 توسط ریچارلیسون یک پنالتی را به هدر دادند، ماتئوس کونیا در دقیقه 2+45 گل نخست را برای نماینده آمریکای جنوبی به ثمر رساند. میکل اویارسابال در دقیقه 61 بازی گل تساوی را برای اسپانیایی‌ها زد تا بازی در وقت‌های معمول برابر تمام شود و به وقت‌های اضافه برود جایی که مالکوم دومین گل برزیل را در دقیقه 108 زد تا این تیم پیروز شود و از عنوان قهرمانی‌اش در فوتبال مردان المپیک دفاع کند.

به این ترتیب کاروان برزیل یک طلای دیگر به کارنامه خود در المپیک 2020 توکیو اضافه کرد. اسپانیا به مدال نقره رضایت داد و مکزیک هم که روز گذشته ژاپن را شکست داد مدال برنز را کسب کرد.

یک اسب باعث اخراج مربی آلمانی شد!

به نقل از Sky sport، مربی تیم پنجگانه آلمان به دلیل مشت زدن به اسب از بازی‌های توکیو اخراج شد. کیم رایزنر در تلاش بود تا به آننیکا شلو کمک کند تا بتواند اسب خود را قبل از دور پرش در مسابقات زنان کنترل کند. این ورزشکار در ۲ مسابقه جلو بود اما اسب او از پرش امتناع کرد تا ورزشکار آلمانی شانس طلا را از دست بدهد. این ورزشکار به شدت از اتفاق پیش آمده ناراحت بود و گریه می‌کرد. فدراسیون جهانی پنجگانه این نگرانی‌ها را پیش از رویداد مردان در روز شنبه پذیرفت و سپس بیانیه‌ای صادر کرد که مجازات رایزنر را به دنبال داشت. دادن کارت مشکی به کیم رایزنر مربی تیم ملی آلمان او را از ادامه بازی‌های المپیک توکیو محروم کرد.

طاها آکگل: شاید از کشتی خداحافظی کنم

طاها آکگل دارنده مدال طلای ریو ۲۰۱۶ از ترکیه گفت که پس از ناکامی در حفظ عنوان خود در توکیو به فکر بازنشستگی است. آکگل گفت: خیلی نشستم و فکر کردم. باید خداحافظی کنم و اگر این تصمیم را بگیرم، بازگشتی وجود نخواهد داشت.

این کشتی‌گیر ترک و قهرمان المپیک ریو، در یک چهارم نهایی وزن ۱۲۵ کیلوگرم المپیک مقابل گیبل استیوسن کشتی‌گیر ۲۱ ساله آمریکا با نتیجه سنگین ۸ بر صفر شکست خورد و در نهایت مدال برنز گرفت. او در مورد این کشتی گفت: من باید برنده می شدم. من حتی در پایان مبارزه احساس خستگی نمی کردم. در این مبارزه خودم نبودم. من چنین ورزشکاری نیستم. ممکن است شکست بخورم، بارها شکست خورده ام اما همیشه رقیبانم را به دردسر انداخته ام اما در این مسابقه خودم نبودم.

آکگل گفت که علیرغم شکست خوشحال است که رقابت شدید جدیدی در جهان کشتی ایجاد شده است. کشتی گیر ترک اضافه کرد: استیوسون پیش من آمد و گفت من ورزشکار مورد علاقه او هستم و من از شنیدن این جمله خوشحال شدم.

پدیده ۲۱ ساله آمریکا پس از تکرار مدال بومگارتنر: آخرین تیر در ترکشم را شلیک کردم

دن استیوسن پدیده ۲۱ ساله کشتی آمریکا که پیش از این ۸ بر صفر طاها آکگل قهرمان جهان و المپیک از ترکیه را شکست داده بود، در دیدار نهایی گنو پتریاشویلی دارنده ۳ طلای جهان و یک برنز المپیک از گرجستان را درست در ثانیه آخر مسابقه نیز برد تا قهرمان المپیک توکیو شود.

استیونسن بعد از قهرمانی در المپیک گفت: اصلا نمی دانم دقیقا الان چه احساسی دارم. فوق العاده است. شاید تا آخر عمر چنین احساسی با من باشد. مدال طلا دور گردن من است. به توانایی هایم باور داشتم. می دانم که بعد از بروس بومگارتنر بعد از المپیک ۱۹۹۲ بارسلونا اولین آمریکایی هستم که در سنگین وزن مدال طلا گرفتم. همه درباره آوردن مدال طلا به خانه صحبت می کنند و من این کار را کردم.

او در پایان گفت: من در دیدار نهایی مدالم قطعی شده بود ولی می خواستم آخرین تیر در ترکش خودم را نیز شلیک کنم. صورتم سرخ شده بود و تمام تلاشم را کردم و خیلی خوشحال هستم که توانستم برنده شوم و مدال طلا کسب کنم.

آمریکا 100 تایی شد

نلی کوردا اولین مدال طلای بانوان آمریکا در رشته گلف را به دست آورد، گلف آخرین بار سال 1900 در المپیک برگزار شده بود، آمریکا با این طلا از  100 مدال در ‌‌المپیک2020 عبور کرد.

شاهکار شگفتی سازان به مدال ختم شد

دیدار رده‌بندی والیبال المپیک امروز بین تیم‌های برزیل و آرژانتین برگزار شد. در این مسابقه آرژانتینی‌ها شاهکار کردند و موفق شدند 3 بر 2 و با امتیازهای 25-23، 20-25، 20-25، 25-17 و 15-13 از سد حریف قدرتمند خود عبور کرده و مدال برنز این دوره را کسب کنند. به این ترتیب برزیلی‌ها در جایگاه چهارم ایستادند. برزیل از المپیک آتن همیشه در فینال المپیک حضور داشته و طلای ریو و آتن, نقره لندن و پکن را کسب کرده بود. به این ترتیب برزیل بعد از 17 سال در مسابقات المپیک بی‌مدال ماند.

شانزدهمین طلای آمریکا طعم انتقام داشت

تیم بسکتبال ایالات متحده با برتری ۸۷ - ۸۲ مقابل‌ فرانسه ضمن کسب شانزدهمین مدال طلای المپیک، انتقام شکست مرحله گروهی را هم از این تیم گرفت.  دیدار فینال المپیک ۲۰۲۰ توکیو ساعت ۷ صبح امروز در سالن سایتاما آغاز شد.

بازیکنان آغازگر فرانسه: نیکولاس باتوم، گرشون یابوسله، اوان فورنیه، ناندو دکولو و رودی گوبر. سرمربی: وینسنت کوله 

بازیکنان آغازگر آمریکا: دیمین لیلارد، کوین دورنت، جرو هالیدی، بم آدبایو و دوین بوکر.سرمربی: گرگ پاپاویچ

دیدگاه تان را بنویسید