جی پلاس،

اخبار مهم امروز المپیک 2020 توکیو| مرد برزیلی رکورد معروف را شکست +عکس

مهم ترین اخبار و حواشی روز بازی های المپیک 2020 توکیو را می توانید در ادامه این گزارش بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، نمایندگان کشورهای مختلف در سی و دومین دوره بازی های المپیک 2020 توکیو به رقابت با یکدیگر پرداختند.

اتفاقات مهم امروز (12 مرداد) المپیک را در ادامه بخوانید

برزیل اولین فینالیست فوتبال مردان المپیک توکیو

در اولین دیدار مرحله نیمه‌نهایی بین تیم‌های برزیل و مکزیک، پس از تساوی دو تیم در ۹۰ دقیقه و وقت‌های اضافی، تیم برزیل موفق شد در ضربات پنالتی مکزیک را شکست دهد تا اولین فینالیست فوتبال مردان المپیک توکیو ۲۰۲۰ شود. این پنجمین بار است که تیم ملی برزیل در المپیک به فینال می‌رسد. بازی فینال روز شنبه ۱۶ مرداد برگزار خواهد شد.

رکورد سعید معروف شکست

داگلاس سوزا، بازیکن تیم ملی والیبال برزیل در جریان بازی‌های المپیک 2020 توکیو از رکورد بازیکنان مشهور جهان، مثل برونو رزنده، سعید معروف، ایوان زایتسف و اروین انگاپت گذشت و حالا بیشترین فالوور را در اینستاگرام دارد. داگلاس سوزا در حالی وارد دهکده بازی‌های المپیک شد که تنها 260 هزار فالوور داشت اما پس از انتشار ویدئویی که در حال آواز خواندن در اتاقش بود، 2 میلیون نفر به فالوورهای تو اضافه شدند. پیش از این، سعید معروف با 1.9 میلیون فالوور در میان والیبالیست‌‌های جهان، رکورددار بود.

کسب طلای ۴۰۰ متر با مانع با ثبت رکورد جهانی برای نروژ

کارستن وارهولم از نروژ با یک حرکت شگفت انگیز توانست رکورد جهانی خود را در راه کسب مدال طلای ۴۰۰ متر با مانع مردان در المپیک ۲۰۲۰ توکیو ثبت کند. او توانست با زمان ۴۵.۹۴ از خط پایان عبور کند و رکورد قبلی خود را که ۴۶.۷۰ بود بهبود ببخشد. رای بنیامین آمریکایی با ۴۶.۱۷ ثانیه به مدال نقره رسید و آلیسون دوس سانتوس از برزیل با ۴۶.۷۲ ثانیه مدال برنز را کسب کرد که هر دو رکورد منطقه ای بود. تا این لحظه نورژ با ۲ طلا، ۱ نقره و ۱ برنز در رده ۲۲ جدول توزیع مدال ها قرار دارد.

صعود اسلوونی به نیمه نهایی

تیم ملی بسکتبال اسلوونی با پیروزی 94 بر 70 مقابل آلمان به‌عنوان نخستین تیم به جمع چهار تیم برتر المپیک 2020 توکیو و مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرد. اسلوونی در کوارترهای اول، سوم و چهارم با نتایج 25 بر 14، 22 بر 17 و 28 بر 16 آلمان را شکست داد و در کوارتر دوم 19 بر 23 شکست خورد. لوکا دانچیچ 20 امتیاز، هشت ریباند و 11 ریباند و زوران دراجیچ 27 امتیاز، شش ریباند و چهار پاس گل دیگر برای اسلوونی کسب کردند. در تیم آلمان هم دانلیو بارتل با هفت امتیاز و شش ریباند، مؤثرترین بازیکن بود.

باخت مدعی بزرگ در المپیک

در آغاز رقابت‌های وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک توکیو، اسماعیل بوررو مولینا دارنده مدال های طلای جهان و المپیک از کوبا و یکی از بخت‌های اصلی قهرمانی المپیک توکیو، در مبارزه نخست مقابل راماز زویدزه از گرجستان تن به شکست ۳ بر ۲ داد تا یکی از نتایج عجیب و دور از انتظار المپیک رقم بخورد.

57944985

 

دیدگاه تان را بنویسید