گزارش جی پلاس؛

اخبار مهم امروز المپیک 2020 توکیو +عکس و ویدیو

مهم ترین اخبار و حواشی روز بازی های المپیک 2020 توکیو را می توانید در ادامه این گزارش بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، نمایندگان کشورهای مختلف در سی و دومین دوره بازی های المپیک 2020 توکیو به رقابت با یکدیگر پرداختند.

اتفاقات مهم امروز (9مرداد) المپیک را در ادامه بخوانید

اولین طلای تاریخ قطر

رقابت دسته ۹۶ کیلوگرم وزنه برداری بازی های المپیک توکیو در حالی برگزار شد که سهراب مرادی، کیانوش رستمی و تیان تائو از چین چهره های غایب رقابت این دسته بودند.  در نبود آنها فارس الباخ از قطر توانست قهرمان دسته ۹۶ کیلوگرم المپیک‌ شود. او همچنین رکوردهای دوضرب و مجموع المپیک را نیز از آن خود کرد. این نخستین مدال طلای تاریخ قطر در المپیک است. رکوردهای المپیک این وزن به نام کسی نبود چون برای اولین بار رقابت المپیک در دسته ۹۶ کیلوگرم برگزار می شد.  فارس الباخ از قطر رکورد ۱۷۷ یک ضرب، ۲۲۵ دوضرب و مجموع ۴۰۲ کیلوگرم را ثبت کرد. او رکورد دوضرب المپیک (۲۱۹کیلوگرم) را شش کیلوگرم و رکورد مجموع المپیک (۳۹۸کیلوگرم) را  چهار کیلوگرم شکست.

خوشحالی عجیب وزنه‌بردار ونزوئلا و مربیانش با وجود اعلام خطا!

 

رکورد دوی 100 متر زنان شکست

تامپسون جامائیکایی در فینال دوی 100 متر ضمن کسب مدال طلا رکورد المپیک را هم شکست و با زمان 10.61 از خط پایان گذشت. فریزر و جکسون هر دو از جامائیکا نقره و برنز را به دست آوردند.

اولین مدال زنان فیجی

تیم زنان راگبی 7 نفره فیجی، با کسب مدال برنز رقابت های المپیک، اولین مدال تاریخ این کشور در بخش زنان را کسب کردند.

photo_2021-07-31_17-13-14

طلا و نقره پرتاب دیسک از آن سوئدی ها

دنیل استال سوئدی با پرتابی معادل 68.90 قهرمان شد. پترسون دیگر پرتابگر سوئدی با 67.39 و وایزیندنگر از اتریش با 67.07 دوم سوم شدند.

 

gettyimages-1234346297-1024x1024

gettyimages-1331617983-1024x1024

نواک جوکوویچ به مدال نرسید/ عصبانیت عجیب مرد شماره یک تنیس

نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان در دیدار رده‌بندی المپیک۲۰۲۰ با نتیجه ۲ بر یک برابر پابلو کارنیو بوستا از اسپانیا شکست خورد و از رسیدن به مدال برنز بازماند.جوکوویچ پس از این شکست در اقدامی عجیب راکتش را به سمت جایگاه تماشاگران پرت کرد.

خونریزی مغزی قهرمان المپیک ریو

کانر فیلدز دوچرخه سوار آمریکایی هنگام تصادف وحشتناک در المپیک ۲۰۲۰ توکیو دچار خونریزی مغزی شد اما تیمش روز شنبه تایید کرد که او از بخش مراقبت های ویژه خارج شده است. فیلدز در مرحله نیمه نهایی به سختی سقوط کرد و قبل از انتقال سریع به بیمارستان بین المللی سنت لوک توکیو مورد مداوا قرار گرفت. فدراسیون دوچرخه سواری آمریکا روز شنبه گفت: پزشکان گزارش دادند که فیلدز دچار خونریزی مغزی شده بود اما پس از یک شب بستری در ICU پزشکان با خوشحالی گزارش می دهند که هیچ خونریزی دیگری وجود ندارد و هیچ مصدومیت جدیدی مشاهده نشده است. فیلدز از بخش مراقبت های ویژه خارج شده است و تا زمانی که بهبود پیدا نکند در بیمارستان باقی می ماند. پیش از این لیزا فیلدز، مادر کانر در پیامی در فیس‌بوک از افراد برای همراهی پسرش که عنوان قهرمانی المپیک در ریو را کسب کرد تشکر کرد. وی نوشت: آخرین سی تی اسکن هیچ گونه آسیب مغزی و خونریزی اضافی را نشان نمی دهد، بنابراین او از بخش مراقبت های ویژه به بخش عادی منتقل شده است و در حال حاضر نیازی به جراحی ندارد.

پدرش مایک در گفت‌وگو با USA Today گفت: مغز او از لحاظ شناختی خوب کار می کند. او می داند کجاست. او روز تولد خود را می شناسد. او مردم را می شناسد.

61991767

رکورد جدید جهان و طلای دیگر برای درسل در شنا المپیک

کائلب درسل از آمریکا روز شنبه سومین مدال طلای شنای خود در المپیک توکیو را کسب کرد و رکورد جهانی خود را در ۱۰۰ متر پروانه مردان ارتقا داد. درسل با پیروزی در ۱۰۰ شنا آزاد و همچنین مسابقات ۴x۱۰۰ آزاد با تیم خود، در مرکز آبی توکیو به آب زد و ۰.۲۳ ثانیه جلوتر از کریستوف میلاک مجارستانی و ۱.۲۹ ثانیه سریع‌تر از نوئه پونتی سوئیسی به خط پایان رسید. این سومین مدال طلا برای شناگر آمریکایی در این دوره از رقابت ها بود. این شناگر ۲۴ ساله دو مدال طلا نیز در المپیک ریو برای کشورش به دست آورده بود تا جمع مدال های المپیکی خودش را فعلا به عدد ۵ رسانده باشد. او همچنین موفق شد پنج صدم ثانیه رکورد جهان را که متعلق به خودش بود ارتقا دهد تا درخشش خودش را در این دوره از رقابت ها تکمیل کند. درسل در ادامه می تواند چهارمین طلای خود را نیز در المپیک توکیو به دست بیاورد.

photo_2021-07-31_09-59-21

اظهارنظر جالب کارشناس عراقی درباره ناکامی کاروان این کشور در المپیک

سامی عیسی درباره ناکامی کاروان عراق در کسب مدال در المپیک توکیو اظهار نظر جالبی داشت. سامی عیسی گفت: ما یک یا دو روز قبل از قیامت می‌توانیم به مدال در المپیک دست پیدا کنیم. حتی با 3 میلیون شرکت کننده هم به مدال در المپیک دست پیدا نخواهیم کرد.

صعود برزیل، ژاپن، مکزیک و اسپانیابه نیمه نهایی فوتبال المپیک

 

در ادامه دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی فوتبال مردان المپیک ۴ دیدار برگزار شد که در یکی از بازی‌ها تیم ملی فوتبال ژاپن برابر نیوزیلند به تساوی بدون گل رسید ولی در ضربات پنالتی ۴ بر ۲ برنده شد تا راهی مرحله نیمه نهایی شود.

کره‌جنوبی دیگر نماینده قاره آسیا برابر مکزیک قرار گرفت و شکست سختی را متحمل شد و با نتیجه ۶ بر ۳ باخت و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

برزیل مدافع عنوان قهرمانی توانست با یک گل مصر را شکست دهد و اسپانیا با نتیجه ۵ بر ۲ ساحل عاج را از پیش روی برداشت.

به این ترتیب در مرحله نیمه نهایی این دو دیدار برگزار می‌شود:

ژاپن - اسپانیا

برزیل - مکزیک

دیدگاه تان را بنویسید