جی پلاس

پایان مرحله مقدماتی سوپرتورنمنت کارلسن با تساوی های کسل کننده و انتقادآمیز؛ فیروزجا در جمع 8 بازیکن برتر + برنامه و نتایج کامل

علیرضا فیروزجا با کسب 5 تساوی در تمام دیدارهای روز پایانی رقابت های سوپرتورنمنت دعوتی کارلسن به عنوان یکی از هشت بازیکن برتر راهی دور بعد شد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ دورهای یازدهم تا پانزدهم رقابت های دعوتی کارلسن پیگیری شد و فیروزجا با تساوی در تمام دیدارها توانست به عنوان یکی از هشت بازیکن برتر راهی دور بعد شود. مساوی های بدون هیجان و کوتاه در روز پایانی در اکثر دیدارها مورد انتقاد علاقمندان به شطرنج قرار گرفت.

فیروزجا در دور یازدهم به مصاف وسلی سو سوپر استاد بزرگ قدرتمند آمریکایی- فیلیپینی رفت و توانست او را متوقف کند. این تنها بازی روز پایانی بود که پرهیجان دنبال شد و فیروزجا در شرایطی که وضعیت بازنده ای داشت توانست مساوی بگیرد.

در دور دوازدهم، علیرضا مقابل لوون آرونیان، قهرمان سابق جام جهانی قرار گرفت. سوپراستاد بزرگ ارمنی که اخیر تصمیم گرفته زیر پرچم آمریکا به فعالیتش ادامه دهد در این دیدار برابر فیروزجا کاری از پیش نبرد و دومین تساوی رقم خورد.

در دور سیزدهم فیروزجا به مصاف دنیل دوبوف از روسیه رفت. این بازی هم هیجان نداشت و دو طرف در کمتر از سی حرکت به تساوی رضایت دادند.

در دور چهاردهم، ناکامورای آمریکایی-ژاپنی که یکی از بهترین سرعتی بازان جهان است برابر فیروزجا قرار گرفت. دیداری که در شرایط عادی می توانست بسیار تماشایی باشد، اما دو بازیکن با توافق ضمنی که از قبل انجام داده بودند، فقط در چهارده حرکت به تساوی بسنده کردند.

در دور پایانی نیز در کمال تعجب فیروزجا و فان فوریست دقیقا بازی دور قبل را تکرار کردند. یعنی فیروزجا با تکرار بازی قبل برابر ناکامورا دوباره در 14 حرکت به تساوی رسید و بازی دقیقا حرکت به حرکت همانند بازی پیش بود.

index

تکرار مو به موی دیدار فیروزجا در دور پانزدهم باعث انتقادهایی شد. برخی نسبت به فرمت مسابقات اعتراض کردند چرا که معتقد بودند این مساله بازیکنان را برای گرفتن سهمیه صعود به دور بعد به سمت مساوی های محتاط آمیز سوق می دهد، عده ای نیز عدم محاسبه ریتینگ رسمی را دلیل این مساله دانستند.

322

21321

دیدگاه تان را بنویسید