جی پلاس

طاقچه بالای شهریار و حاشیه گریزی پرسپولیسی ها

با اعلام سرمربی پرسپولیس حضور شهریار مغانلو در این تیم منتفی شد تا پرسپولیسی ها از راه های دیگری به فکر تقویت تیم باشند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ در شرایطی که سرخپوشان پایتخت با قحطی بازیکن روبرو هستند، تلاش برای جذب شهریار مغانلو را آغاز کردند، اما این تلاش ها خیلی زود متوقف شد چرا که رقم پیشنهادی شهریار به زعم مسئولان پرسپولیس بسیار بالا بود.

در نگاه اول منطقی به نظر می رسید که پرسپولیسی ها با توجه به نیمکت خالی که دارند، به هر قیمت ممکن این مهاجم بلند قامت که شم گلزنی بالایی هم دارد را جذب کنند، اما به نظر می رسد مسئولان باشگاه پرسپولیس این بار تدبیر خوبی به خرج داده اند و انصراف از خرید این بازیکن تصمیم درستی بوده است، اما چرا؟

نخست اینکه، با رسانه ای شدن رقم پیشنهادی مغانلو برای نیم فصل که حدود 3 میلیارد تومان بوده است، اگر این بازیکن با این قیمت به پرسپولیس می آمد در فصل آینده سنگ روی سنگ بند نمی شد، چرا که وقتی چنین بازیکنی برای نیم فصل 3 میلیارد و احیانا برای یک سال 6 میلیارد تومان درخواست کند، ستاره های این تیم نیز فصل آینده ارقامی به مراتب بالاتر درخواست می کنند.به عبارت دیگر سران باشگاه پرسپولیس احتمالا از نظر فنی قید مغانلو را نزدند بلکه صرفا برای پرهیز از حواشی آتی از جذب او منصرف شدند.

نکته دوم این که مغانلو یک نیم فصل از ایران خارج شده و با بازیکنان دیگر پرسپولیس هیچ هماهنگی ندارد. از طرفی او لقب یک لژیونر ناموفق را یدک می کشد، چرا که اگر حضورش در فوتبال اروپا مثمرثمر بود، به هیچ وجه حاضر نمی شد حتی به پیشنهاد پرسپولیس فکر کند. پس در چنین شرایطی احتمال این که او پس از بازگشت به ایران شرایط گذشته اش در تیم پیکان را پیدا می کرد بسیار کم بود و می توانست یک خرید ناموفق قلمداد شود.

مساله دیگر این که حضور در تیم سانتاکلارا که اصلا جزو تیم های درجه اول و حتی درجه دوم فوتبال پرتغال به شمار نمی رود، می توانست فرصت مناسبی برای درخشش و دیده شدن بیشتر او باشد اما حالا که چنین اتفاقی رخ نداده و این باشگاه حاضر است رضایتنامه را با مبلغ بسیار کمی صادر کند، مغانلو دیگر نباید برای پرسپولیس طاقچه بالا می گذاشت، چرا که حضور موفق در پرسپولیس و درخشش دوباره در این تیم می توانست مشتری های بیشتری برایش فراهم کند.

شایداگر عملکرد خوب سرخپوشان در هفته های اخیر که با سیستم جدید یحیی (بدون استفاده از مهاجم حقیقی) موفق به جمع آوری امتیازات و صدرنشینی شده اند رخ نمی داد، مسئولان باشگاه به هر قیمتی با خواسته مالی مغانلو کنار می آمدند اما  وضعیتی که پرسپولیس حتی بدون مهاجم از 5 بازی اخیرش 15 کسب کرده و حدود 40-50 روز دیگر هم محرومیت آل کثیر تمام می شود، گل محمدی و هیات مدیره را به این نتیجه رسانده که چنین ریسکی انجام ندهند.

 

دیدگاه تان را بنویسید