جی پلاس

مصدوم نمایی راه جدید استقلال برای فرار از حاشیه!

مسئولان باشگاه استقلال برای جلوگیری از ایجاد حاشیه، هرگونه اعتراض، غیبت در تمرین و بازی را به مصدومیت ربط می دهند در حالی که این مصدومیت هاواقعی به نظر نمی رسد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ مصدومیت یکی از مشکلات جدانشدنی فوتبال حرفه ای است و تمام بازیکنان و باشگاه ها با خطر از دست دادن ستاره های خود روبرو هستند، اما در باشگاه استقلال علاوه بر مشکل مصدومیت، مساله مصدوم نمایی هم وجود دارد.

در رختکن استقلال به وضوح مشکلاتی وجود دارد. برخی بازیکنان رابطه خوبی با فکری ندارند، برخی از قراردادهایشان ناراضی هستند، برخی بابت مطالبات شاکی هستند. اما باشگاه استقلال ترجیح می دهد تمام این مسائل را در قالب مصدومیت بیان کند.

مدت هاست که شنیده می شود دیاباته مصدومیت دارد. شیخ آقای گل، در این فصل فقط در دو بازی به عنوان یار ثابت بازی کرده و در سایر بازی ها با مشکل مصدومیت روبرو بوده و نه تنها بسیاری از بازی ها را از دست داده بلکه در بسیاری از جلسات تمرین هم غایب بوده است. اما این غیبت در تمرین همیشگی نبوده و مرتبا پس از دریافت بخش هایی از قراردادش در تمرین حاضر شده است!

قایدی نیز یکی دیگر از بازیکنانی است که نسبت به قراردادش اعتراض دارد و این روزها در تمرین حضور ندارد که این مساله به سرماخوردگی ربط داده شده، البته ستاره جوان آبی ها واقعا سرماخوردگی دارد اما نه در حدی که چند جلسه نتواند تمرین داشته باشد. وریا غفوری هم بعد از ماجرای تعویض جنجالی اش، در تمرین روز بعد خیلی زود زمین را ترک کرد و فکری دلیل این مساله را مصدومیت پا و مراجعه به کلینیک عنوان کرد اما بعدا مشخص شد که کاپیتان آبی ها سر از سازمان لیگ در آورده است!

رشید مظاهری که چند وقت پیش در مصاحبه ای علنا از تاکتیک ها و تفکرات فکری ایراد گرفته بود، نیز در تمرین حضور نداشته و درباره او نیز مشکل مصدومیت اعلام شده است. اما این یک مورد با استوری جنجالی رشید، کاملا نقش بر آب شد و مظاهری با انتشار تصاویری از تمرین شخصی خود نشان داد که مشکل آسیب دیدگی ندارد و نشانی از سرماخوردگی شدید در او وجود ندارد!

مشکل مصدوم نمایی در استقلال مساله تازه ای نیست. چندی پیش بود که دو بازیکن استقلال با کادر پزشکی به شدت درگیر شدند تا جایی که کار به جدایی اعضای این کادر رسید. جرم این کادر این بود که زمانی که بازیکنان بازی ضعیف خود را به مصدومیت نسبت داده بودند، این افراد بنا بر رسالت پزشکی خود اعلام کرده بودند که مصدومیتی در کار نبوده است! در نهایت باشگاه پشت کادر پزشکی اش نایستاد و آن دو بازیکن هنوز در جمع استقلالی ها حضور دارند.

مسئولان باشگاه استقلال در شرایطی مرتب گزارش از مصدومیت بازیکنان می دهند که این وظیفه اساسا بر عهده کادر پزشکی باشگاه است. در فوتبال حرفه ای کادر پزشکی یک گزارش پزشکی (Medical Report) از وضعیت بازیکنان مصدوم ارائه می دهد که در آن نوع مصدومیت، نوع درمان و زمان دوری از میادین (به شکل تقریبی) مشخص می شود، اما در باشگاه استقلال از این خبرها نیست و هر بازیکنی به هر شکلی قهر، اعتراض و یا از تمرین خارج شود، یک مصدومیت برایش ساخته و به او نسبت داده می شود.

مصدومیت دیاباته دقیقا چیست و از چه ناحیه ای است که نه جراحی می شود، نه میزان مصدومیتش مشخص می شود و نه درمان می شود. چگونه مصدومیتی است که این اندازه شل کن سفت کن دارد و به ازای هر جلسه بازی کردن، سه چهار بازی را از دست می دهد؟

دست اندرکاران باشگاه استقلال به درستی تشخیص داده اند که باید به مقابله با حواشی برخیزند اما راه درستی برای آن انتخاب نکرده اند. کتمان حقیقت و مصدوم نمایی بالاخره یک جایی لو می رود و همانند اتفاقی که امروز رشید مظاهری رقم زد باعث بی اعتمادی هواداران می شود.

دیدگاه تان را بنویسید