سعید داور پناه در گفت و گو با جی پلاس؛

ملی پوش بسکتبال ایران: بازیکنان خارجی به محض پیشنهاد بهتر ایران را ترک می‌کنند/ متاسفانه ما نمی توانیم با اروپایی ها بازی کنیم/ هر بازیکنی بهتر کار کند به المپیک نزدیک تر می‌شود

ملی پوش تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان گفت: بازیکنان خارجی خوبی که وارد لیگ ما می‌شوند به محض اینکه پیشنهاد بهتری به آن‌ها داده می‌شود ایران را ترک می‌کنند.

لینک کوتاه کپی شد

سعید داورپناه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص شرایط تیم پالایش نفت آبادان اظهار کرد: نیم فصل اول تیم را آن طور که می‌خواستیم تشکیل دادیم اما چند بازیکن مصدوم شدند و جوری که انتظار داشتیم نیم فصل را تمام نکردیم با این حال در ادامه بازیکنان‌ها بهبود پیدا کردند و به تمرینات رسیدند و هماهنگ تر شده‌ایم. مدت زیادی تا پایان نیم فصل باقی نمانده و خودمان را برای مرحله پلی آف که از اهمیت زیادی برخوردار است آماده می‌کنیم.

او در خصوص برگزاری لیگ در زمان شیوع کرونا گفت: اگر مسابقات برگزار نمی‌شد بازیکنان بیشتر ضربه می‌خوردند؛ خدا را شکر شرایط خوب بوده فقط از ترس کرونا با یک سرما خوردگی کوچک فکر می‌کنیم به ویروس مبتلا شده‌ایم؛ به خاطر همین در خانه می‌مانیم اما در کل اوضاع خوب است ؛ فکر می‌کنم پخش مستقیم بازی‌ها هم کمک زیادی می‌کند و هواداران هم می‌توانند از این طریق شاهد مسابقات باشند تا ان شاءالله هر چه زودتر واکسن بیاید و رقابت‌ها با حضور تماشاگران برگزار شود. تیم‌های تهرانی که خوش به حال شان است چون به خاطر متمرکز بودن مسابقات نه پروازی دارند نه سفر؛ به هر حال باید با این شرایط زندگی کنیم چون نمی‌شود همه چیز را تعطیل کرد؛ ما هم با وجود این مشکلات بازی می‌کنیم.

داورپناه با اشاره به کیفیت پایین بازیکنان خارجی حاضر در لیگ تصریح کرد: بازیکنان خارجی که وارد ایران شده‌اند کیفیت بالایی ندارند و قیمت دلار باعث شده بازیکنان قدرتمندی جذب نشوند؛ بازیکن خارجی خوب باعث جذابیت مسابقات می‌شود اما بازیکنانی که جذب شدند ارزان قیمت بودند و به کیفیت لیگ کمک نکردند؛ بازیکنان خوبی هم که بودند ایران را ترک کردند. شرایطی که لیگ‌های دیگر دارند قطعا بهتر است و بازیکن پول بیشتری دریافت می‌کند و به محض اینکه پیشنهاد خوبی به آن‌ها داده می‌شود ایران را ترک می‌کنند چون شغلشان است؛ هر تیمی پول بیشتری بدهد جذب آن می‌شوند.

او در مورد حضور 16 تیم در لیگ برتر و تقسیم آن‌ها به دو گروه هشت تیمی گفت: به نظرم هرچه قدر بازیکنان بیشتر بازی کنند و جوان‌ترها بیشتر در مقابل بازیکنان قوی قرار بگیرند به نفع بسکتبال است؛ اگر لیگ هشت تیمی بود که مسابقات یک ماهه تمام می‌شد. در مورد گروه بندی هم فکر می‌کنم گروه ما خیلی سخت تر از گروه دوم است ولی چون گروه سختی داریم پلی آف قشنگ تر می‌شود به این خاطر که تیم‌های قوی گروه ما مقابل تیم‌های قوی گروه ب قرار می‌گیرند.

ملی پوش بسکتبال ایران در خصوص حساس بودن لیگ به دلیل حضور تیم ملی در المپیک توکیو تصریح کرد: هر بازیکنی که بیشتر به فکر این باشد تیمش به نتیجه‌ای که می‌خواهد برسد به المپیک نزدیک تر می‌شود. مربیان بازی‌ها را می‌بینند و هر بازیکنی که خوب کار کند شانس بیشتری پیدا می‌کند. نکته دیگر اینکه پشت هم بودن مسابقات پلی آف کمک زیادی می‌کند چون اردیبهشت لیگ تمام می‎‌شود و حدود دوماه تا المپیک زمان برای آمادگی بیشترتیم ملی باقی می‌ماند.

سعید داور پناه در پایان صحبت‌های خود با بیان اینکه بازی‌های تدارکاتی تاثیر زیادی در کسب نتیجه بهتر در المپیک دارد گفت: قبل از المپیک 2008 بازی‌هایی انجام دادیم که در سطح اروپا بود؛ من فکر می‌کنم از آن موقع بسکتبال ما یک سطح بالاتر رفته؛ الان هم همان است اگر ما بتوانیم بازی‌های تدارکاتی بیشتری با تیم‌های اروپایی برگزار کنیم خیلی به رشد بسکتبال کمک می‌کند چون متاسفانه ما در جایی هستیم که نمی‌توانیم با کشورهای اروپایی بازی کنیم بنابراین اگر این رقابت‌های تدارکاتی انجام شود نتایج خوبی کسب خواهیم کرد.  

دیدگاه تان را بنویسید