جی پلاس

صعود استقلال و یک تیم ایرانی به فینال لیگ قهرمانان آسیا+فیلم

مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال به اشتباه اعلام کرد که امیدوار است دو تیم ایرانی راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا شوند؛ موضوعی که با توجه به قوانین فعلی رقابت ها که سال هاست اجرا می شود، غیر ممکن است.

لینک کوتاه کپی شد

سرویس ورزشی جی پلاس، در حالی که سال هاست لیگ قهرمانان آسیا در دو بخش شرق و غرب برگزار می شود و تیم های این دو منطقه تا فینال با یکدیگر رو به رو نمی شوند اما کماکان مسئولان ایرانی در صحبت های خود دچار اشتباه می شوند.

با توجه به قوانین سال های اخیر لیگ قهرمانان آسیا دو تیم فینالیست رقابت ها به هیچ عنوان از یک کشور و حتی از یک ناحیه (شرق یا غرب) نخواهند بود و حتما یکی از فینالیست ها از شرق و دیگری از غرب آسیا است. دلیل آن هم واضح است چرا که تمام تیم های یک منطقه تا نیمه نهایی به مصاف هم می روند و به نوعی قهرمان هر منطقه راهی فینال می شود.

با این حال مسئولان ایرانی گاهی در صحبت های خود از آرزوی صعود دو تیم ایرانی به فینال لیگ قهرمانان آسیا صحبت می کنند که این به هیچ وجه شدنی نیست! در بهترین شرایط دو تیم ایرانی می توانند درنیمه نهایی به مصاف هم بروند و هیچ راهی وجود ندارد که دو تیم ایرانی در فینال لیگ قهرمانان حاضر باشند مگر اینکه قوانین تغییر کند!

سهیل مهدی سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ برتر در پاسخ به صحبت های سعید رمضانی در برنامه فوتبال برتر درباره به کارگیری بازیکن برای لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد که امیدوار است استقلال به همراه یک تیم ایرانی در فینال لیگ قهرمانان آسیا حاضر باشد!

نکته جالب تر اینکه نه سعید رمضانی و نه مجری این اظهار نظر مهدی را اصلاح نکردند.

فیلم اظهارات سهیل مهدی درخصوص فینالیست شدن دو تیم ایرانی در لیگ قهرمانان را در زیر مشاهده می کنید:

 

طبق آخرین اعلام رسانه ها کمیته برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا پیشنهاد کرده تا رقابت های این فصل تا مرحله نیمه نهایی به صورت متمرکز به میزبانی یک کشور به دو بخش شرق و غرب برگزار شود. پیش از این تاریخ پیشنهادی برگزاری ادامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ اعلام شده بود. طبق توافق صورت گرفته قرار است ادامه  مرحله گروهی و مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ از تاریخ ۱۴ سپتامبر(۲۴ شهریور) تا ۲۹ همین ماه (۸ مهر) به صورت متمرکز به میزبانی یک کشور برگزار شود.

دیدگاه تان را بنویسید