در گفت وگو با جی پلاس؛

مهران حاتمی: تیم ملی بسکتبال باید به خوبی برای جام جهانی آماده شود/ بردن فیلیپین در خانه کار هر تیمی نبود

کارشناس بسکتبال گفت: بردن تیم فیلیپین با تماشاگرانی که دارد کار هر تیمی نیست و حتی تیم های بزرگ هم برابر این شرایط دچار مشکل می شوند.

لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی بسکتبال ایران با برتری برابر فیلیپین در رقابت های مقدماتی جام جهانی 2019، توانست سهمیه این رقابت ها را کسب کند و قبل از پایان مسابقه های انتخابی صعودش را به جام جهانی جشن بگیرد.

مهران حاتمی کارشناس و مربی بسکتبال در گفت وگو با خبرنگار جی پلاس، دباره صعود تیم ملی به رقابت های جهانی، اظهار کرد: تیم ایران بازی خیلی خوبی را برابر فیلیپین انجام داد. در کوارتر پایانی تیم ایران بسیار خوب کار کرد و توانست بازی را برگرداند و به نوعی در آخرین لحظات برنده مسابقه شود. این نبرد تا ثانیه های پایانی واقعا جای تبریک و تشکر از بازیکنان و کادرفنی را دارد.

حاتمی درباره بردن تیم فیلیپین در خانه خود نیز گفت: واقعا بردن این تیم در خانه خودش کار دشواری است و تیم های سطح بالا نیز کار سختی را برابر تماشاگران این تیم دارند. اما خوشبختانه بازیکنان ایران توانستند این کار به خوبی انجام بدهند.

این کارشناس بسکتبال با تاکید بر اینکه برای رقابت های جهانی باید تدارک خوبی برای تیم ملی دیده شود، تصریح کرد: حضور تیم ملی ایران در جام جهانی قطعا فواید زیادی برای بسکتبال به دنبال دارد اما من فکر می کنم تیم ملی باید در بازی های تدارکاتی زیادی شرکت کند. بازی هایی که در سطح رقابت های جهانی باشد و تیم با انجام آن ها بتواند ارزیابی خوبی از خود داشته باشد.

او ادامه داد: قطعا یک سری از برنامه ریزی ها نیز متوجه مربی تیم ملی است. در واقع او باید تصمیم بگیرد که در راه آماده سازی چه چیزهایی نیاز دارد و فدراسیون آن ها را عملی کند.

حاتمی درباره اینکه آیا لفظ "تیم جوان" برای تیم ملی بسکتبال ایران صدق می کند یا خیر، به خبرنگار جی پلاس گفت: اعضای تیم ملی به جزء حدادی، مشایخی، کاظمی و نیکخواه بهرامی در ترکیب حاضر بودند و بازیکنان نیز تجربه خوبی دارند. اما بازیکنان دیگر نسبت به این چهره  ها حضور کمتری در تیم ملی داشتند و در واقع کم تجربه بودند تا کم سن. برخی نفرات جدیدتری هستند که به تیم ملی اضافه شدند و باید زمان بیشتری را درترکیب باشند تا خودشان را نشان بدهند.

او با بیان اینکه نمی توان به یکباره در تیم ملی جوان گرایی کرد، ادامه داد: زمانی که می خواهیم یک بازیکن و یک قهرمان المپیک پرورش بدهیم باید چندین سال روی او کار کنیم و بر همین اساس اگر قرار است ما یک بازیکن در حد تیم ملی داشته باشیم باید به خوبی روی آن کار کنیم. این گونه نیست که ما همه تیم را کنار بگذاریم و بازیکنان جوان اضافه کنیم. هم چیز باید با قاعده جلو برود تا به نفع تیم ملی شود. در غیر اینصورت هیچ فایده ای ندارد.

دیدگاه تان را بنویسید