۵۰ اثر نقاشی و تجسمی از بناهای تاریخی در یک نمایشگاه

نمایشگاه نقش نگاره رویا با بیش از ۵۰ اثر از هنرمندان عرصه نقاشی و هنرهای تجسمی با موضوع و محوریت بناهای تاریخی از جمله کاروانسراهایی که در سال گذشته ثبت جهانی شده‌اند، در باغ موزه نگارستان دانشگاه تهران افتتاح شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جماران؛ در مراسم افتتاحیه نمایشگاه نقش نگاره رویا که پنج شنبه شب در محل باغ موزه نگارستان برگزار شد،  وطن دوست مشاور قائم مقام وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و رئیس ثبت ۵۴ کاروانسرای ملی و یونسکو  در سخنانی با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه از جمله مجموعه هنری دل افکن و مدیریت باغ موزه نگارستان اظهار کرد: سالانه یک یا دو اثر برای هر کشور قابلیت ثبت در میراث جهانی دارد و این مهم نیز در برنامه‌های سالانه وزارت میراث فرهنگی است.

ایسنا نوشت؛ وی با بیان اینکه آثاری که ثبت می‌شوند، جزو نقشه جهان می‌شوند و توجه بیشتری به حفاظت از آن خواهد شد، گفت: پس از ثبت ۵۴ کاروانسرای ایران در فهرست میراث جهانی در حال حاضر نیز ثبت جهانی روستای ماسوله در دست اقدام است که امیدواریم تا پایان امسال به نتیجه برسد و ماسوله نیز جهانی شود.


وطن دوست افزود: ثبت غارهای سنگی لرستان و دره خرم آباد برای سال آینده قرار گرفته و به دنبال ثبت سیر تحول مساجد ایران از قرون ابتدایی تا قرون معاصر که به مسجد تهران ختم می‌شود، نیز هستیم.

در ادامه این مراسم،  مجید منتظر ظهوری رئیس اداره موزه‌ها و فضاهای فرهنگی دانشگاه تهران  نیز گفت: همیشه هنر در خدمت فرهنگ بوده و وقت و زمان نیز نمی‌شناسند. نهادینه کردن هنر در جامعه، رسالتی بر دوش همگان است.

وی نمایشگاه نقش نگاره رویا را تلفیقی از آموزش و خلاقیت دانست و افزود: فرهنگ ایرانی بسیار غنی است و باید بیش از پیش برای معرفی آن تلاش کنیم. در این راه نیز اداره معاونت فرهنگی دانشگاه تهران با امکانات در اختیار آماده حمایت و همراهی است.

مدیر خانه هنر دل افکن نیز با قدردانی از همراهی‌های معاونت فرهنگی دانشگاه تهران و اداره موزه‌ها در برگزاری این نمایشگاه گفت:  در این نمایشگاه بیش از ۵۰ اثر از هنرمندان عرصه نقاشی و هنرهای تجسمی با موضوع و محوریت بناهای تاریخی از جمله کاروانسراهایی که در سال گذشته ثبت جهانی شده اند به نمایش گذاشته شده است.

مریم دل افکن افزود: مدت زمان برگزاری نمایشگاه نقش نگاره رویا چهار روز است و علاقه‌مندان می توانند از ۲۰ تا ۲۴ اردیبهشت با مراجعه به سالن کمال الملک در باغ موزه نگارستان از این آثار هنری دیدن کنند. همچنین کارگاه‌های مختلف آموزشی در حاشیه برپایی نمایشگاه توسط اساتید برگزار می‌شود که از تمام علاقه‌مندان برای حضور در این کارگاه‌ها و بازدید از نمایشگاه دعوت می‌کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید