آغاز اکران آنلاین آثار یک فیلمساز/ بورسیه ۲ فیلم کوتاه

فیلم‌های کوتاه آمین صحرایی از امروز ۲۰ اسفند اکران آنلاین می‌شوند، همچنین سازمان سینمایی سوره برای اولین‌بار ۲ کارگردان برگزیده جشنواره فیلم کوتاه دانش‌آموزی مدرسه را بورسیه کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، علاقه‌مندان سینما و فیلم‌های کوتاه می‌توانند، فیلم‌های کوتاه «بمبئی»، «سنگبال» و «مرگ تدریجی» به‌کارگردانی آمین صحرایی را از امروز ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ در فیلم‌نت به صورت آنلاین تماشا کنند.

فیلم «بمبیی» در ژانر احتماعی-معمایی، روایت داستان زنی است که برای استخدام پسر بیکارش تلاش می‌کند اما وقتی تلاشش نتیجه نمی‌دهد، دست به معامله‌ای با رییس بانک می‌زند. آمین صحرایی این فیلم را که سومین اثر اوست، سال ۱۴۰۰ به تهیه‌کنندگی مشترک با انجمن سینمای جوانان ایران - دفتر خرم‌آباد ساخته است.

«سنگبال» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی آمین صحرایی یک درام اجتماعی است و داستان مردی را روایت می‌کند که به اجبار تلاش دارد تا وزن دختر نوجوانش را زیاد کند و دختر در تلاش است تا از اتفاقی که می‌داند به زودی برایش می‌افتد، فرار کند.

«مرگ تدریجی»، اثری در ژانر ترکیبی روان‌شناختی - دلهره - معمایی، در سال ۱۳۹۹ به نویسندگی و کارگردانی آمین صحرایی ساخته شده است. در این فیلم کوتاه دختری جوان داستانی از اجنه برای برادر کوچکش تعریف می‌کند و همان شب برادر و مادرش ناپدید می‌شوند.

این فیلم کوتاه به‌تهیه‌کنندگی مشترک انجمن سینمای جوانان ایران و آمین صحرایی تولید شده است.

آمین صحرایی فیلم‌ساز جوان متولد خرم‌آباد و سیمرغ جشنواره بین‎المللی فیلم فجر را در کارنامه هنری خود دارد.

مرکز جوان سوره ۲ برگزیده جشنواره دانش‌آموزی مدرسه را بورسیه کرد

مرکز جوان سوره وابسته به سازمان سینمایی سوره در راستای حمایت از نوجوانان مستعد برای قدم گذاشتن در مسیر حرفه‌ای فیلمسازی، ۲ کارگردان برگزیده نهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه دانش‌آموزی مدرسه را بورسیه کرد.

بدین ترتیب امیرمهدی زنگنه ۱۵ ساله از تهران برای کار «افق موازی» جایزه ویژه هیات داوران و کوثر عابدی از خراسان رضوی برای فیلم «زنگ ریاضی» برای اولین بار این جایزه را دریافت کردند.

برگزیدگان بورسیه علاوه بر تامین بودجه ساخت فیلم اولشان، از راهبری تخصصی مربیان مرکز فیلم جوان در فیلمنامه و تولید فیلم‌هایشان بهره‌مند خواهد شد.

همچنین اعضای مرکز جوان سوره، ۲۴ اثری را که از حدود ۲۰۰۰ اثر تولیدات دانش آموزی سراسر کشور انتخاب شده بودند، داوری و بهترین‌ها را در بخش‌های فنی به جشنواره معرفی کردند.

شناسایی و جذب استعدادهای برتر فیلمسازی در رده سنی ۷ تا ۱۸ سال که ارزش سرمایه‌گذاری بالایی در حوزه جذب و پرورش استعداد دارند، ارتباط با برگزیدگان ادوار جشنواره و دریافت فیلمنامه‌ها و طرح‌ها با هدف امکان همکاری با مرکز فیلم جوان سوره، شناخت مسیر طبیعی رشد استعداد در کل کشور و ارجاع کودکان و نوجوانان در استان‌ها به دفاتر استانی از جمله اهداف حضور مرکز جوان سوره در جشنواره فیلم کوتاه دانش‌آموزی مدرسه بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید