عذرخواهی علیرضا خمسه از معلولین

ویدئویی تکان دهنده در برنامه تلویزیونی «بگو بخند» که از شبکه نسیم صدا و سیما پخش شده است، با واکنش های زیادی همراه بوده است. در این ویدئو کمدین جوان برای اجرای استندآپ کمدی ظاهر معلول به خود می گیرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، روابط عمومی برنامه بگو بخند اعلام کرد: در پی حاشیه‌سازی ایجاد شده به وسیله یک ویدیو تقطیع شده از برنامه در خصوص اجرای هفته گذشته یکی از گروه‌های نمایشی؛ روابط عمومی برنامه بگوبخند به اطلاع مخاطبان میرساند؛ که نمایش مربوطه هیچ ارتباطی با معلولین نداشته و بازیگران در تلاش برای ایفای نقش متکدیانی که خودشان را به تمارض می‌زنند، بودند.

استفاده از عنوان «ویدئو تقطیع شده» در اطلاعیه روابط عمومی بگو بخند؛ عصبانیت بیشتر گروه های حامی معلولان را دامن زده است. این استندآپ به مدت 10 دقیقه از صدا وسیما پخش شده است و نمی توان عنوان تقطیع شده بر آن گذاشت.

با این حال روابط عمومی این برنامه اعلام کرده است: این برنامه همواره جایگاه ویژه‌ای برای کم توانان جسمی و حرکتی قائل بوده است. بگوبخند تنها برنامه‌ای در تلویزیون است که با اختصاص دادن بخش کمدی نشسته در برنامه، بنیان گذار حضور این افراد در تلویزیون و رقابت در کنار دیگر شرکت کنندگان بوده است.

همچنین تعداد قابل توجهی از تماشاگران این برنامه به این افراد اختصاص دارد. پرواضح است که این اقدام اخیر، تنها یک فضاسازی غیرحرفه‌ای از سوی برخی رسانه‌ها برای تحت الشعاع قرار دادن یک برنامه موفق در جذب و رضایت مخاطب است که البته این امر منجر به پیوند عمیق‌تر میان مخاطب و برنامه خواهد شد. در پایان اگر بر اثر سوتفاهم شکل گرفته از این برنامه بخشی از جامعه و خصوصا معلولین عزیز کشور متاثر شده اند، سر تعظیم و عذرخواهی فرود می آوریم.

خمسه: در این اندیشه نبودم دلی را بیازارم

علیرضا خمسه در ویدئویی که منتشر کرد از اتفاقات پیش آمده در برنامه تلویزیونی بگو بخند عذرخواهی کرد و از جامعه معلولان به عنوان کسانی یاد کرد که به هر دلیلی به عنوان معلول در مشاغل مختلف حضور دارند ولی اندیشه آن ها بالاتر از معلولیت جسمی شان است.

این بازیگر و کمدین محبوب گفت: شعار من علیرضا خمسه این است

 به جان زنده‌دلان سعدیا که ملک وجود/ نیرزد آن که وجودی ز خود بیازارند

بنابر این من علیرضا خمسه هرگز در این اندیشه نبودم کسی یا دلی را بیازارم و اگر در برنامه ای نمایشی اجرا شده که به ساحت شما برخورده و جسارتی بوده که بی دقتی باعث آن شده و من گوشزد نکردم از این جامعه عذرخواهی می کنم

امیدوارم همواره در راهی که انتخاب کردید موفق باشید و برای سلامتی این جامعه همواره دعا گو هستم.

 

دیدگاه تان را بنویسید