معرفی برگزیدگان جایزه نقاشی معاصر ایران

برگزیدگان دومین رویداد «جایزه بزرگ نقاشی معاصر ایران» عصر دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ در سالن استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران معرفی شدند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، نمایشگاه دومین رویداد «جایزه بزرگ نقاشی معاصر ایران» عصر دوشنبه، دوم بهمن ساعت ۱۷ در گالری استاد مرتضی ممیز افتتاح می‌شود و تا ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ میزبان علاقه‌مندان است. 

در فراخوان دومین رویداد «جایزه بزرگ نقاشی معاصر ایران» ۱۰۸۹ هنرمند با بیش از ۲۸۰۰ اثر شرکت کردند که در مرحله اول (آنلاین) این جایزه ۲۰۴ اثر از ۱۸۲ هنرمند با تکنیک و موضوع آزاد پذیرفته شد. از این تعداد در مرحله دوم ۱۸۵ اثر از ۱۷۳ هنرمند برای نمایش در گالری‌های استاد مرتضی ممیز، استاد سیدهادی میرمیران، پاییز و زمستان انتخاب شدند.

آثار ارسالی به دبیرخانه این جایزه را جمشید حقیقت‌شناس، رضوان صادق‌زاده و معصومه مظفری داوری کردند که بر اساس آرای ایشان ۱۱ هنرمند منتخب شد که اسامی آنان به شرح زیر است:

ابوالفضل رفیعی، تورج نیبی، مینا مشجری، فرشته ارسطویی، نعیمه آهنگری، هاله پارسازادگان، پرستو کرمانی‌نسب، سارا معتمدنیا، الهام ایثاری، پرویز معزز و شادی اجباری.

همچنین از میان منتخبان اعلام شده از الهام ایثاری و سارا معتمدنیا تقدیر شد.

پرویز معزز نیز به عنوان برنده این رویداد، جایزه ۱۵۰ میلیون‌تومانی را گرفت.

هدف این رویداد حمایت از هنر و هنرمندان، توجه بیشتر به هنر نقاشی و هنرهای تجسمی، ایجاد بستری مناسب برای نمایش رویکردهای معاصر در نقاشی ایران، زمینه‌سازی رشد و بالندگی هنرمندان ایران، انتخاب و معرفی سالانه هنرمندان نقاش معاصر ایران به جامعه مخاطبان و ارج گذاری به فعالیت‌های هنرمندانه است. 

این نمایشگاه تا چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ در گالری‌های همکف خانه هنرمندان ایران برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از ساعت ۱۴ تا ۲۰ به گالری‌های این مجموعه مراجعه کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید