روایتی از قتل داریوش مهرجویی و چند هنرمند دیگر

کارگردان نمایش «تناقضات» می‌گوید که این نمایش درباره هنرمندانی است که در طول تاریخ به قتل رسیده‌اند و صرفا به ماجرای قتل داریوش مهرجویی و همسرش نمی‌پردازد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سجاد حسین‌پور که پیش از این نمایش «قضات» را در بوتیک تئاتر ایران اجرا کرده بود، بعد از قتل هولناک داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر تصمیم گرفت در نمایش تازه خود به هنرمندانی بپردازد که در کشورهای گوناگون به قتل رسیده‌اند.

ایسنا نوشت؛ او با ارایه توضیحاتی درباره اجرای این اثر نمایشی از استقبال تماشاگران ابراز خرسندی کرد و احتمال داد که اجرای این نمایش ادامه داشته باشد.

این کارگردان درباره انتخاب این سوژه برای اجرای نمایشش توضیح داد: آنچه در ماجرای داریوش مهرجویی توجه مرا جلب کرد، تناقض بود. ما انسانی را می‌بینیم که تمام عمرش را صرف هنر و فلسفه و چرایی‌های زندگی کرده و در پایان، به ساده‌ترین شکل ممکن، به قتل می‌رسد. این تناقض مرا به اجرای این نمایش واداشت.

حسین‌پور گفت: در این نمایش هنرمندان رشته‌های گوناگون را که در کشورهای مختلف به قتل رسیده‌اند، دستمایه قرار داده‌ایم. نمایش ما شامل ۱۲ اپیزود نمایشی است که در ۴ فصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان روایت می‌شود.

او ادامه داد: هر یک از تماشاگران ما در هر اجرا شاهد یک اپیزود نمایشی خواهد بود و اگر تماشاگری بخواهد کل نمایش را ببیند، باید ۴ بار به دیدن این کار بیاید.

حسین‌پور با بیان اینکه این نمایش کاملا مستند است، افزود: تمام پرونده‌ها کاملا مستند است و طراحی و دراماتورژی شده. در این نمایش ماجرای قتل هنرمندانی همچون شارون تیت (بازیگر و همسر مقتول رومن پولانسکی که با ضربات چاقو به قتل رسیده است) ، تئودور ون‌گوگ (برادرزاده ونسان ون‌گوگ)، داریوش مهرجویی، وحیده محمدی‌فر و ... روایت می‌شود.

حسین‌پور که در اجرای این اثر از هنرهای گوناگونی همچون سینما، موسیقی، هنرهای تجسمی و ... در کنار تئاتر استفاده می‌کند، اضافه کرد: ما در این نمایش به اتاق کارگردان می‌رسیم و صحنه‌ای از فیلم «سنتوری» را شبیه‌سازی می‌کنیم. در واقع آخرین برداشت یک کارگردان را به مخاطب ارایه می‌دهیم. درواقع مخاطب ما وارد فضای لوکیشن سکانس پلانی می‌شود و توسط دستیار کارگردان، هدایت می‌شود. در اینجا دوربین، زاویه دید تماشاگر است.

«تناقض» روایتی از قتل داریوش مهرجویی و چند هنرمند دیگر

حسین‌پور با ابراز خوشنودی از استقبال تماشاگران از اجرای این اثر نمایشی اضافه کرد: در این مدت بازخوردهای خیلی خوبی گرفته‌ایم. قرار بود اجرای ما تا ۱۴ بهمن ادامه داشته باشد ولی به احتمال قوی، اجرای آن تمدید می‌شود و نمایش هر شب دو نوبت اجرا خواهد داشت. ضمن اینکه علاقه‌مندم با اضافه شدن یکسری پرونده‌های جدید، اجرای نمایش را تا سال آینده هم ادامه بدهم.

نمایش «تناقضات» به کارگردانی سجاد حسین‌پور هر شب ساعت ۱۹ و به مدت ۷۰ دقیقه در بوتیک تئاتر ایران اجرا می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید