آلبوم جدید پورناظری با خوانندگی همایون شجریان

سهراب پورناظری آهنگساز و نوازنده از انتشار تازه ترین آلبوم پدرش کیخسرو پورناظری به خوانندگی همایون شجریان در روزهای پیش رو خبرداد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تازه ترین آلبوم کیخسرو پورناظری نوازنده، آهنگساز و موسیقیدان پیشگام کشورمان طی روزهای پیش رو به خوانندگی همایون شجریان در دسترس مخاطبان قرار می گیرد.

سهراب پورناظری فرزند کیخسرو پورناظری درباره این پروژه نوشته است:

«سرانجام پس از مدت ها کار مداوم، آلبوم گروه تنبور شمس به آهنگسازی جناب پدر و خوانندگی همایون شجریان عزیز آماده انتشار شده است. البته برای آیین رونمایی اثر برنامه ای در نظر گرفته شده که در روزهای پیش رو به آگاهی شما نازنینان خواهیم رساند.»

کیخسرو پورناظری از جمله هنرمندان پیشگان موسیقی ایرانی است که از دوران کودکی و نوجوانی فرآیند آموزش موسیقی را نزد پدرش پرویز پورناظری معروف به حاجی خان از شاگردان علینقی وزیری و درویش خوان فراگرفت. وی پس از آغاز فراگیری نوازندگی تار، کتاب های هنرستان موسیقی، ردیف موسیقی سنتی ایران و شعر و ادبیات را نزد پدر و مادرش آموخت.

وی سال ها بعد، پس از انصراف از رشته مهندسی راه و ساختمان وارد رشته موسیقی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد. این هنرمند بعدها با حضور در کلاس های غلامرضا داد به به مدت ۱۲ سال تاریخ و فرهنگ ایران باستان را آموخت و در سال ۱۳۵۱ به عنوان کارشناس موسیقی در وزارت فرهنگ و هنر وقت، به گردآوری و بازسازی نغمه های موسیقی کردی و سنتی پرداخت و در همین زمینه هم سرپرستی یک ارکستر موسیقی کردی را به عهده گرفت.

کیخسرو پورناظری در سال ۱۳۵۹ بود که گروه تنبور شمس را بنیان‌گذاری کرد که به گفته تعدادی از کارشناسان حوزه موسیقی راهی نوین برای نگاه به گروه نوازی موسیقی تنبور پیش روی مخاطبان قرار داد. در همین زمان بود که با همکاری شهرام ناظری خواننده شناخته شده موسیقی ایرانی آلبوم هایی چون «حیرانی»، «مطرب مهتاب رو» و آثاری چون تصنیف «مردان خدا» را به خوانندگی جلال الدین محدیان روی صحنه برد.

این هنرمند پیشکسوت موسیقی در میانه دهه ۷۰ بود که به اتفاق فرزندانش تهمورس و سهراب فصل متفاوتی از فعالیت های گروه شمس را آغاز کرد که حاصل آن برگزاری بیش از ۳۰۰ کنسرت در داخل و خارج از کشور ما بود. در این راستا می توان به ارایه آثاری چون «مستان سلامت می کنند» با صدای بیژن کامکار، «پنهان چو دل» به خوانندگی حمیدرضا نوربخش و آثاری دیگر اشاره کرد.

«ازدوار چرخ - ۱۳۹۷»، «برسماع تنبور- ۱۳۹۳» به خوانندگی علیرضا قربانی، «قطره های باران - ۱۳۹۳» به خوانندگی علیرضا قربانی، «مطرب مهتاب رو - ۱۳۸۶ » به خوانندگی شهرام ناظری، «پنهان چودل - ۱۳۸۶» به خوانندگی حمیدرضا نوربخش، «نیشتمان - ۱۳۸۰» با هنرمندی ندا خاکی، نجمه تجدد و مریم ابراهیم پور، «افسانه تنبور - ۱۳۸۰» به خوانندگی بیژن کامکار، «مستان سلامت می کنند - ۱۳۷۸» با هنرمندی بیژن کامکار، نجمه تجدد و مریم ابراهیم پور، «حیرانی - ۱۳۷۵» با خوانندگی شهرام ناظری، «صدای سخن عشق - ۱۳۶۲» به خوانندگی شهرام ناظری از جمله آثاری است که طی سال های اخیر در قالب آلبوم پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید