فخرالدین صدیق‌شریف رئیس مجلس می‌شود

تهیه کننده «کتاب قانون» گفت: هدف از ساخت رئالیتی‌شو «کتاب قانون» این بود که مردم در جریان اتفاقات و مصوبات مجلس شورای اسلامی باشند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، باشگاه خبرنگاران نوشت : محمد حسین سعادتی تهیه کننده تلویزیون درباره ساخت رئالیتی‌شپ «کتاب قانون» گفت: هدف از ساخت رئالیتی‌شو (نمایش واقعی تلویزیونی) این بود که مردم در جریان اتفاقات مجلس باشند و طرح‌هایی که در مجلس تصویب می‌شود یا نمی‌شود شبیه‌سازی شود همچنین طرح‌هایی که در زندگی مردم تاثیر دارد مثل واردات خودرو، سربازی، وام مسکن، وام ازدواج، بحث صادرات و واردات که در زندگی مردم تاثیرگذار است را به تصویر می‌کشیم، چراکه موضوعات کلان کشور در مجلس تعیین، تصویب و بحث می‌شود.

این تهیه‌کننده ادامه داد: مردم باید بدانند در مجلس چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و هر نماینده که وارد مجلس می‌شود چه مسیری پیش رو دارد. از طرفی علاوه بر آگاهی، مشارکت مردم هم در بحث انتخابات بالا می‌رود و باید کمک کنیم مشارکت مردم افزایش پیدا کند.

سعادتی عنوان کرد: در بحث ساخت سریال چالش‌های بسیاری داشتیم اینکه بتوانیم یک کار نمایشی داشته باشیم که درباره اتفاقات مجلس باشد همچنین ساخت دکور کار سختی بود. پژوهش و تحقیق درباره اینکه چه مواردی در مجلس بحث می‌شود یکی دیگر از چالش‌های ما بود سه تیم نویسندگان همزمان بحث نگارش را به عهده داشتند چراکه موضوع حساس و پیچیده‌ای بود و دقت بسیاری برای آماده شدن متن‌ها انجام شد.

وی افزود: فخرالدین صدیق شریف در «کتاب قانون» در نقش رئیس مجلس ظاهر شده و سیروس همتی نیز دیگر بازیگر این مجموعه است که نقش آبدارچی مجلس را دارد. این رئالیتی‌شو در موزه مجلس مشروطه ضبط شده و به جز دو بازیگر نام برده، باقی شرکت کنندگان در آن از اقشار مختلف جامعه هستند؛ مردمی که تمایل داشتند نماینده مجلس باشند.

او بیان کرد: در این رئالیتی‌شو فضای مجلس شورای اسلامی شبیه‌سازی شده است و شرکت‌کنندگان موضوعات مهم روز را به عنوان طرح یا لایحه بررسی و درباره آن صحبت می‌کنند.

این تهیه‌کننده در پایان خاطرنشان کرد: روزهای پایانی ضبط سپری می‌شود و قرار استاین رئالیتی‌شود در ۳۰ قسمت ساخته شود، «کتاب قانون» روزهای فرد از شبکه یک سیما و روزهای زوج از شبکه نسیم پخش می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید