واکنش عباس رافعی به جایزه نرگس محمدی

کارگردان فیلم «سلوک» پس از اهدای جایزه نرگس محمدی در جشنواره بین‌المللی راه ابریشم چین یادآوری کرد که معمولا بازیگران زن فیلم‌هایش جایزه گرفته‌اند؛ از شقایق فراهانی گرفته تا مریلا زارعی و ساره بیات و حالا هم نرگس محمدی.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، عباس رافعی که در تدارک ساخت یک فیلم کوتاه است و به چین هم سفر نکرده بود، درباره جایزه‌ای که نرگس محمدی بازیگر «سلوک» در دهمین جشنواره فیلم راه‌ابریشم چین گرفته است، بیان کرد: فیلم «سلوک» درباره زنی خانه‌دار است که در پی مفقود شدن شوهرش، شروع به جستجو برای یافتن مردش می‌کند اما در نهایت خودش را پیدا می‌کند. این نقش ویژگی‌هایی داشت که به نظرم نرگس محمدی برای بازی آن مناسب بود، در حالی که شاید دلیل ناکامی بسیاری از فیلم هایی را که از زاویه عدم باوپذیری صدمه می‌خورند، بتوان در انتخاب غلط بازیگرانش جستجو کرد.

ایسنا نوشت؛ رافعی با اشاره به اینکه «پس از این جایزه، وقتی فیلم‌های دیگرم را مرور کردم به یادم آمد که بیشتر بازیگران زن در آثارم موفق به دریافت جایزه شده‌اند» ادامه داد: شقایق فراهانی در فیلم «پروانه‌ای در باد»، مریلا زارعی در فیلم «آفتاب بر همه یکسان می‌تابد»، ساره بیات برای «فصل فراموشی فریبا» و نرگس محمدی برای فیلم «سلوک» بازیگرانی بودند که جایزه‌های متعددی برای این فیلم‌ها گرفتند. آنچه خودم از این اتفاق استنباط می‌کنم به کشف استعدادها و توانمندی بازیگران برای نقش‌هایی که نوشته می‌شوند مربوط می‌شود به همین دلیل برخی بازیگران برخلاف تصور در یک نقش خوب دیده می‌شوند چون باورپذیر هستند.  

او افزود: «سلوک» یک فیلم زنانه است که امیدوارم در آینده‌ای نزدیک شرایط اکران آن در ایران نیز فراهم شود. البته فعلا برای نمایش فیلم در جشنواره‌های خارجی برنامه‌ریزی می‌کنیم و احتمالا در زمستان و پیش از جشنواره فیلم فجر آن را اکران عمومی خواهیم کرد.

عباس رافعی که از چهار سال قبل هنوز نتوانسته برای فیلم «غیبت موجه» پروانه نمایش بگیرد، مدتی قبل مجوز اکران «سلوک» را گرفت.

در «سلوک» نرگس محمدی، محمدرضا شریفی‌نیا، مریم بوبانی، سام نوری، فریبا نادری، هانا هرندی و امیررضا دلاوری بازی کرده‌اند و تدوین آن توسط سپیده عبدالوهاب انجام شده است.

علی اوجی (تهیه‌کننده)، عباس رافعی (نویسنده)، علیرضا برازنده (مدیر فیلمبرداری)،  اسحاق خانزادی (صدا)، سپیده عبدالوهاب (تدوین)، سیاوش امامی (موسیقی)، آبتین برقی (طراح صحنه)، پردیس رافعی (طراح لباس)، شهرام خلج (گریم) و احمدرضا شجاعی (عکاس) برخی دیگر از عوامل این فیلم هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید