آغاز کنسرت‌های همایون شجریان از استانبول

کنسرت‌های همایون شجریان خواننده موسیقی سنتی شهریورماه امسال از استانبول آغاز خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، ایرنا نوشت: همایون شجریان پس از یک سال قرار است کنسرت‌های خود را از شهریورماه امسال در خارج از کشور برگزار کند.

بنابر اعلام این خواننده، او با همراهی ارکستر سیاوش، ۳۰ آگوست (هشتم شهریور) در شهر استانبول ترکیه، یکم سپتامبر (دهم شهریور) در شهر آمستردام هلند به روی صحنه می‌رود.

همچنین کنسرت شجریان دوم سپتامبر (۱۱ شهریور) در شهر فرانکفورت، سوم سپتامبر (۱۲ شهریور) در شهر برلین آلمان و هشتم سپتامبر (۱۷ شهریور) در استکهلم سوئد برگزار می‌شود.

گوتنبرگ سوئد و کپنهاگ دانمارک در نهم و دهم سپتامبر (۱۸ و ۱۹ شهریور) مقصدهای بعدی این کنسرت است که از طریق نشانی https://www.tarticket.com اطلاع‌رسانی خواهد شد.

شجریان تیر و مرداد سال گذشته کنسرت «به رنگ صدا» را همراه با ارکستر سیاوش به رهبری آرش گوران در سالن وزارت کشور برگزار کرد. این کنسرت با توجه به استقبال علاقه‌مندان طی سه نوبت تمدید شد و اجراهای آن از پنج اجرا به ۳۰ اجرا افزایش یافت و یک رکوردشکنی بی‌سابقه پس از چهار سال در تاریخ موسیقی کشور به ثبت رسید.

پس از این موفقیت، کنسرت «به رنگ صدا»، قرار بود دوم و سوم سپتامبر (۱۱ و ۱۲ شهریور) در تورنتو، چهارم و پنجم سپتامبر (۱۳ و ۱۴ شهریور) در مونترال، نهم و دهم سپتامبر (۱۸ و ۱۹ شهریور) در ونکوور و ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریور) سال گذشته در کلگری کانادا برگزار شود اما به دلیل صادر نشدن ویزای تعدادی از اعضای ارکستر در زمان مقرر، کنسرت‌های تورنتو و مونترال به ماه ژانویه موکول شد و تنها در ونکوور و کلگری برگزار شد.

همچنین تور کنسرت‌های «به رنگ صدا» قرار بود پاییز سال گذشته در بعضی از شهرهای اروپا همچون لندن، برلین، هامبورگ، آمستردام، میلان و وین برگزار شود اما به دلیل ناآرامی‌ها، شرایط نامساعد جامعه و تصمیم شخصی شجریان لغو شد، اکنون پس از یک سال قرار است کنسرت‌های این خواننده برگزار شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید