عباس بهمنش عنوان کرد؛

بازیگری از تئاتر شروع می‌شود

بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر گفت: دنیای تئاتر دنیایی وسیع است و بازیگری از صحنه‌های تئاتر شروع می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، ایرنا نوشت: عباس بهمنش درباره این که آیا شروع بازیگری با تئاتر است یا خیر و این که تئاتری‌ها برای رفتن مقابل دوربین کار می‌کنند، اظهار داشت: تئاتر در وهله نخست، کار هنری است. هنر تئاتر پاک است. یک سری پا به عرصه می‌گذارند که هنرمند شوند و یک سری هم برای هنرپیشه شدن به روی صحنه‌های تئاتر می‌روند.

بازیگر عنکبوت (ابراهیم ایرج‌زاد ۱۳۹۸) و آتش و باد (مجتبی راعی ۱۴۰۲) افزود: راه هنرپیشه شدن خیلی نزدیک است. برخی می‌خواهند یک شبه راه صد ساله را طی کنند. این مانند ساختمانی است که فونداسیون ندارد، نماکاری می‌شود اما فرومی‌ریزد.

برخی می‌گویند از تئاتر اقبالی نمی‌شود که اینگونه نیست

بهمنش که در فیلم‌هایی چون بی حسی موضعی، یک شب، پازل و چهارراه استانبول نقش‌آفرینی کرده گفت: بازیگری از تئاتر شروع می‌شود. برخی می‌گویند از تئاتر اقبالی نمی‌شود که اینگونه نیست. دنیای تئاتر خیلی وسیع است. ۴۵ نوع کمدی اعم از دلارته، سنتی، واقعیت و موقعیت‌مند داریم.

این بازیگر سینما و تئاتر گفت: در رشته بازیگری سینما فقط دو واحد تلویزیون و رادیو تدریس می‌شود اما تئاتر به اندازه دنیایی است. تئاتر دریاست، تئاتر وسعتی همسان اقیانوس دارد.

بهمنش اظهار داشت: ۴۵ سال است کار می‌کنم و تازه دریافتم که هیچ چیزی نمی‌دانم و آنچه بوده تنها به اندازه سانتی‌متری بوده است.

وی درباره سبک‌های تئاتر هم گفت: سبک‌های تئاتر با هم فرق دارند و بسته به این تفاوت نوع بازیگری‌ در برخی سبک‌ها به تصویر نزدیک‌تر است.

بهمنش خاطرنشان کرد: به این خاطر هم است که به بازیگرها آموزش داده می‌شود تا در پشت دوربین هم چگونه باشند و چگونه محاوره‌ای صحبت کنند. در موقعیتی تصویر تاریخی است و بازیگر باید بداند در هر موقعیتی و فضایی چگونه دیالوگ بگوید.

کسی که هنر، حس، بیان و حرکت و بدن را از تئاتر نگیرد موفق نمی‌شود

وی با بیان این‌که بازیگری پشت دوربین باب شده است افزود: کسی که هنر، حس، بیان و حرکت و بدن را از تئاتر نگیرد موفق نمی‌شود.

بهمنش گفت: تعدادی از بازیگران سینما که خیلی هم پربازی هستند به تئاتر مراجعه می‌کنند که پیشینه تئاتر داشته باشند.

بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر همچنین در خصوص کارهایی مانند فسیل گفت: اینها را در برخی مواقع کارهای سخیف می‌دانم. مردم شادی می‌خواهند اما خنداندن مردم به چه قیمتی؟

وی که این روزها مشغول بازی در نمایش آهو به کارگردانی علی برجی است، یادآوری کرد: نمایش حسن کچل را کار کردیم که در آن کار هفت نقش داشتم اما برخی تئاترهای آزاد وجود دارد که با وجود برخی بازیگرهای خوب، با خنده و پول یک سری کارها را می‌کنند که پسندیده نیست.

 

دیدگاه تان را بنویسید