به گزارش ایرنا، گردان روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: سه هزار کارگاه خرد و خانگی تولید مبل و منبت در تویسرکان و نهاوند فعالیت دارند و ظرفیت بسیار خوبی برای تبدیل به خوشه صنعتی است.
وی افزود: قابسازی رزن و چرم همدان نیز با توجه به تولید انبوه و اشتغال خوبی که ایجاد کرده است، به خوشه صنعتی تبدیل می شوند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی همدان با اشاره به شناسایی 42 خوشه صنعتی استان، گفت: برای 18 خوشه کار مطالعاتی صورت گرفته و از این تعد 11 خوشه نیز به مرحله امکان سنجی رسیده است.
گردان با تاکید بر حمایت از صنایع کوچک افزود: خوشه های صنعتی یکی از راهکارهای تقویت تولیدات داخلی و حمایت از کالاهای ایرانی است.
وی همچنین برندسازی مشترک را از نیازهای اساسی تولیدات همدان دانست و تاکید کرد: برندهای مختلفی برای یک محصول وجود دارد که باید یکسان سازی شود.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنهتی همدان برندسازی مشترک کشمش ملایر را ضروری دانست و افزود: این موضوع را در زیرمجموعه خوشه صنعتی کشمش پیگیری می کنیم.
گردان به وضعیت شهرک های صنعتی دایر در استان اشاره کرد و افزود: 27 شهرک و ناحیه صنعتی در سطح استان وجود دارد که 938 واحد صنعتی و تولیدی در این مجموعه ها مستقر هستند.
وی یادآورشد: بیش از 90 درصد واحدهای فوق از نوع صنایع کوچک هستند و بخش اندکی به صنایع بزرگ و متوسط اختصاص دارد.
به گفته این مسئول، همدان در سال 96 به عنوان حامی برتر صنایع کوچک در بین شرکت شهرک های صنعتی کشور شناخته شده است.
همدان صاحب خوشه های صنعتی سفال و سرامیک، لاستیک، مبل و پوشاک است که در توسعه صادرات این محصولات تاثیری بسیاری داشته است.
7527/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.